Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 22 Ιανουαρίου 2012, 16:08

    1. Σε ό,τι αφορα την αντίληψη μου στη μείωση της γραφειοκρατίας στην καθημερινή συναλλαγή με το δημόσιο τομέα, την ορίζω προσωπικά ώς την μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης μίας διαδικασίας (procedure and process time performance). Θεωρώ οτι αναγκαία είναι η διακίνηση των εκάστοτε εγγράφων και γενικότερα πληροφοριών να επιτυγχάνεται εντός των δομών του δημόσιου τομέα (πχ ηλεκτρονικά), ώστε να εξοικονομείται χρόνος κατα τη διεκπεραίωση των διαδικασιών, δίχως τη μεταφορά εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών απο τον ίδιο τον πολίτη. 2. Σε ό,τι αφορά τη μέχρι στιγμής μείωση της γραφειοκρατίας με τις υπήρεσίες τις οποίες έρχομαι σε επαφή προσωπικά δεν έχω διαπιστώσει σημαντικά αποτελέσματα. 3. Σε πρώτο στάδιο οι αναγκαίες δράσεις που πρέπει να λάβουν χώρα είναι η καταγραφή και ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών (process re-engineering),καθώς και ο καθορισμός μετρικών απόδοσης των διαδικασιών. Σε δεύτερο στάδιο κρίνω απαραίτητη την εφαρμογή των επανασχεδιασμένων διαδικασιών μέσω σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων (operational intelligence systems). 4. Σχετικά με την πολιτική ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θεωρώ οτι βρίσκεται ακόμα στο πεδίο της διερεύνησης. Κρίνω σημαντικό πρώτα τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των οργανωτικών και λειτουργικών δομών του δημοσίου σε επιτελικό επίπεδο και έπειτα την εφαρμογή αυτών μέσω της χρήσης πληροφοριακών συστημάτων. 5. Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (πχ ΕΡΜΗΣ) έως τώρα δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν κάποια χρήσιμη υπηρεσία, αφού η φυσική παρουσία και η συνδιαλλαγή με κάποιον υπάλληλο κρίνεται απαραίτητη. Εξαίρεση κατά έναν βαθμό αποτελούν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς ελαχιστοποιούν το χρόνο συναλλαγής με τις εκάστοτε ΔΟΥ. 6. Τα στοιχεία τα οποία συνθέτουν κατα τη γνώμη μου μια απλουστευμένη και αποδοτική δημόσια υπηρεσία είναι η απουσία πολύπλοκων διαδικασιών και ιδιαίτερα αυτών που περιλαβάνουν διεργασίες σε πολλές υπηρεσίες, ο μικρός χρόνος διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας, η ελάχιστη κατα το δυνατόν επαφή με υπαλλήλους. 7. Το υφιστάμενο σύστημα ελέγχων και αδειοδοτήσεων το θεωρώ γραφειοκρατικό. Το θεωρώ μη αποδοτικό τόσο λόγω της ελλιπούς συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών, όσο και λόγω της ανάγκης μεταφοράς εγγράφων απο τον ίδιο τον πολίτη. Γνώμη μου είναι ότι οι πολύπλοκες διαδικασίες, η απουσία διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων αλλά και η ελλιπής επαγγελματική εκπαίδευση του προσωπικού έχουν καθορίσει την αρνητική αντιμετώπιση των πολιτών έναντι του συστήματος ελέγχων και αδειοδοτήσεων. 8.Οι δράσεις που θεωρώ οτι πρέπει να λάβουν χώρα είναι: Καταγραφή διαδικασιών, επανασχεδιασμός διαδικασιών, διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων, ανάπτυξη σύγχρονων πληροφοριακών εφαρμογών (SOA/Mashup/SaaS/Cloud applications), επαγγελματική εκπαίδευση προσωπικού. 9. Σε ότι αφορά τη λειτουργία των ΚΕΠ τη θεωρώ ιδιαιτέρως χρήσιμη, ωστόσο διατηρώ την εντύπωση οτι η πλειονότητα των εργασιών που εκτελεί είναι η επικύρωση και η έκδοση πιστοποιητικών. Η δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου, θα ελλάτωνε το φόρτο εργασίας και θα έδινε τη δυνατότητα στη μεταφορά υπηρεσιών όπως η μεταφορά μέρους των εργασιών των τμημάτων Μητρώου των ΔΟΥ και η κατάθεση Δηλώσεων προς αυτές. Πιστεύω οτι τα ΚΕΠ μέσω των κατάλληλων δράσεων μπορούν να αποτελέσουν το front office του συνόλου των δημόσιων υπηρεσιών. 10. Η έγχαρτη επικοινωνία των δημόσιων φορέων δύναται να περιοριστεί με την ανάπτυξη σύγχρονων πληροφοριακών εφαρμογών στις οποίες διατηρεί πρόσβαση το σύνολο των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα.