Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Μέρας' | 23 Ιανουαρίου 2012, 00:39

    Στη σημερινή εποχή η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση προς τους πολίτες, αποτελεί μία ισχυρή πρόκληση για κάθε σύγχρονο κράτος, στην προσπάθειά του να προσαρμόσει τη δράση του στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των αναγκών της κοινωνίας, εκμεταλλευόμενο πλήρως και τη νέα τεχνολογία της Πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών στη διαδικασία αυτή. Με βάση αυτό, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, υλοποιεί σε συνεργασία με τους φορείς της Περιφερειακής κρατικής διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού, το θεσμό της λειτουργίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) στους Δήμους όλης της χώρας . Ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση της κοινής γνώμης για την άμεση , ταχεία και αποτελεσματική πληροφόρηση και κυρίως για την ποιοτική εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, συνέβαλαν καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, στη διαφανή λειτουργία, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα σε περιοχές απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ο θεσμός των ΚΕΠ, διασφάλισε την ισότιμη πρόσβαση στην πληροφορία για κάθε πολίτη μέσω της «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» διασφαλίζοντας στην πράξη ισότιμη μεταχείριση, ίδιες ευκαιρίες, ίδιες δυνατότητες και διευκολύνσεις στην καθημερινή του σχέση με το κράτος. Μέσω των ΚΕΠ ο πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί για όλα τα ζητήματα της Δημόσιας Διοίκησης και να προωθήσει προς διεκπεραίωση υποθέσεις, που σχετίζονται με φορείς του Δημοσίου. Έτσι αποφεύγει τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρίως περιορίζει τις μετακινήσεις του σε ένα μόνο σημείο ("one stop shop"). Τα ΚΕΠ, είναι αδιαμφισβήτητο, ότι αποτελούν έναν απόλυτα επιτυχημένο θεσμό εξυπηρέτησης των πολιτών και έχουν καταξιωθεί λόγω της απόδοσής τους, της πάταξης της γραφειοκρατίας και της εξυπηρέτησης του Πολίτη στη συνείδηση του κόσμου. Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, ιδιαίτερα από 1-1-2011 με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» συμβάλλουν αποφασιστικά και στην αποκέντρωση. Αποτελεί γεγονός, ότι τα ΚΕΠ επιλύουν πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση την δημοτών στα όποια «κενά» παρουσιάζονται με την κατάργηση-συγχώνευση των Καποδιστριακών Δήμων. Εκτιμώ, για την αποκέντρωση και την εξυπηρέτηση και παραμονή των πολιτών, κυρίως της επαρχίας (1.080 περίπου ΚΕΠ βρίσκονται διασκορπισμένα σε όλα τα γεωγραφικά σημεία της χώρας μας) ότι θα πρέπει να μεταφερθούν στα ΚΕΠ-στη βάση προγραμματικών συμφωνιών- και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον ΟΓΑ, ΔΟΥ, ΙΚΑ και ΟΑΕΔ. Οι προτάσεις μου για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης είναι οι: 1. Ενίσχυση των ΚΕΠ και εφαρμογή το συντομότερο δυνατό της ηλεκτρονικής υπογραφής 2. Απλούστευση των διαδικασιών και των νόμων που σχετίζονται με τη Δημόσια διοίκηση. Η πολυνομία-όπως διαπιστώνει κανείς- οδηγεί σε στρεβλώσεις και σύγχυση. 3. Ενθάρρυνση στη χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Όλες οι συναλλαγές να πραγματοποιούνται μέσω ΚΕΠ και διαδικτύου. 4. Θέσπιση κινήτρων για τους Δημόσιους Υπαλλήλους, να επιβραβεύονται οι άξιοι και να δίνονται κίνητρα σε όλους να γίνονται καλύτεροι. 5. Υπάρχουν άνθρωποι με τεράστια εμπειρία και γνώσεις (π.χ οι Απολυμένοι των ΚΕΠ) οι οποίοι βρίσκονται στο περιθώριο. Για να παραχθεί προστιθέμενη αξία στην λειτουργία του δημοσίου, απαιτείται η επιστροφή και η ενεργοποίηση όλου του δυναμικού αυτού.