Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Νικηφόρος Φακίνος' | 23 Ιανουαρίου 2012, 13:06

    Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης είναι μία από τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθημερινή ζωή του πολίτη και να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. Μέχρι σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο η δημόσια διοίκηση και η λειτουργία του κράτους να στέκεται τις περισσότερες φορές εμπόδιο και όχι βοηθός στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες – οι οποίοι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για να βελτιωθεί η κατάσταση – οι κυριότεροι από τους οποίους είναι οι ακόλουθοι: • Δημόσιοι υπάλληλοι με λανθασμένη νοοτροπία ότι θα βρίσκονται στις θέσεις τους για πάντα, εφόσον δεν υπάρχει ένα αυστηρό σύστημα ελέγχου της αποτελεσματικότητάς τους και της εξυπηρέτησης που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. • Ανεπαρκέστατη χρήση των νέων τεχνολογιών – κυρίως του διαδικτύου- για την γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. • Ανεπαρκής ως ανεπαρκέστατη πληροφόρηση των δημοσίων υπαλλήλων για θέματα της κύριας αρμοδιότητάς τους με αποτέλεσμα ο πολίτης που ζητεί πληροφορίες να πέφτει θύμα παραπληροφόρησης και πολλές φορές να καταλήγει σε λάθος αποφάσεις στα θέματα που τον αφορούν. • Μη χρησιμοποίηση των νέων δυνατοτήτων της πληροφορικής και έλλειψη κινήτρων που πολλές φορές οδηγεί σε απίστευτες καθυστερήσεις σε έκδοση πιστοποιητικών, όπως πιστοποιητικά που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικής άδειας. • Ανεπαρκής εποπτεία και έλεγχος των υπαλλήλων από την διοίκηση της εκάστοτε υπηρεσίας και έλλειψη ή μη εφαρμογή ενός αυστηρού συνόλου πειθαρχικών κανόνων που θα πρέπει να εφαρμόζονται σε περιπτώσεις μη εκπλήρωσης των καθηκόντων των δημοσίων λειτουργών. • Πολλές υπηρεσίες με παραπλήσιες αρμοδιότητες. Το συγκεκριμένο έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στη γραφειοκρατία και στην ταλαιπωρία των πολιτών αλλά και στον δημόσιο προϋπολογισμό αφού η συνένωση υπηρεσιών με παρόμοιες αρμοδιότητες μπορεί να εξοικονομήσει σημαντικά ποσά. • Το σημείο αναφοράς που διέπει τη λειτουργία σχεδόν κάθε υπηρεσίας ή δημόσιου υπαλλήλου είναι το κριτήριο της αρμοδιότητας ή μη του υπαλλήλου ή της υπηρεσίας να λύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα του πολίτη και όχι η εξυπηρέτηση του πολίτη έστω με την παροχή κατάλληλων πληροφοριών για τη σωστή καθοδήγησή του. • Έλλειψη ενός διάφανου συστήματος καταγγελιών που οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν σε περιπτώσεις μη εξυπηρέτησης, διαφθοράς ή άλλων παραπτωμάτων.