Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης' | 24 Ιανουαρίου 2012, 14:17

    Ερώτημα 11: Ο εκάστοτε Πρωθυπουργός της χώρας δεν πρέπει να έχει δυνατότητα ανακατανομής Υπουργείων. Είναι καιρός πλέον, να εξαλειφθεί μια από τις ριζικές αιτίες της χρεωκοπίας του Κράτους, η αστάθεια της δομής του Υπουργικού Συμβουλίου. Επιβάλεται, κατά το Ελβετικό πρότυπο, η οργάνωση του Υπουργικού Συμβουλίου ως ακολούθως (στην λογική κύκλων ποιότητος): 1. ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Υγεία-Ασφάλιση, Παιδεία-Πολιτισμός-Αθλητισμός (2 υπουργεία) 2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Δημοσιονομικά-Φορολογικά-Προμήθειες (1 Υπουργείο και διακριτό ΓΛΚ) Χωροταξικά-Περιβάλλον και ανεξάρτητες Αρχές ρύθμισης των Αγορών (Επιτροπή Ανταγωνισμού όπου εντάσσονται και τα θέματα ΓΓΚαταναλωτή και των Μεταφορών, ΕΕΤΤ όπου εντάσσονται και τα θέματα ραδιοφάσματος και ότι έχει απομείνει στο πρώην ΥΜΕ από Ταχυδρομεία-Τηλεπικοινωνίες, ΡΑΕ, Ναυτιλία) 3. ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Εσωτερική (Υπουργείο με διακριτές ηγεσίες Σωμάτων Ασφαλείας: ΕΛΑΣ, ΠΣ, Ακτοφυλακή), Εξωτερική (ΥΕΘΑ) και Διεθνείς Σχέσεις της χώρας (ΥΠΕΞ) - Εδώ εντάσσονται ΕΥΠ, ΥΠΑ & ΠΣΕΑ καθώς και μια συγχωνευμένη αρχή που περιλαμβάνει τις αρμοδιότητες ΕΣΡ, ΑΔΑΕ & ΑΠΔΠΧ ως προς το περιεχόμενο 4. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Διοικητική (1 Υπουργείο με αρμοδιότητα στην διαχείριση του ΑΔ της Δημόσιας Διοίκησης, τους ΟΤΑ και θεσμικά ζητήματα όπως σχετικά με εκλογές κλπ.), Μονάδα Πληροφορικής (που θα υποστηρίζει και θα συντονίζει όλα τα συστήματα πληροφορικής που τρέχουν στην Δημόσια Διοίκηση με στόχο την πραγματική ηλεκτρονική διακυβέρνηση με ψηφιακή υπογραφή και Ηλεκτρονική Τράπεζα Δημοσίων Εγγράφων). Εδώ εντάσσεται διακριτά ως Ανεξάρτητη Αρχή το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (με ρόλο υποστήριξης ολόκληρης της Δημόσιας Διοίκησης) όπως επίσης, το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και η ΕΛ.ΣΤΑΤ. Από την ανωτέρω δομή προκύπτουν οκτώ (8) Υπουργεία, οκτώ (8) Ανεξάρτητες Αρχές και 3-4 διακριτές μονάδες ειδικού σκοπού (όπως η πληροφορική). Οι αρμοδιότητες αυτών πρέπει να επανακαθοριστούν χωρίς να ληφθεί υπ'όψη η τρέχουσα γραφειοκρατία καθώς η τελευταία βαρύνεται με πολλές άχρηστες θεσμικές λειτουργίες παραγωγής χαρτούρας. Αφού σταθεροποιηθεί το νέο διοικητικό σχήμα, θα πρέπει να λειτουργήσουν κύκλοι ποιότητος στην λειτουργία των οποίων κομβικό ρόλο καλείται να παίξει ο Συνήγορος του Πολίτη με αναβαθμισμένη αρμοδιότητα εισήγησης νομοθετημάτων (τέτοια αρμοδιότητα πρέπει να δοθεί και στις ανεξάρτητες Αρχές εφ'όσον ακολουθούν το πρότυπο λειτουργίας της ΕΕΤΤ ως προς την διαβούλευση). Ακολούθως, απαιτείται καλλιέργεια κουλτούρας Ποιότητος στους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Εκτελεστικής Διοίκησης (Δικαστικές Αρχές) όπως και ση Νομοθετική Αρχή (μέλη της Βουλής των Ελλήνων ώστε να προκύπτει ποιοτικά καλή νομοθεσία και όχι υποστάθμης "αρπάχτα") Ολα τα ανωτέρω, με γνώμονα το τί περιμένει ο ΠΟΛΙΤΗΣ από το Κράτος (διασφάλιση ζωής, τιμής, περιουσίας) και πώς το κράτος του παρέχει αυτά με το λιγότερο δυνατό κόστος και τη μέγιστη αποτελεσματικότητα (χρόνοι ανταπόκρισης, ποιότητα υπηρεσίας). Αν δεν γίνει αυτό, χτίζουμε πυργάκια στην (κινούμενη) άμμο... με το κύμα να καραδοκεί να μας καταπιεί! Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης Πολιτικός Επιστήμων - Διεθνολόγος Επιθεωρητής Συστημάτων Διοίκησης Ποιότητος