• Σχόλιο του χρήστη 'thanassis' | 6 Σεπτεμβρίου 2012, 17:17

    Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι δια του παραδείγματος. Έχουμε την κακή συνήθεια και να γενικεύουμε και συγχρόνως να απορρίπτουμε μια ολότητα επειδή διαφωνούμε εν μέρει. Τι θέλω να πω: πχ η θρησκεία, είναι κάτι που αφορά 10 ενότητες, απ’ τις οποίες οι μισές μπορεί να είναι καλές όπως τέχνη, αρχιτεκτονική, συνοχή της κοινωνίας, φιλανθρωπία, φιλοκαλία κλπ, αλλά και πολλές κακές όπως μισαλλοδοξία, φανατισμός, καταστροφές μνημείων κλπ. Επομένως δεν μπορεί κανείς να εξεγείρεται γενικώς και αορίστως έναντι της θρησκείας. Μπορεί όμως να παρουσιάζει τις αντιφάσεις, να τις αναδεικνύει, και να προχωράει το πράγμα σε μια θέση καλύτερη για την κοινωνία απ’ την προηγούμενη. Αυτό στους πολιτισμένους λαούς συνιστά επανάσταση. Το ίδιο ισχύει και με το κράτος και όλα τα υποσύνολά του, είναι πολύ αφελής η θέση ‘’εξέγερση’’ γενικά και αόριστα. Και αυτά τα γράφω γιατί απ’ ότι φαίνεται ο φανατισμός ως κοινωνικός αυτοματισμός θα κυριαρχήσει το επόμενο χρονικό διάστημα. Και αυτό θα γίνει γιατί πριν 3 χρόνια ήταν όλα καλά (για αρκετά χρόνια πριν) και κανείς δεν ενδιαφερόταν για να διορθώσει τα κακώς κείμενα και έτσι με μια συνεχή διολίσθηση ηθική και πνευματική που είχε όμως υλική βάση την χυδαία υπερκατανάλωση. Πρέπει να καταλάβουμε ότι σ’ αυτή την χώρα κανείς δεν πρόκειται να παραιτηθεί από δικαιώματα που θεωρεί ότι του ανήκουν. Απορώ μ’ όλους αυτούς που ενώ δεν παράγουν κάτι χειροπιαστό, που εξακολουθούν να πατούν πάνω στο κύρος τους και να ασκούν εξουσία, στην ουσία το έχουν πιστέψει οι ίδιοι, αλλά και ένα αλλοπρόσαλλο σύστημα έχει επιβάλλει ένα σύστημα κοινωνικών αξιών το οποίο σέβονται όλοι με θρησκευτική ευλάβεια δεξιοί και αριστεροί. Όμως το ερώτημα είναι: τι αντιπροσωπεύει πρακτικά αυτό το κυρο – σύστημα, τι παράγει, ποια είναι η αξία του για το κοινωνικό σύνολο; Ατομικά ξέρουμε τι αξίζει και είναι πανάκριβο για τους πολλούς και χρυσοφόρο για τους λίγους.