• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Τριτσιμπίδας' | 26 Ιουνίου 2018, 22:22

    ΘΕΜΑ : Αεροπορικός τουρισμός με ελαφρά αεροπλάνα Με την ευκαιρία της διαβούλευσης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή του Υπουργείου στον «Αεροπορικό Τουρισμό με αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας» ή αλλιώς στον «αεροπορικό τουρισμό με ιδιωτικά ελαφρά αεροπλάνα». O Αεροπορικός Τουρισμός, δεν σχετίζεται ούτε υπάγεται στον «Τουρισμό Αθλητικής Αναψυχής» όπως αναφέρει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Ο Αεροπορικός τουρισμός, που έχει υποτιμηθεί σημαντικά στην χώρα μας, αφορά στην άφιξη και περιήγηση στην Ελλάδα τουριστών με αεροπλάνα Γενικής Αεροπορίας, δηλ. μικρά ιδιόκτητα ή μισθωμένα αεροπλάνα ή ελικόπτερα, συνήθως 4, 6 ή 8 θέσεων, που πιλοτάρουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους. Οι τουρίστες αυτοί δεν έρχονται στη χώρα μας για να κάνουν πτήσεις με αλεξίπτωτα πλαγιάς ή ανεμόπτερα ή δελταπλάνα κλπ. Έρχονται για αεροπεριήγηση, δηλ. για να πετάξουν με ίδια πτητικά μέσα από μέρος σε μέρος , κυρίως στα νησιά μας και να απολαύσουν τις ανεπανάληπτες ομορφιές της χώρας μας με το μικρό αεροπλάνο τους. Υπάρχουν 40.000 τέτοια αεροπλάνα, σε όλη την Ευρώπη, τα περισσότερα ιδιόκτητα, ενώ άλλα ανήκουν σε αερολέσχες ή σε εταιρείες ενοικίασης αεροσκαφών. Συνολικά με αυτά πετούν περίπου 200.000 πιλότοι με τους φίλους και τις οικογένειές τους. Η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι μέλη της παγκόσμιας αεροπορικής οργάνωσης πιλότων και ιδιοκτητών ελαφρών αεροπλάνων International Aircraft Owner & Pilots Association (IAOPA) που αριθμεί 450.000 μέλη, & στην οποία υπάγεται και η αντίστοιχη Ελληνική ΑΟΡΑ Hellas. Ο «τουρισμός με αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας θεωρείται στην Ευρώπη ότι είναι «το φιλέτο του τουρισμού» διότι: Ο ξένος τουρίστας με το δικό του ή το ενοικιασμένο ελαφρό αεροπλάνο, (α) όπου πηγαίνει πληρώνει «τιμή πόρτας» και δεν έχει πρόσβαση στις χαμηλές τιμές που απολαμβάνουν οι τουρίστες των charter του μαζικού τουρισμού (β) βεβαίως δεν πρόκειται για φοιτητές που ταξιδεύουν με ένα σακίδιο στην πλάτη. Πρόκειται για ευκατάστατους επαγγελματίες που αποζητούν ποιοτικές υπηρεσίες και είναι σε θέση να τις αγοράσουν. Έχει υπολογιστεί ότι 10 τετραθέσια αεροπλάνα με συνολικά 40 επιβαίνοντες αφήνουν στον ξενοδόχο μεγαλύτερο οικονομικό όφελος από ότι ένα charter των 200 θέσεων. Να πούμε ακόμη ότι η χώρα μας, εντυπωσιάζει τον Ευρωπαίο πιλότο. Η ικανότητα να δει τα νησιά από ψηλά, να γνωρίσει ένα διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που έχει ζήσει στην Κεντρική Ευρώπη, είναι ένα ισχυρό κίνητρο. Συμπέρασμα : Ο ευκατάστατος τουρίστας υπάρχει. Μπορεί και θέλει να έρθει στη χώρα μας με το αεροπλάνο του. Δυστυχώς όμως η πατρίδα μας, μια χώρα που έχει σημαντικές επιτυχίες στον μαζικό τουρισμό, έχει αγνοήσει τελείως το φιλέτο του διεθνούς τουρισμού. Τον αεροπορικό τουρισμό με αεροπλάνα Γενικής Αεροπορίας. Ο υψηλού επιπέδου τουρισμός είναι ελάχιστα γνωστός στη χώρα μας. Οι περισσότερες υπηρεσίες δεν γνωρίζουν για τον τουρισμό με ελαφρά ιδιωτικά αεροπλάνα και υποτιμούν τα οφέλη που μπορούν να έχουν για την εθνική οικονομία γενικώτερα. Υπάρχει μεγάλη άγνοια, δυστυχώς. Η ΑΟΡΑ Hellas είναι ο μεγαλύτερος συνδικαλιστικός οργανισμός πιλότων της Ελλάδος. Είναι μέλος και συνεργάζεται στενά με την Διεθνή ΑΟΡΑ Ευρώπης (ΙΑΟΡΑ EU). Έχει τις γνώσεις και έχει πρόσβαση στις πληροφορίες που απαιτούνται για να αρχίσει να αλλάζει η κατάσταση στη χώρα μας. Εάν αυτό είναι επιθυμητό, μπορούμε να βοηθήσουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου προσφέροντας πληροφορίες και προτάσεις εντελώς δωρεάν. Χωρίς καμία οικονομική αντιπαροχή. Αντιπαροχή μας θα είναι η ωφέλεια στην Εθνική Οικονομία, που τόσο την χρειάζεται… Από την άλλη μεριά το Υπουργείο δεν παίρνει καμία δέσμευση. Μπορεί να αξιοποιήσει τις προτάσεις της ΑΟΡΑ ή απλά μπορεί να τις αγνοήσει. Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιήσει μέρος των προτάσεων και να αγνοήσει ένα άλλο μέρος. Η ΑΟΡΑ Ελλάς έχει τη διάθεση να υποστηρίξει τον Ελληνικό Τουρισμό και μπορεί. (Από την από 07/07/2017 επιστολή της ΑΟΡΑ Hellαs προς το Υπουργείο Τουρισμού) Με εκτίμηση Για την ΑΟΡΑ Ηellas Αλέξανδρος Τριτσιμπίδας Μέλος Δ.Σ. ΑΟΡΑ Hellas