• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γκαλών' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 11:47

    Στο άρθρο 8, παράγραφο 4, αναφέρεται το εξής: «Με άδεια της Λιμενικής Αρχής […] επιτρέπεται η πόντιση πλησίον των νεότερων ναυαγίων ή η πρόσδεση σε αυτά ναυδέτων για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη, ώστε να αποφεύγεται η αγκυροβολία, υπό τον όρο να μην επέρχεται οποιαδήποτε αλλοίωση ή κίνδυνος αλλοίωσης στα ναυάγια.» Σας εφιστώ την προσοχή στο γεγονός ότι παρόμοια πρόταση περί ναυδέτων, με σκοπό την αποφυγή αγκυροβολίας από τα καταδυτικά σκάφη, είχε κατατεθεί και για τα νεότερα ιστορικά ναυάγια της Μάλτας η οποία απορρίφθηκε. Το ίδιο συνέβη και με το ναυάγιο του THISTLEGORM στην Αίγυπτο. Η αιτιολογία ήταν ότι κάθε πρόσδεση ναυδέτου επί του ναυαγίου προκαλεί φθορά και αλλοίωση του υλικού, όχι μόνο λόγω της τάσης που προκαλείται από τα προσδεμένα καταδυτικά σκάφη στο ναύδετο, αλλά και λόγω της τριβής του ναύδετου, λόγω του κυματισμού, επί του ναυαγίου. Η μόνη λύση που προτάθηκε στις προαναφερόμενες ενδεικτικές περιπτώσεις, και η οποία εφαρμόσθηκε στο ναυάγιο του THISTLEGORM, ήταν η πόντιση σταθερών ναυδέτων (μπλόκια) η οποία δεν επιφέρει καμία αλλοίωση στο ιστορικό αντικείμενο, το ναυάγιο. Θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε άμεσα τους συναδέλφους σας της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων. Με εκτίμηση DG