• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΥ.ΚΑ.Κ.ΕΛ.)' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 14:23

    Με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε ότι ένα από τα πάγια αιτήματά μας εδώ και χρόνια, να γίνουν επισκέψιμα τα νεότερα ναυάγια υλοποιείται. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε, επιτέλους, άμεσα να εντάξουμε την Ελλάδα στον παγκόσμιο καταδυτικό χάρτη. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει μία διόρθωση στην παράγραφο 1 και να προστεθεί εκτός από την καθοδηγούμενη και η οργανωμένη κατάδυση όπως αυτές αναφέρονται στα Ευρωπαικά (ISO) πρότυπα ως δραστηριότητες παρόχου καταδυτικών υπηρεσιών. Επίσης, στην παράγραφο 4 πρέπει να αφαιρεθεί ο όρος «η πρόσδεση σε αυτά ναυδέτων», καθώς οποιαδήποτε πρόσδεση σε ναυάγια δύναται να επιφέρει καταστροφές και αλλοιώσεις, Η πρόσδεση σε αυτά έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την παρ.2 του ίδιου άρθρου στην οποία αναφέρεται ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλοίωση των ναυαγίων. Η πρόσδεση στα ναυάγια όχι μόνο αλλοιώνει τα ναυάγια αλλά τα καταστρέφει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Thistlegorm στην Αίγυπτο, το οποίο έχει υποστεί σημαντικές ζημιές λόγω του ότι επί χρόνια έδεναν τα σκάφη σε αυτό. Επίσης στην παράγραφο 3 θα θέλαμε να κάνουμε μία διόρθωση όσον αφορά στις διεθνώς αναγνωρισμένες σημαίες υποδήλωσης καταδύσεων οι οποίες είναι ΔΥΟ. Η κόκκινη με άσπρη διαγώνια γραμμή, όπως ορθώς αναφέρεται στο άρθρο, αλλά και η σημαία Α, μπλε/άσπρη. Τέλος να προστεθεί παράγραφος 5: «5. Στα νεότερα ναύαγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθισθεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, απαγορεύεται για λόγους προστασίας του ναυαγίου αλλά και των καταδυτικών δραστηριοτήτων η πάσης φύσεως αλιεία σε ακτίνα 150 μέτρων από την περίμετρο τους». Η αλιεία όχι μόνο καταστρέφει τα ναυάγια και τη ζωή που αναπτύσσεται σε αυτά, αλλά, παράλληλα τα κάνει επικίνδυνα.