• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Ανδρεάδης' | 27 Φεβρουαρίου 2020, 12:01

    Αρθρο 8, παράγραφος 1, αναφέρεται ότι: «Στα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθισθεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο η καθοδηγούμενη από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής ελεύθερη ή αυτόνομη κατάδυση ή περιήγηση επιφανείας... Αγαπητοί φίλοι, πρωτίστως και γενικώς αν μιλάμε για νομοσχέδιο ανάπτυξης καταδυτικού τουρισμού θα πρέπει να είστε πιο προσεκτικοί σε διατυπώσεις τύπου: αποκλειστικά - απαγορεύεται κλπ. Μην παρασύρεστε απο τους παρελθόντες νόμους των απαγορεύσεων και εστιάστε στις παροχές για την λεγόμενη και πολυπόθητη ανάπτυξη. Αποφύγετε τα συμπλεγματικά και τις εμμονές του παρελθόντος που θεωρούσαν τους αυτοδύτες "αρχαιοκάπηλους" και παράνομους. Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβετε ότι η ενάλια πολιτιστική μας κληρονομιά ΔΕΝ κινδυνεύει απο τους ερασιτέχνες αυτοδύτες όλων των ειδών! Στην ουσία ΠΟΤΕ δεν κινδύνευε, μην κυνηγάτε λοιπόν εν έτη 2020 ανεμόμυλους. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τον λόγο να μη μπορεί να επισκεφτεί μια ερευνητική αποστολή ένα ναυάγιο χωρίς την παροχή καταδυτικών υπηρεσιών απο έναν επαγγελματία της κατάδυσης. Παράγραφος 3. Η διεθνώς αναγνωρισμένη σημαία καταδύσεων είναι η σημαία τύπου ΑΛΦΑ (άσπρο-μπλε) βάσει του ναυτικού κώδικα. Η σημαία κόκκινο-άσπρο είναι η αμερικάνικη που έχει αναγνωριστεί και απο όλα τα κράτη. Ωστόσο, έχει επικρατήσει η χρήση της χωρίς αυτό να αναιρεί την πρώτη. Εν προκειμένω για ιστορικά ναυάγια θα πρέπει να υπάρχουν και η δυο σημαίες. Αυτό είναι το σωστότερο. Παράγραφος 4. η πόντιση πρέπει να αποφευχθεί, τι θα πει "πλησίον"; Το πλησίον στη θάλασσα είναι ένα υποβρύχιο ρεύμα που θα παρασύρει μια άγκυρα ποντισμένη και θα πιάσει επάνω στο ναυάγιο με αποτέλεσμα την καταστροφή του. Αν θέλουμε να προστατέψουμε ουσιαστικά το σημείο το ιδανικότερο είναι μόνιμα ποντισμένες σημαδούρες - πλωτήρες σήμανσης που αφενός παρέχουν ασφαλή πρόσδεση, αφετέρου οριοθετούν ιδανικά το καταδυτικό σημείο παρέχοντας χωροθέτηση.