• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Ευθυμίου' | 27 Φεβρουαρίου 2020, 13:23

    Στα 45 χρόνια καταδυτικής εμπειρίας έζησα όλες τις απαγορεύσεις μέχρι την μερική απελευθέρωση των καταδύσεων με τον Νόμο 3409/2005. Οι απαγορεύσεις δυστυχώς φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα από ότι συνήθως αναμένονται, οδηγεί στην παρανομία, ειδικά όταν αυτό καθοδηγείται από συμφέροντα "μικρής ομάδας" επαγγελματιών του κλάδου νομίζοντας ότι έτσι αποκτούν πλεονεκτήματα. Αυτή η νοοτροπία χειραγώγησης φέρνει αντίθετο αποτέλεσμα, όχι μόνο για την "μικρή ομάδα" που υποστηρίζει τέτοιες πρακτικές, αλλά για όλο τον επαγγελματικό κλάδο. Επομένως δεν υπάρχει κανένας ορατός λόγος να μην είναι προσβάσιμα τα νεότερα ναυάγια σε όλους τους αυτοδύτες οιοποίοι διαθέτουν δικά τους μέσα, τηρώντας όλους τους κανόνες προστασίας  του παρόντος άρθρου 8, παρ. 2. Προκύπτουν και πολλά άλλα ερωτήματα όπως: 1. Γιατί να επιτρέπονται οι καταδύσεις "αποκλειστiκά και μόνο" με παροχέα καταδυτικών υπηρεσιών; 2. Tι γίνεται σε μέρη που δεν υπάρχουν πάροχοι; 3. Τι γίνεται όταν υπάρχουν πάροχοι, αλλά αδυνατούν να προσφέρουν καταδυτική υποστήριξη σε απαιτητικές, πολύ βαθιές καταδύσεις με χρήση μικτών αερίων; ...κ.λ.π Οι αυτοδύτες που διαθέτουν δικά τους μέσα είναι λίγοι, με τις δραστηριότητες τους, την έρευνα,την ανακάλυψη άγνωστων μέχρι τώρα ναυαγίων σε διάφορα μέρη των θαλασσών μας,θα προκαλέσουν μέγιστο ενδιαφέρον στους πολλούς αυτοδύτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμβάλλοντας με αυτό το τρόπο στην περαιτέρω ανάπτυξη του καταδυτικού  τουρισμού, διαφημίζοντας μάλιστα το τουριστικό προϊόν χωρίς κανένα κόστος. Αναμφισβήτητα θα ωφεληθούν περισσότερο οι επαγγελματίες του κλάδου και κατ’ επέκταση ο καταδυτικός τουρισμός της χώρας, που είναι και το ζητούμενο του παρόντος ΣΧ/Ν. Είναι μοναδική ευκαιρία να δοθεί τέλος στις παλιές πρακτικές που κράτησαν την κατάδυση ουραγό της Ευρώπης.   Με εκτίμηση Χρήστος Ευθυμίου