• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Σ.Ε.Τ.Κ.Ε.' | 5 Μαρτίου 2020, 08:24

    Κύριε Υπουργέ, Μετά την κατάργηση του τιμοκαταλόγου, πάγιο αίτημα όλων των οργάνων του φορέα μας ήταν η θέσπιση της «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», με σκοπό την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρατηρούνται κάθε χρόνο μεταξύ καταλυματιών – πελατών. Πράγματι τον Ιούλιο του 2016 με τον ν. 4403/2016, θεσμοθετήθηκε η «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν. Η εισαγόμενη ρύθμιση, όπως άλλωστε ανέφερε και η αιτιολογική της έκθεση, σκοπό είχε να προσθέσει μια διαδικασία που να δρα προσθετικά/ενισχυτικά στην επίτευξη διττής επιδίωξης, ήτοι αφενός στην επίτευξη και διατήρηση ποιοτικών παρεχομένων υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αφετέρου στο βέλτιστο δυνατό έλεγχο σε ζητήματα φοροαποφυγής. Σε αυτήν την λογική η διάταξη καθιστούσε ενεργό μέτοχο για τη διασφάλιση της διαδικασίας τον συλλογικό επαγγελματικό φορέα του κλάδου, δηλαδή τη ΣΕΤΚΕ ως έχοντα πληρέστερη και διαρκώς ενημερωμένη εικόνα της αγοράς. Άλλωστε με το άρθρο 37 του νόμου 3498/2006, η πολιτεία εμπιστεύθηκε στο παρελθόν τον φορέα μας, για να διαχειριστεί τη διαδικασία προμήθειας των επιχειρηματιών του κλάδου με τιμοκαταλόγους και εγκεκριμένα έντυπα δήλωσης τιμών. Ο φορέας μας διαχειρίστηκε με πλήρη συνέπεια και διαφάνεια τόσο την αρμοδιότητα έκδοσης τιμοκαταλόγων του ν. 3498/2006 όσο και της έκδοσης «καρτέλας ενημέρωσης πελάτη» του ν. 4403/2016. Προς αυτήν την κατεύθυνση σας παραθέτουμε το κείμενο που προτείνουμε να αντικαταστήσει το παρόν άρθρο υπό διαβούλευση: Η παρ. 4 του άρθρου 50 του ν. 4403/2016 (Α’ 125) αντικαθίσταται ως εξής: «4. Οι επιχειρήσεις μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων όπως αυτές ορίζονται στην υποπαράγραφο β της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 4276/2014 (ΦΕΚ Α 155), έχουν την υποχρέωση ανάρτησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη» ετησίως ανά δωμάτιο, την οποία παραλαμβάνουν από την Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε.). Σε περίπτωση μη τήρησης της ως άνω υποχρέωσης, επιβάλλεται από την οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ. Η ΣΕΤΚΕ τηρεί σχετικό αρχείο και το υποβάλλει κάθε εξάμηνο στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού». Επίσης, στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 57 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, αναφέρεται ότι δήθεν η διάταξη σκοπεί στην ενιαία αντιμετώπιση των τουριστικών καταλυμάτων, επιχείρημα που δεν ευσταθεί λόγω της διαφορετικότητας των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων με τα μη κύρια. Επεξηγηματικά επισημαίνουμε ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη της «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη» για την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες των μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων από τους επισκέπτες τους, οι οποίοι αρνούνται να συμμορφωθούν με την πολιτική check in- check out, ακύρωσης – κράτησης δωματίου σύμφωνα με τον κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων – πελατών, σε αντίθεση με τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα στα οποία η παρουσία διευθυντικών στελεχών και υπαλλήλων υποδοχής επί 24ώρου συντελεί στην άμεση αντιμετώπιση και επίλυσή τους. Παραθέτοντας τα ανωτέρω, πραγματικά αδυνατούμε να κατανοήσουμε ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η κατάργηση της καρτέλας ενημέρωσης πελάτη, αφού δεν θα αποδώσει θετικό πρόσημο στο φορέα μας και κατά συνέπεια στην ποιότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αλλά αντιθέτως θα την υποβαθμίσει. Αιτούμεθα την τροποποίηση του άρθρου 57 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκειμένου οι επιχειρηματίες του κλάδου μας να παραμείνουν αλώβητοι.