• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλας Μαργαρίτης' | 5 Μαρτίου 2020, 17:13

    Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο στο άρθρο 8, παράγραφος 1, αναφέρεται ότι: «Στα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθιστεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο η καθοδηγούμενη από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής ελεύθερη ή αυτόνομη κατάδυση ή περιήγηση επιφανείας και παρατήρηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling), καθώς και η παρατήρηση του βυθού με πλοία διαφανούς πυθμένα ή άλλα μέσα παρατήρησης του βυθού.». Είναι κατανοητό ότι οι μέρος του τουρισμού, θα απευθυνθεί στους παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών. Η αποκλειστική καθοδηγούμενη από παρόχους επίσκεψη αυτών όμως εισάγει εμπόδια και περιορισμούς που δεν ωφελούν την προώθηση του καταδυτικού τουρισμού. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το άρθρο 2 "Κατά την κατάδυση στα ναυάγια της προηγούμενης παραγράφου απαγορεύεται στους καταδυόμενους η οποιαδήποτε επέμβαση ή αλλοίωση στα ναυάγια, καθώς και η συλλογή, αποκομιδή ή και απλή μετακίνηση οποιωνδήποτε αντικειμένων από τα ναυάγια ή τον βυθό πέριξ αυτών." υποδηλώνει ότι δεν μπορούν να αφαιρεθούν ούτε απορρίμματα. Η αφαίρεση εγκαταλειμμένων αλιευτικών εργαλείων (δίχτυα) θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάδειξη αυτών των ιστορικών ναυαγίων Εξίσου, θεωρούμε σημαντικό να νομοθετηθεί η απαγόρευση της οποιαδήποτε μορφής αλιείας, σε απόσταση 2 μιλίων από τους σχετικούς ποντισμένους ναυδέτες. Τέλος, η πρόταση πρόσδεσης σε αυτά ναυδέτων για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη, ώστε να αποφεύγεται η αγκυροβολία, θεωρείται καταστροφική για τα ίδια τα ναυάγια, τα οποία υποτίθεται οτι προστατευει το εν λόγω σχέδιο νόμου υπό διαβούλευση. Με εκτίμηση, ΝΜ