• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ' | 3 Νοεμβρίου 2010, 17:40

    Περί "Μητρώου Παραγωγού". Σχόλια στα Άρθρα 5, Παράγραφος 7 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΛΕΞΗ ΣΩΡΕΥΤΙΚΑ!!!) και άρθρο 20, παράγραφοι του 1, 2 και 3.’ Κατ’ αρχάς ο ΥΠΠΟΤΟΥΡ δεν δικαιολογεί στο εισαγωγικό του σημείωμα στο νόμο γιατί δεν δύνανται να ισχύουν μελλοντικά τα ήδη υπάρχοντα 3-4 ΜΗΤΡΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ. Επίσης στο νέο νόμο υπάρχουν αοριστίες ως προς το ποιοι θα είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις εγγραφής στο ΝΕΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥ ΕΚΚ! Δεν νοείται κάθε αοριστία, κενό και θολούρα στον υπάρχοντα νόμο να παραπέμπεται για διακανονισμό στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΕΚΚ από ένα μόνο άνθρωπο, τον Γενικό Διευθυντή. Σε αυτό πρέπει να δοθεί έτοιμο το πλαίσιο λειτουργίας του ΕΚΚ και αυτός θα κληθεί να το υλοποιήσει. Πάντως το συμπέρασμα είναι ότι ΕΝΑ ΜΗΤΡΩΟ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ «ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ» το ποιός εγγράφεται σε αυτό ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ «ΑΝΟΙΓΕΙ» το επάγγελμα ….Αλλιώς γιατί το προβλέπει ο νομοθέτης? Παράγραφος 2: "Με απόφαση του Δ.Σ. ορίζονται τα δικαιολογητικά". Παράγραφος 3: "Η εγγραφή στο Μητρώο αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε χρηματοδοτική ενίσχυση προς τον παραγωγό...", Ίδρυση/σύσταση ενός "μητρώο παραγωγού" γίνεται προκειμένου να τεθούν περιοριστικές και αυστηρές διατάξεις ως προϋπόθεση εγγραφής σε αυτό, αλλιώς δεν έχει νόημα. Ένα αλλοδαπό νομικό ή φυσικό πρόσωπο που εμπορεύεται αγροτικά προϊόντα ας πούμε στη Γαλλία θα υποχρεωθεί να εγγραφεί σε ελληνικό μητρώο για να εκτελέσει τη συναλλαγή; Αυτό όμως, αντίκειται απόλυτα στο ευρωπαϊκό δίκαιο που αφορά στην ελεύθερη ασκούμενη επιχειρηματικότητα εντός Ε.Ε., κανόνες ελεύθερης εγκατάστασης και ελεύθερου ανταγωνισμού κλπ. Εν ολίγοις, αυτό που ισχύει είναι ότι όποιος είναι νόμιμος στη Γαλλία με τις προϋποθέσεις που θέτει η εκεί νομοθεσία, είναι αυτόματα και στην Ελλάδα χωρίς την ανάγκη εγγραφής σε κάποιο μητρώο ή άλλη διαδικασία. «Επίσης ένα σημείο το οποίο προβληματίζει είναι το γεγονός ότι δεν αναφέρεται πουθενά αν θα υπάρχει «Κανονισμός Λειτουργίας του Μητρώου» το οποίο θα καθορίζει ποια θα είναι τα παραπτώματα στα οποία θα επιβάλλονται διοικητικές ποινές σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ν/σ ,ότι οι προβλεπόμενες πράξεις όπως «εγγραφή», «διαγραφή» αλλά και «αναστολή», δεν είναι οι μόνες που θα έπρεπε να περιέχονται στο ν/σ. Η μη τήρηση ΠΟΙΩΝ κανόνων, θα συνεπάγεται την αναστολή του ή την πρόσκαιρη διαγραφή του «παραγωγού» από το Μητρώο και εάν επαναληφθεί, την οριστική διαγραφή του. Με αυτή τη λογική οδηγούμεθα σε κλειστό επάγγελμα τη στιγμή που η τάση είναι για άνοιγμα των επαγγελμάτων (βλ. φορτηγατζήδες, φαρμακοποιοί, μηχανικοί, αρχιτέκτονες κλπ) και στον αποκλεισμό πάρα πολλών σκηνοθετών που γίνονται, κατά διαστήματα, παραγωγοί του εαυτού τους, προκειμένου να κάνουν μία ταινία με χρηματοδότηση από το ΕΚΚ. Προτείνεται τη διαγραφή του παρόντος άρθρου. Αν παραμείνει τότε προτείνεται η εξής διατύπωση, που είναι συμβατή με τους Νόμους και Συνθήκες της Ε.Ε. περί ελεύθερης εγκατάστασης, δραστηριότητας, ελεύθερου ανταγωνισμού κλπ αλλά και με τα μέχρι τώρα δυνατά, σε συμπαραγωγές με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Στο μητρώο παραγωγού εγγράφεται, εφόσον το επιθυμεί, κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο με την ιδιότητα του σεναριογράφου, σκηνοθέτη, η παραγωγού χωρίς προϋποθέσεις παραγωγής άλλης ταινίας στο παρελθόν, που διατηρεί επαγγελματική έδρα στην Ελλάδα η σε άλλη χώρα-μέλος της ΕΕ και ασκεί στην Ελλάδα η σε άλλη χώρα-μέλος της ΕΕ παρόμοια δραστηριότητα ή διατηρεί παράρτημα στην Ελλάδα προσκομίζοντας απλή βεβαίωση της οικείας ΔΟΥ, όπου εδρεύει (Ελλάδα η χώρα-μέλος της ΕΕ), ότι είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερος, ασκεί νομίμως την δραστηριότητα του σεναριογράφου, σκηνοθέτη, παραγωγού, στην Ελλάδα η στη χώρα-έδρα του, μέλους της Ε.Ε. και δεν έχει υπαχθεί στο παρελθόν, ως φυσικό πρόσωπο η ως εταίρος η ως ιδιοκτήτης εταιρείας συναφούς δραστηριότητας σε καθεστώς αναγκαστικής εκκαθάρισης, πτώχευσης, στάσης πληρωμών και όλα τα σχετικά του πτωχευτικού κώδικα, όπως επίσης μη πληρωμών προς το Δημόσιο (ΔΥΟ) και ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι επιτρέπεται μόνο σε εκείνους, που έχουν καθαρό ποινικό μητρώο, που απέδειξαν χρηστή οικονομική διαχείριση των εταιρειών τους και θα αποκλείονται όλοι εκείνοι που στο παρελθόν δεν υπήρξαν συνεπείς προς τους συνεργάτες τους στον τομέα του κινηματογράφου και την Πολιτεία, μην πληρώνοντας φόρους, όντας ασυνεπείς προς τα ασφαλιστικά ταμεία κλπ. Διαφορετικά πώς θα είναι δυνατόν να υπαχθούν στα προνόμια του «ταξ σέλτερ»/ φορολογικών απαλλαγών και κινήτρων? Απευχθόμεθα σε κάποια μελλοντική συγκυρία τη πιθανότητα να έχουν δυνατότητα εγγραφής και να παράγουν ταινίες ασυνεπείς παραγωγοί με κάθε είδους παραβάσεις στο παρελθόν αλλά σκηνοθέτες / σεναριογράφοι παραγωγοί κάθε είδους, είτε μικρού μήκους, είτε πρωτοεμφανιζόμενοι, είτε με μακρά και επιτυχημένη θητεία να μην δύνανται να εγγραφούν στο ΜΗΤΡΩΟ και να παράξουν τις ταινίες τους αλλά να πρέπει να «περάσουν» κάποιες «κλειστές» πύλες κάποιων γραφείων παραγωγής που «εξασφάλισαν» την εγγραφή τους στο μητρώο του ΕΚΚ. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΥΓ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΗΤΡΩΟ γενικότερα … διάφορες πηγές για ίδρυση ΜΗΤΡΩΩΝ σε διάφορους τομείς … όροι, προϋποθέσεις, περιορισμοί, συμβατότητα με δίκαιο Ε.Ε. κλπ. Προϋποθέσεις για ΕΓΓΡΑΦΗ στο ΜΗΤΡΩΟ του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ Τ.Ε.Ε. http://www.e-tee.org.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=126 (Ακολουθούν πιο κάτω σχόλια από ΑΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟ ΑΛΛΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ….. για όποιον ενδιαφέρεται μόνο) http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=58811 ΕΝΙΑΙΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ http://www.esfhellas.gr/categoryDetails.aspx?iden=10#1 - Τι είναι; - Ποιος μπορεί να γίνει μέλος του ΕΜΑ; Μέλος στο ΕΜΑ μπορεί να γίνει κάθε πτυχιούχος ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που ενδιαφέρεται, εφόσον διαθέτει αποδεδειγμένα τουλάχιστον 3ετή συνολική επαγγελματική εμπειρία στον ιδιωτικό ή το δημόσιο τομέα (ΚΥΑ 67775/2493/2.10.2008). ------------------------------------------- ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ Σκηνοθέτης, Παραγωγός Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου Διπλωματούχος, Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου και Μέλος της Συγκλήτου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία και Τηλεόρασης του Μονάχου