• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ' | 6 Μαρτίου 2020, 15:28

    Τα νεότερα ναυάγια δεν ανήκουν σε κανέναν ιδιώτη για να τα εκμεταλλεύεται κατά αποκλειστικότητα, πόσο μάλλον από την στιγμή που δεν έχει συμβάλει στην ανακάλυψη και ταυτοποίηση αυτών εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων καθώς και σε οποιαδήποτε συντήρηση τους. Η επιλογή ή όχι χρησιμοποίησης παρόχου καταδυτικών υπηρεσιών, θα πρέπει να παραμείνει ως επιλογή του αυτόνομου δύτη αλλιώς το άρθρο 1 κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως φωτογραφικό υπέρ συγκεκριμένων επαγγελματιών, για να μην πω αντισυνταγματικό με ότι αυτό συνεπάγεται για την μετέπειτα πορεία του. Είναι σαν να λέμε πως θέλω να πάω μια βόλτα στο βουνό για να περπατήσω αλλά ο νόμος με υποχρεώνει πως αν θέλω να πάω, θα πρέπει χρησιμοποιήσω Ταξί(και όχι το αυτοκίνητο μου) να το πληρώσω ως λιμουζίνα, να προσλάβω και οδηγό για να με οδηγήσει στα μονοπάτια που ήδη έχω περπατήσει χιλιάδες φορές. Μάλλον κάτι στραβό υπάρχει εδώ ... ε ; Το άρθρο 1 θα πρέπει να αλλάξει με πλήρη διαγραφή του : "επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο η καθοδηγούμενη από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών" και να γίνει : 1. Στα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθισθεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, επιτρέπεται η ελεύθερη ή αυτόνομη κατάδυση (πιστοποιημένων δυτών) ή περιήγηση επιφανείας και παρατήρηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling), καθώς και η παρατήρηση του βυθού με πλοία διαφανούς πυθμένα ή άλλα μέσα παρατήρησης του βυθού. Επίσης επιτακτική είναι η ανάγκη απαγόρευσης της αλιείας σε μια ακτίνα τουλάχιστον 150 μέτρων απο τα ναυάγια. Στην παράγραφο 3 και 4 υπάρχει αναφορά για πρόσδεση πλωτήρων και ναυδετών πάνω στα ναυάγια για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη. Κάτι τέτοιο έχει προκαλέσει μεγάλες φθορές κατά το παρελθόν σε ναυάγια στο εξωτερικό και έρχεται και σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 2 το οποίο απαγορεύει την οποιαδήποτε επέμβαση ή αλλοίωση του ναυαγίου. Συνεπώς θα πρέπει να υπάρξει μια αναθεώρηση και σε αυτά τα δύο άρθρα για απαγόρευση πρόσδεσης πάνω στα ναυάγια.