• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γκαλών' | 6 Μαρτίου 2020, 15:01

    Μια παρατήρηση υπ΄ όψιν των παρόχων καταδυτικών υπηρεσιών: Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου θα επιτρέπεται η αυτόνομη κατάδυση στα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν βυθισθεί προ των τελευταίων πενήντα ετών, αποκλειστικά και μόνο από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών. Ο όρος αυτός, ως έχει, δίνει σαφώς τη δυνατότητα στον κάθε πιστοποιημένο ιδιοκτήτη καταδυτικού κέντρου να συνοδεύσει δύτες σε όλα τα ναυάγια της ελληνικής επικράτειας. Θα πρέπει όμως να ληφθούν υπ΄ όψιν και οι δεσμεύσεις περί Π.Ο.Α.Κ.Π. (Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Καταδυτικού Πάρκου), όπως αυτές αναφέρονται στον εν ισχύ νόμο 3409/2005 (ΦΕΚ 273/Α/4-11-2005, άρθρο 13. Σύμφωνα με τα ρηθέντα η χρήση και η εκμετάλλευση της ως Π.Ο.Α.Κ.Π. χαρακτηρισμένης θαλάσσιας περιοχής, θα πραγματοποιείται από τον φορέα ο οποίος αιτήθηκε τον χαρακτηρισμό της ως Π.Ο.Α.Κ.Π. και ο οποίος έλαβε την άδεια εκμετάλλευσης της. Ο φορέας αυτός μπορεί, μεταξύ άλλων, να είναι και δημοτικός, τουτέστιν ο δήμος ενός νησιού να έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης μιας θαλάσσιας περιοχής, χαρακτηρισμένης ως Π.Ο.Α.Κ.Π., στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τυχόν ιστορικά ναυάγια. Από τη στιγμή που ένας τέτοιος φορέας (π.χ. ο δήμος) έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης της ως Π.Ο.Α.Κ.Π. χαρακτηρισμένης περιοχής, θα έχει και την δυνατότητα να παραχωρεί άδειες διεξαγωγής καταδύσεων αποκλειστικά σε από αυτόν επιλεγμένα καταδυτικά κέντρα. Για να το κάνω πιο λιανά: Όταν ο δήμος έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση ενός Π.Ο.Α.Κ.Π., θα έχει και τη δυνατότητα του μονοπωλίου των ναυαγίων που τυχόν βρίσκονται μέσα σε αυτό και πιθανώς να παραχωρεί την αποκλειστική εκμετάλλευση τους στα καταδυτικά κέντρα της περιοχής του, των οποίων οι ιδιοκτήτες μπορεί να είναι ταυτόχρονα και μέλη του Δ.Σ. του δήμου.