• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΥ' | 9 Μαρτίου 2020, 01:27

    Προς: Υπουργείο Τουρισμού Υπόψιν: Κος Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης Υπουργός Τουρισμού Αγαπητέ Κύριε Υπουργέ, Όπως θα έχετε διαπιστώσει στους κόλπους της καταδυτικής κοινότητας υπάρχει τεράστια και ομόφωνη αντίθεση στο σημείο του άρθρου 8 στο οποίο ανατίθεται η αποκλειστική εκμετάλλευση των ναυαγίων σε παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών. Σε συνέχεια της προηγούμενης κατάθεσης των απόψεων εμού και των μελών ομάδας μου: 1. Καταλαβαίνετε ότι η εξερευνητική δραστηριότητα η οποία ξεκίνησε από την δεκαετία του 1990 και κορυφώθηκε με μεγάλη επιτυχία και εξαιρετικά αποτελέσματα κατά την περίοδο 2005 (μετά την άρση της απαγόρευσης) έως το 2020 θα πληγεί ανεπανόρθωτα? 2. Τι θα πρέπει να κάνει η κάθε εξερευνητική ομάδα όταν μπει ο Χειμώνας και οι παροχείς δεν λειτουργούν? Θα διακόψει δραστηριότητες? Καταλαβαίνετε ότι το άρθρο αυτό θα αναγκάσει είτε στην διακοπή των εξερευνητικών δραστηριοτήτων είτε σε μια κατάστασης χαρακτηρισμού «Παράνομης δραστηριότητας». 3. Τι θα πρέπει μια εξερευνητική ομάδα να κάνει εάν στην περιοχή Ναυαγίου δεν υπάρχουν παροχείς? 4. Πως γίνεται κάποιος που σπαταλούσε επανειλημμένως μέρες ή εβδομάδες, χρόνο, κόπο, χρήμα, τις πιο πολλές φορές άσκοπα, (αγωνιζόμενος να βρει τις φθηνότερες επιλογές για να μειώσει τα έξοδα για αυτόν και τα μέλη της ομάδας του) χωρίς επιτυχία για να ψάξει κατόπιν πληροφοριών για ένα ναυάγιο να μπορεί να καλύψει το υψηλό κόστος ενός παροχέα? Θα εκτιναχθεί το κόστος της ορθής λειτουργίας της ομάδας μας και κάθε ομάδας σαν την δική μας. 5. Τι θα κάνει ο οποιοσδήποτε δαπάνησε ένα σοβαρό ποσό χρημάτων για να αγοράσει ένα σκάφος είτε για να απολαμβάνει το χόμπι του είτε για να το χρησιμοποιεί για τις εξερευνητικές του ανάγκες τώρα που θα υποχρεούται να πάει εκεί με παροχείς? Για ποιο λόγο να επαναγοράσει ένας αυτοδύτης σκάφος? 6. Τι θα πρέπει να κάνει μια εξερευνητική ομάδα εάν βρει ένα νέο Ναυάγιο? Τι κίνητρο έχει να το δημοσιοποιήσει όταν ξέρει ότι από την επόμενη ημέρα δεν θα έχει πρόσβαση παρά μόνο πληρώνοντας πολύ μεγάλα ποσά, σε αυτούς που θα αποκομίζουν κέρδη από το έργο του. 7. Εφόσον το Νομοσχέδιο έχει καθαρά εμπορικό και μόνο προσανατολισμό γιατί οι παροχείς δεν θα είναι υποχρεωμένοι να αποδίδουν ποσοστά επί του κέρδους τους σε αυτούς που ανακάλυψαν τα ναυάγια? 8. Δεδομένου ότι δεν λειτουργούμε ανταγωνιστικά με τους παροχείς η πρόσβασή μας στα ναυάγια σε εμάς εφόσον ΔΕΝ προκύπτει οικονομικό κέρδος θα πρέπει να είναι ελεύθερη. 9. Καταλαβαίνετε ότι μια εξερευνητική δραστηριότητα είναι μια πολύ εξειδικευμένη πράξη και σαφέστατα δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί ομαδικά όπως λογικά θα συμφέρει τους παροχείς? Ως εκ τούτου θα χρειαστεί ο εξερευνητής και η ομάδα του να πληρώσει ιδιαίτερα μεγάλο ποσό για την μη συνύπαρξη στο σκάφος και άλλων ατόμων. 10. Καταλαβαίνετε ότι εμείς οι εξειδικευμένοι τεχνικοί αυτοδύτες δεν επιθυμούμε για λόγους ασφαλείας κυρίως την συνοδεία από ένα παροχέα υποβρυχίως? Αυτός δεν είναι δυνατόν να έχει ούτε τις ικανότητες, ούτε τις διαδικασίες, ούτε να γνωρίζει την νοοτροπία που έχουν τα μέλη μιας εξερευνητικής ομάδας που εργάζεται επί αυτού για χρόνια. 11. Καταλαβαίνετε ότι η κάθε ομάδα έχει μοναδικά ερευνητικά χαρακτηριστικά και μεθόδους (ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ) που δεν είναι σωστό και δίκαιο να γίνονται γνωστά στους παροχείς. 12. Καταλαβαίνετε ότι η τιμολογιακή πολιτική που υφίσταται αυτή την στιγμή από τους παρόχους κάνει απρόσιτη την κατάδυση στον μέσο Έλληνα αποκλείοντας τον από το αγαπημένο του χόμπι? Καταλαβαίνετε ότι αυτή η αποκλειστικότητα καταλύει την αγορά ελεύθερου ανταγωνισμού και οι τιμές θα ανέβουν κατακόρυφα, γεγονός που ήδη ισχύει. 13. Καταλαβαίνετε ότι δεν είναι δυνατόν, δεν είναι ορθό, δεν έχει το χρόνο και τη δυνατότητα ο κάθε παροχέας να αναλάβει το ρόλο του λιμενικού – αστυνομικού? Η παρουσία των Ελλήνων αυτοδυτών προστάτευσε τόσα χρόνια τον υποβρύχιο πλούτο μας σε όποια μορφή, χλωρίδας, πανίδας, αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ναυάγια, σπήλαια κλπ. Τι θα γίνει από εδώ και πέρα? Ο επαγγελματίας – παροχέας αποκλείεται να ασχοληθεί παρά μόνο την στιγμή που θα πάει εμπορικά για μια κατάδυση στο ναυάγιο. 14. Μια λύση θα ήταν θα ήταν όπως: a. Ο αυτοδύτης να είναι πιστοποιημένος β. Να πληρώνει ένα ετήσιο παράβολο στο κράτος. γ. Να ενημερώνει το λιμενικό εφόσον θέλει να πάει με δικά του μέσα. δ. Ο πάροχος να ενημερώνει λιμενικό εφόσον ο αυτοδύτης επιθυμεί να καταδυθεί μέσω αυτού. 15. Το ελάχιστο που οφείλει να κάνει το κράτος για αυτές τις μικρές ή μεγάλες ομάδες που κάνουν εξερευνητικό ή ερευνητικό ή επιμορφωτικό έργο είναι να: a. τους εξαιρέσει από τις υποχρεώσεις του άρθρου 8 β. να τους δώσει κίνητρα, πχ να τους επιδοτεί, να συνεχίσουν το έργο τους γ. να υποχρεωθούν οι παροχείς που θα εκμεταλλεύονται το έργο τους να δίνουν ένα ποσοστό σε αυτούς που ανακάλυψαν το ναυάγιο. Μια και υπήρξα παλαιότερα παροχέας για πολλά έτη καταλαβαίνω απόλυτα το ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο εργάζονται υπό δυσχερείς συνθήκες. Είναι σωστό να δοθούν κίνητρα και προνόμια αλλά σε καμία περίπτωση να μην πάμε σε ένα λανθασμένο άλλο άκρο όπως αυτό που θέτει το άρθρο 8. Θέλω να πιστεύω ότι το νόημα αυτής της διαβούλευσης είναι να έχετε μια πιο αναλυτική ενημέρωση από όλη τη καταδυτική κοινότητα και όχι μόνο από την καθαρά εμπορική οπτική γωνία των παρόχων. Γνωρίζουμε ότι έχετε καλέσει και συνομιλήσει με Συλλόγους Αυτοδυτών (Καταδύσεις Αναψυχής) αλλά ΔΕΝ έχετε καλέσει αυτούς τους φορείς που ασχολούνται με τις Τεχνικές καταδύσεις και Εξερευνήσεις. Περιμένουμε να μας καλέσετε εμάς οι οποίοι ασχολούμαστε με τις τεχνικές καταδύσεις και παράγουμε εδώ και πολλά χρόνια ερευνητικό έργο με μεγάλη επιτυχία να σας ενημερώσουμε για όλες αυτές τις πολύ σοβαρές παραμέτρους δια ζώσης. Είμαστε στην διάθεσή σας για να συμβάλουμε στην καλύτερη και ασφαλέστερη ανάπτυξη της κατάδυσης. Μετά Τιμής Γιώργος Πέτρου Εκπαιδευτής Εκπαιδευτών Ιδρυτής και Αρχηγός Εξερευνητικής και Επιμορφωτικής ομάδας Hellas Underwater Explorers www.hue.gr