• Σχόλιο του χρήστη 'Σωματειο "Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ"' | 29 Απριλίου 2010, 08:29

    Ειδικά για τα κόμιστρα για τις ειδικές μεταφορές πετρελαιοειδών προϊόντων θεωρούμε ότι πρέπει να εξακολουθήσει ο καθορισμός τους με Διυπουργική Απόφαση προς διασφάλιση του Γενικού Δημόσιου Συμφέροντος, της προστασίας των καταναλωτών και της ακώλυτης παροχής μεταφορικών υπηρεσιών στον συγκεκριμένο τομέα που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στην Χώρα μας. Ο καθορισμός από την Διοίκηση ανωτάτων και κατωτάτων ορίων κομίστρων των εθνικών οδικών μεταφορών για σοβαρούς λόγους προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος, δεν είναι αντίθετος στο Κοινοτικό Δίκαιο Ανταγωνισμού καθότι τα άρθρα 3 στοιχεία εε και ζζ, 5, 85, 86 και 90 της Συνθήκης δεν εμποδίζουν ένα Κράτος – Μέλος να ορίζει με ρυθμίσεις τα κό-μιστρα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων, αρκεί η Διοίκηση να μην εγκαταλείπει την εξουσία της περί καθορισμού των κομίστρων σε ιδιώτες – επιχειρηματίες, αλλά να λαμβάνει αποφάσεις αφού λάβει υπόψιν τις προτάσεις και εισηγήσεις τους αλλά και τις σχετικές παρατηρήσεις άλλων Δημοσίων και Ιδιωτικών οργάνων. Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αντίστοιχες ρυθμίσεις περί κομίστρων περιέχονται στα εθνικά δίκαια και άλλων Κρατών – Μελών (Γερμανία και Ιταλία) και έχουν κριθεί απολύτως σύννομες από τα Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Κοινότητος (ΔΕΚ C-38/97 Librandi Συλλογή της Νομολογίας του Δικαστηρίου 1998 Ι-05955 ΔΕΚ C-96/94 Centro Servizi Spediporto Συλλογή 1995 1-02883, ΔΕΚ C-185/91 Reiff Συλλογή 1993 Ι-05801 και ΔΕΚ C-185/ 91 Bundesanstalt fuer den Gueterfernverkehr – Gebrueter Reiff GMBH KG).