• Σχόλιο του χρήστη 'Σωματειο "Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ"' | 29 Απριλίου 2010, 14:24

    Τελειώνοντας θα πρέπει να επισημάνουμε μια σημαντικότατη πα-ράλειψη του σχεδίου νόμου, η οποία αφορά τα Ιδιωτικής Χρήσης Φορτηγά και Βυτιοφόρα Αυτοκίνητα. Δεν είναι δυνατό την στιγμή που τίθεται δια του άρθρου 4 παρ. 2 του νέου σχεδίου νόμου ειδική εισφορά για την χορήγηση Δ.Χ. αδειών κυκλοφορίας φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων, να παραλείπονται και ουσιαστικά να εξαιρούνται από την ρύθμιση αυτή τα Ιδιωτικής Χρήσεως Φορτηγά και Βυτιοφόρα Αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι δια του νέου σχεδίου νόμου επιχειρείται η οργά-νωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών της Χώρας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1 παρ. 1 και η τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1 παρ. 2, θεωρούμε ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί ένα ακόμη άρθρο στο υπό κρίση σχεδίου νόμου υπό τον τίτλο «Ιδιωτικής Χρήσεως Φορτηγά και Βυτιοφόρα Αυτοκίνητα» στο οποίο: 1.- Αρχικώς θα προβλεφθεί η απογραφή και ο έλεγχος της νομιμότητος όλων των κυκλοφορούντων Ι.Χ. φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων εντός έτους από της ψηφίσεως του νέου νόμου επί ποινή αφαιρέσεως των στοιχείων κυκλοφορίας κατά τον πρώτο τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Η διαδικασία απογραφής θα πρέπει να είναι σύντομη και ευσύνοπτη εξαντλούμενη στην προσκόμιση δικαιολογητικών στις κατά τόπους Δ/νσεις Μεταφορών, θα πρέπει δε να αποσκοπεί στην διακρίβωση ότι οι επιχειρήσεις – ιδιοκτήτριες Ι.Χ. φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων, βρίσκονται σε λειτουργία και δεν έχουν αναστείλει την δραστηριότητα τους. Η διαδικασία απογραφής είναι σίγουρο ότι θα θέσει εκτός κυκλοφορίας μεγάλο ποσοστό Ι.Χ. φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παρανόμως σήμερα, θα προσφέρει τεράστια ανακούφιση στο βεβαρυμένο οδικό δίκτυο της Χώρας και σίγουρα θα συνδράμει στην προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος και της πράσινης ανάπτυξης που επαγγέλλεται η Πολιτική Ηγεσία. Προς επίρρωση των όσων ανωτέρω αναφέρουμε θα πρέπει να λάβετε υπόψιν Σας ότι τα δημοσίας χρήσεως φορτηγά αυτοκίνητα ανέρχονται σύμφωνα με την τελευταία απογραφή τους, σε 33.000 οχήματα ενώ τα κυκλοφορούντα Ι.Χ. φορτηγά αυτοκίνητα (παντός τύπου) ξεπερνούν τα 900.000 οχήματα. 2.- Θα πρέπει τα προβλεπόμενα στο άρθρο 2 του Νόμου 1959/1991 ποσά εισφορών υπέρ του Δημοσίου για έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων να είναι όμοια με αυτά που προβλέπονται στο άρθρο 4 παρ. 2 του νέου σχεδίου νόμου για έκδοση αδειών κυκλοφορίας Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων. 3.- Τα φορτηγά και βυτιοφόρα αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσεως που θα τεθούν σε κυκλοφορία με τις διατάξεις του νέου νόμου και εφόσον θα καταβληθούν εισφορές ισόποσες με αυτές για τα Δημοσίας Χρήσεως Φορτηγά και Βυτιοφόρα αυτοκίνητα, θα πρέπει να είναι οχήματα τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO IV και EURO V όπως ρητώς προβλέπεται στο άρθρο 4 παρ. 3 για τα δημοσίας χρήσεως φορτηγά και βυτιοφόρα αυτοκίνητα. Ειδικά δε επειδή τα Ι.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα δεν μεταβιβάζονται (πλην της περιπτώσεως μεταβιβάσεως ολοκλήρου της ιδιοκτήτριας αυτών επιχειρήσεως) όσα θα αποσύρονται από την κυκλοφορία λόγω παλαιότητας θα αντικαθίστανται από ψηφίσεως του νόμου και εντεύθεν με οχήματα τα οποία θα εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EU-RO IV και EURO V. 4.- Η διαδικασία χορήγησης νέων αδειών Ι.Χ. φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων θα πρέπει να επικαιροποιηθεί και να καταστεί αντίστοιχη προς αυτήν που προβλέπεται από το άρθρο 5 του νέου σχεδίου νόμου. Κύριε Υπουργέ, τις τελευταίες μας επισημάνσεις για την απουσία ρυθμίσεων για τα Ι.Χ. φορτηγά και βυτιοφόρα αυτοκίνητα τις θεωρούμε κεφαλαιώδους σημασίας, αν πραγματικά οι προθέσεις της Πολιτείας είναι ο εκσυγχρονισμός των εμπορευματικών μεταφορών και η προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού. Με τις παρεμβάσεις που προτείνουμε θεωρούμε ότι θα τεθεί προς ψήφιση ένα άρτιο νομοθέτημα ανάλογο προς τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς το οποίο θα αντιμετωπίζει όλους τους παράγοντες της (μεταφορείς και επιχειρήσεις) επί ίσοις όροις και αμερολήπτως. Δεν σας κρύβουμε ότι έκδηλη είναι η εντύπωση στον κλάδο μας, ότι η παρούσα νομοθετική παρέμβαση έχει μια σαφή και έκδηλη πρόθεση να ευνοηθούν οι μεγαλομεταφορείς, τα μεγάλα εταιρικά σχήματα και τα ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα καλυπτόμενη υπό τον μανδύα και την εύσχημη δικαιολογία της απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών. Θεωρούμε ότι η απελευθέρωση των αγορών πρωταρχικό σκοπό έχει την θεσμοθέτηση ίσων ευκαιριών ανάπτυξης τόσο στα μεγάλα εταιρικά σχήματα όσο και στους μικρομεσαίους μεταφορείς προκειμένου όλοι να λειτουργήσουν με κοινούς κανόνες σ’ ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού και αληθινής ανάπτυξης.