• Σχόλιο του χρήστη 'Καντερές Δημήτριος' | 15 Ιανουαρίου 2011, 23:06

    Το νομοσχέδιο φαίνεται ότι περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες επί τέλους μπορούν να βάλλουν μία τάξη στην επικρατούσα σήμερα χαώδη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες και παράλληλα να περιορίσουν την ανευθυνότητα και την ασυδοσία στη διασπάθιση των πόρων όχι του ΟΑΣΑ αλλά του ελληνικού λαού. Δεν είμαι νομικός ούτε ειδικός στα συγκοινωνιακά για να πω ότι κατανοώ ή ερμηνεύω καλά και πλήρως τις διατάξεις και ιδιαίτερα το πώς αυτές θα εφαρμοστούν και κατά πόσο θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις μέχρι τώρα παθογένειες των αστικών συγκοινωνιών. Γι’ αυτό θα αναφερθώ σε ορισμένα από τα θέματα, σχετικά με τα αστικά λεωφορεία, τα οποία εγώ γνωρίζω- βιώνω και πρέπει να αντιμετωπιστούν με το νέο Νόμο. -Πολλά λεωφορεία τώρα κινούνται σε δρομολόγια με τα οποία δεν εξυπηρετούν κατοίκους ή εξυπηρετούν τόσο λίγους ώστε το κάθε εισιτήριο- αν αυτό ακυρώνεται- να κοστίζει πέντε και δέκα Ευρώ και σε κάθε περίπτωση περισσότερο από όσο θα κόστιζε εάν ο ΟΑΣΑ μετέφερε τους επιβάτες αυτούς με ΤΑΧΙ. Οι δρομολογήσεις αυτές έγιναν από τους διάφορους αρμόδιους αξιωματούχους του ΟΑΣΑ για την ικανοποίηση αιτημάτων Δημάρχων ή και κάποιων ελάχιστων κατοίκων οι οποίοι είχαν <> . Κανείς όμως και ποτέ από τους αξιωματούχους αυτούς δεν κλήθηκε να απολογηθεί για τις χαριστικές αποφάσεις του και ακόμη να πληρώσει από την τσέπη του τη σπατάλη που η αποφάσεις του προξένησαν στον ΟΑΣΑ και κατ’ ακολουθία στον ελληνικό λαό. Μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η στις αρχές Νοεμβρίου 2010 (εσπευσμένα την εβδομάδα μεταξύ των δύο γύρων των Δημοτικών Εκλογών- γιατί άραγε;) σκανδαλώδης διαφοροποίηση της διαδρομής του λεωφορείου 555 στα άνω Βριλήσσια. Δεν είναι κανείς υπεύθυνος για το ότι το λεβφορείο αυτό για δύο μήνες τώρα κινείται στη νέα διαδρομή συνεχώς κενό; Και να ληφθεί υπόψη ότι ο κ. Πρόεδρος του ΟΑΣΑ έχει εμημερωθεί γι΄αυτό δύο φορές. Θα συνέχιζε αυτός να αδιαφορεί εάν καλούνταν να πληρώσει από την τσέπη του τη σπατάλη αυτή; -Στις ίδιες περιοχές κινούνται δύο και τρία λεωφορεία προς την ίδια κατεύθυνση χωρίς ποτέ κάποιος αρμόδιος να θελήσει να συντονίσει και να ρυθμίσει τις κινήσεις των λεωφορείων ώστε αυτά να διέρχονται από τις στάσεις σε διαφορετικούς χρόνους και να εξυπηρετούν τους κατοίκους που θα μπορούσαν. Αυτό συμβαίνει διότι οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ δεν μπόρεσαν να σκεφθούν ότι τα λεωφορεία δεν τα χρησιμοποιούν μόνο άνθρωποι που θέλουν να μεταβούν στο τέρμα της διαδρομής αλλά και σε ενδιάμεσους προορισμούς. Άνθρωποι που μπορεί να είναι περισσότεροι από εκείνους που μεταβαίνουν στο τέρμα. -Η στις ίδιες διαδρομές που κινούνται λεωφορεία του ΟΑΣΑ και προς τις ίδιες κατευθύνσεις κίνηση λεωφορείων των Δήμων τα οποία μεταφέρουν τους επιβάτες δωρεάν. Δωρεάν μεν για τους επιβάτες οι οποίοι κατά βάση δεν έχουν ανάγκη από την δωρεά αυτή, αλλά σε βάρος των Δημοτών και φυσικά του ΟΑΣΑ. Αυτό συμβαίνει λόγω της ανευθυνότητας των Δημάρχων οι οποίοι κάνουν χάρες με <> για να μαζεύουν ψήφους και του ΟΑΣΑ ο οποίος επέτρεψε και επιτρέπει την πρακτική αυτή. Θα είναι άκρως εξοργιστικό να συνεχίσουν οι Δήμοι να μεταφέρουν επιβάτες δωρεάν και ο ΟΑΣΑ να αυξήσει το εισιτήριο όπως σχεδιάζεται. -Η κίνηση λεωφορείων του ΟΑΣΑ σε διαδρομές- οδούς στενές χωρίς βατά πεζοδρόμια- όπου δημιουργούνται κίνδυνοι για την ασφάλεια των κινούμενων πεζή και με ποδήλατα κατοίκων, πολλοί από τους οποίους είναι παιδιά, μητέρες με μωρά σε καροτσάκια, ηλικιωμένοι και με ψυχοσωματικά προβλήματα. Αυτό κατά βάση συμβαίνει διότι οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ θέλουν να εξυπηρετήσουν κάποιους ελάχιστους κατοίκους οι οποίοι δεν επιθυμούν να βαδίσουν 100-200 μέτρα για να πάρουν τα λεωφορεία που θα κινούνταν σε ασφαλείς διαδρομές ή στις διαδρομές αυτές υπάρχουν περίοικοι με <> οι οποίοι δεν θέλουν τα λεωφορεία. -Η διέλευση από και η στάση λεωφορείων σε μικρές γειτονικές πλατείες με παιδικές χαρές όπου οι τοπικοί κάτοικοι μεταβαίνουν με τα μικρά παιδιά τους για ανάπαυση και αναψυχή. Στις περιπτώσεις αυτές τα λεωφορεία με τους θορύβους και τα καυσαέρια που εκπέμπουν, από μέσα εξυπηρέτησης μετατρέπονται σε μέσα κινδύνου και σοβαρότατης όχλησης των κατοίκων. Αυτό συμβαίνει λόγω της ανευθυνότητας των αρμόδιων του ΟΑΣΑ σε συνδυασμό με την επιθυμία αυτών να ικανοποιήσουν αιτήματα μικροκαταστηματαρχών των πλατειών, οι οποίοι κατά βάση δεν είναι κάτοικοι των περιοχών και νομίζουν ότι τα λεωφορεία θα τους πάνε πελάτες. -Η διέλευση των λεωφορείων από τις στάσεις σε παντελώς ακανόνιστους χρόνους με συνέπεια και εκείνοι οι κάτοικοι οι οποίοι θέλουν να επιβιβαστούν σ’ αυτά να αναγκάζονται να αναμένουν μακρούς χρόνους και τελικά να αποφεύγουν να τα χρησιμοποιούν, με ζημία του ΟΑΣΑ φυσικά. -Η από λεωφορεία εκπομπή υπερβολικών καυσαερίων και ιδιαίτερα εκκωφαντικών θορύβων- ορισμένα κινούνται ως χαλασμένα αεροσκάφη- με συνέπεια η διέλευσή τους να καθίσταται βασανιστική για τους περιοίκους των διαδρομών τους. Αυτό συμβαίνει διότι τα λεωφορεία δεν συντηρούνται κανονικά αλλά και οι οδηγοί τους τα οδηγούν απρόσεκτα και χωρίς κανένα σεβασμό προς τους κατοίκους των περιοχών από όπου διέρχονται. Γι’ αυτό πρέπει να τεθεί ειδική νομική διάταξη. Για τα προαναφερθέντα, όπως και για πολλά άλλα θέματα, πρέπει να ληφθεί μέριμνα με το νέο Νόμο, στον οποίο γίνεται λόγος και για προστασία του περιβάλλοντος όπως και για ποιότητα ζωής. Όποιες όμως διατάξεις και αν νομοθετηθούν αυτές δεν θα φέρουν αποτέλεσμα εάν δεν βρεθούν και οι κατάλληλοι αρμόδιοι και υπεύθυνοι οι οποίοι θα ενστερνιστούν τους σκοπούς του Νόμου, θα πιστέψουν στην ωφέλεια της εφαρμογής του και θα έχουν τη θέληση και τη δύναμη να τον εφαρμόσουν. Ανεξάρτητα όμως και από αυτό η καλύτερη εγγύηση για την πλήρη και πιστή εφαρμογή του νέου Νόμου θα είναι να προβλεφθεί η προσωπική λογοδοσία των κάθε επιπέδου και κάθε αρμοδιότητας υπεύθυνων σε ανεξάρτητη διοικητική Αρχή. Λογοδοσία η οποία κατά βάση να μεταφράζεται σε άμεσες προσωπικές οικονομικές κυρώσεις._