• Σχόλιο του χρήστη 'tsarouchas elias' | 19 Ιανουαρίου 2011, 15:44

    Αναφορικά με το σχόλιο του κυρίου Τσακιρόπουλου από 19.01.2011: Εάν ανατρέξει κανείς στην ιστοσελίδα των arriva και veolia transport θα διαπιστώσει (βάσει ισολογισμών και αποτελεσμάτων χρήσης) ότι σε πανευρωπαικό και παγκόσμιο επίπεδο οι εν λόγω όμιλοι απασχολούν χιλιάδες λεωφορεία (αστικά και υπεραστικά) καθώς και χιλιάδες τραίνα. Είναι κατά τη γνώμη μου ατόπημα να μεταφέρουμε τα προσωπικά μας βιώματα σε ιστοσελίδα που αφορά διαβούλευση νομικού πλαισίου. Σε κάθε περίπτωση, επειδή έζησα και εργάστηκα 15 έτη στη Γερμανία, τόσον πηγαίνοντας στο πανεπιστήμιο όσον και στην εργασία μου καθημερινά πήγαινα με αστικό λεωφορείο το οποίο ανήκε σε ιδιώτη και το είχε νοικιάσει ο δήμος ύστερα από διαγωνισμό. Ο δήμος είχε επιλέξει τον συγκεκριμένο ιδιώτη επειδή προσέφερε το χαμηλότερο κόστος κίνησης και το φτηνότερο εισιτήριο. Αυτή η λέξη, ο διαγωνισμός δηλαδή, λείπει από το άρθρο 4 του νομοσχεδίου, το οποίο ομιλεί για απευθείας ανάθεση σε ΚΤΕΛ (ιδιωτικών συμφέροντων) και σε εταιρείες με ιδιοκτήτη το ελληνικό δημόσιο. Από πού άραγε προκύπτει, ότι τα σημερινά εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών είναι τα φτηνότερα για το επιβατικό κοινό; Έχουμε κανένα μαντείο των Δελφών και δεν το ξέρουμε; Από την επαγγελματική μου εμπειρία γνωρίζω, ότι υπάρχουν ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες στην Ελλάδα οι οποίες θα πλήρωναν ενοίκιο στο Κράτος για να αποκτήσουν το δικαίωμα εκμετάλλευσης αστικών γραμμών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Προτιμά λοιπόν το Κράτος να περικόπτει τις συντάξεις των 500 ευρώ από το να εισπράττει ενοίκια από την δημόσια περιουσία (στην οποία περιλαμβάνονται και οι αστικές και υπεραστικές γραμμές) που αυτό κατέχει; Άλλωστε, η αναξιοποίητη δημόσια περιουσία με ταυτόχρονη καταβολή ενοικίων για στέγαση δημόσιων υπηρεσιών είναι το άλλο μεγάλο σκάνδαλο! Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο, ότι το τραίνο υπερισχύει απόλυτα έναντι του λεωφορείου, σε ότι αφορά την μεταφορά και από περιβαλλοντική άποψη. Άλλωστε, τα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη αναπτύχθηκαν ενόψει των δύο παγκοσμίων πολέμων πρώτιστα για στρατιωτικούς (logistic) σκοπούς. Αφής στιγμής όμως η Ελλάδα αποφάσισε (κακώς κατά τη γνώμη μου) να διαλύσει τον σιδηρόδρομο, τουλάχιστον στην ύστατη στιγμή οφείλει να δώσει επιχειρηματικές ευκαιρίες σε όλους τους ιδιώτες και όχι μόνον σε οργανωμένα συμφέροντα (όπως τα ΚΤΕΛ). Αυτό όμως δεν το πράττει, παρόλον που υπάρχει 12 σέλιδη προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν. Αναμένοντας την απάντηση του Υπουργείου Μετά τιμής Ηλίας Τσαρουχάς