• Σχόλιο του χρήστη 'Τσακιρόπουλος Δημήτρης' | 19 Ιανουαρίου 2011, 17:46

    κ Τσαρούχα οι γερμανικές αστικές υποδομές και φυσικά αυτοκινητόδρομοιεπιτρέπουν ταχύτητες στις αστικές συγκοινωνίες που στην Ελλάδα είναι ουτοπικές. Η ταχύτητα παίζει σημαντικό ρόλο όπως ίσως γνωρίζεται καθώς ένα λεωφορείο επιτρέπεται να εκτελεί περισσότερα δρομολόγια σε μια βάρδια. Αυτό σε συνδυασμό με κόστος των εισητηρίων δημιουργούν τις προυποθέσεις για την εκμετάλευση συγκεκριμένων και ελάχιστων γραμμών που πληρούν τις προυποθέσεις κερδοφορίας!!! Αυτό σημαίνει αλλά ελληνικά την εκμετάλευση των γραμμών φιλέτων(ελάχιστων) απο ιδιώτες και την εκτέλεση δρομολογίων στην συντριπτική πλειοψηφία του υπόλοιπου αστικού δικτύου απο την κρατική εταιρεία, κάτι που απλά ποσοστιαία αυξάνει το λειτουργικό της κόστος. Αναφορικά με τη Γερμανία σαφώς υπάρχει περιορισμένος αριθμός γραμμών(και εκεί ακόμη!) που πληρούν αυτά τα κριτήρια και τις εκμεταλεύονται ιδιώτες....Ποσοστιαία σε καμία ευρωπαική χώρα η συμμετοχή των ιδιωτών σε κάποιες έστω γραμμές δεν επεκτάθηκε περισσότερο για να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες..... Ωστόσο σε καμία ανεπτυγμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης, όπως προείπα, δεν υφίστανται αστικές συγκοινωνίες με την έννοια που πολλοί ίσως θα θέλανε ή φαντάζονται.... Αναφορικά με τα ΚΤΕΛ και γενικά τις εταιρείες λεωφορείων ξέρουμε όλοι καλά πως εκεί που πραγματικά χρειάζονται, χωρίς άλλη επιλογή(μεταφορές μαθητών σχλείων,εκτέλεση δρομολογίων σε παραμεθόρια χωριά κτλ...) απλά αποζυμούν τον κρατικό προυπολογισμό με την ασύδοτη και πέρα απο κάθε λογική επιδότηση που πέρνουν.... Φανταζομαι δεν εχετε ξεχάσει τα σκάνδαλα σε πόλεις της βορείου Ελλάδος όπου δημοι μή έχοντας δικά τους μέσα χρυσωπλήρωσαν ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες για μεταφορές μαθητών..... Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη την ιδιοσυγκρασία μας ως Ελληνες αλλά και τα παραδείγματα του προσφατου παρελθόντος η εισοδος ιδιωτών(όποιοι και αν είναι αυτοί) στις αστικές συγκοινωνίες απλά θα επιφέρει μεγαλύτερες ζημιές παρά κέρδη.......