• Σχόλιο του χρήστη 'Τσακιρόπουλος Δημήτρης' | 20 Ιανουαρίου 2011, 20:29

    K Τσαρούχα, Δημόσια συγκοινωνία δεν είναι η μεμονωμένη εκτέλεση δρομολογίων ελάχιστων κερδοφόρων γραμμών αστικών συγκοινωνιών από ιδιώτες, με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος και με το κράτος και τον κύριο φορέα εκτέλεσης έργου απλά να εκτελεί τις υπόλοιπες γραμμές, να έχει έλλειμμα και να βάζει μέσα ακόμη περισσότερο τον κρατικό προϋπολογισμό(άνευ νοήματος ουσιαστικά). Πραγματική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών ουδέποτε επιχειρήθηκε σε ανεπτυγμένες συγκοινωνιακά χώρες γιατί πολύ απλά αυτή είναι μή βιώσιμη) Η μέχρι τώρα εμπειρία μας με τα (ΚΤΕΛ,ΤΑΧΙ κτλ) έχει δείξει ότι απλά εκεί όπου δεν υπάρχει κρατικό αντίβαρο(σιδηρόδρομος,δημοτικά μέσα μεταφοράς κτλ..) η κατάσταση εξαχρειώνεται και μεγάλοι πόροι του κράτους δαπανώνται για μικρή εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου.......Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ΚΤΕΛ διατηρούν χαμηλές τιμές εκεί που έχουν τον άμεσο ανταγωνισμό του κράτους(ΟΣΕ). Εκεί όπου δεν υπάρχει αυτός ο ανταγωνισμός η κατάσταση ξεφεύγει.... Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπλέξουμε τους αγωνιστές του 1821 σε αυτή τη συζήτηση αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε πως μετά το πέρας της επανάστασης και την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, αυτό αφομοίωσε σε πλήρως τακτικές,δομές, οργάνωση αλλά κυρίως συμπεριφορές κατάλοιπα απο την Οθωμανική Αυτοκρατορία(bahsis=φακελάκι,λάδωμα ή απλά μπαχσίσι),γρηγορότερο στο δημόσιο,οικογενειοκρατία σε διορισμούς,ιεραρχία... και γενικότερα πολλές αρνητικές πτυχές που ενσωματώθηκαν στη συμπεριφορά μας αποτελώντας κατάλοιπο 400 χρόνων υποδούλωσης, τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουμε ξεφορτωθεί...όλα αυτά σαφώς δεν υπήρχαν στον προ-τουρκοκρατίας ελληνισμό του οποίου η δύναμη και η δόξα δεν μπόρεσε ποτέ να ξανααναδυθεί.