• Σχόλιο του χρήστη 'Εργαζόμενη' | 21 Ιανουαρίου 2011, 21:11

    Σε λίγες ώρες κλειδώνει η δημόσια διαβούλευση και σε λίγο καιρό θα έχουμε καινούριο ψηφισμένο νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. ‘Εχοντας διαβάσει με προσοχή το νομοσχέδιο και όλα τα σχόλια των άμεσα ενδιαφερομένων (επιβατών και εργαζόμενων) και μη, έχω να παρατηρήσω τα εξής: - Τα τεράστια ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών δεν οφείλονται στις ίδιες τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά στην πρακτική του ίδιου του κράτους, το οποίο επί σειρά ετών τις υποχρέωνε να δανείζονται αντί να επιδοτεί το εισιτήριο βάσει του ισχύοντος νόμου 2669/1998. Με έκπληξη διάβασα ότι και το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν αποκλείει να ακολουθηθεί η ίδια τακτική και στο μέλλον... - Παρ΄ ότι δίνεται γενικά από το νομοσχέδιο η εντύπωση ότι διασφαλίζεται ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, από αρκετά σημεία του νομοσχεδίου προκύπτει ακριβώς το αντίθετο, αφού υπάρχουν πολλά παράθυρα για την είσοδο ιδιωτών και μάλιστα στα προσοδοφόρα κομμάτια (φιλέτα συνηθίζουμε να τα λέμε) - Στα άρθρα που αφορούν τις μετατάξεις των εργαζόμενων, επικρατεί ασάφεια και αδιαφάνεια, με σημείο αιχμής το γεγονός ότι πρώτα θα γίνουν οι μετατάξεις του «πλεονάζοντος προσωπικού» και στη συνέχεια θα καταρτιστούν τα νέα οργανογράμματα (!). Οι δε νέοι εσωτερικοί κανονισμοί θα επιβάλλονται από τα Διοικητικά Συμβούλια, τα οποία θα καθορίζουν την «τύχη» των εργαζομένων που θα παραμείνουν, για τα επόμενα τρία (!) χρόνια - Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από ΔΗΜΟΣΙΕΣ και ΦΤΗΝΕΣ αστικές συγκοινωνίες, προς όφελος των επιβατών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι χαμηλόμισθοι πλέον εργαζόμενοι ή και άνεργοι και βάλλονται από παντού λόγω της «οικονομικής κρίσης» - Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες είναι κομμάτι της κοινωνίας, και παρά τη γενική αντίληψη ότι είναι ρουσφετολογικά διορισμένοι και εξαιρετικά υψηλόμισθοι (η οποία ενισχύεται από τα ΜΜΕ), η πραγματικότητα είναι ότι τα τελευταία χρόνια πολλοί είναι αυτοί που προσλήφθηκαν αξιοκρατικά μέσω ΑΣΕΠ, με προσόντα, προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα και διάθεση να εργαστούν προς όφελος των αστικών συγκοινωνιών. Εϊναι γεγονός πως, πριν τις απανωτές μειώσεις τον τελευταίο χρόνο, απολάμβαναν έναν αξιοπρεπή (και όχι υπερβολικό) μισθό, κάτι που πιστεύω επιθυμεί κάθε εργαζόμενος ή υποψήφιος εργαζόμενος για τον εαυτό του. Οι ίδιοι αυτοί, οι οποίοι δεν έχουν και δεν θέλουν προσβαση σε ρουσφέτια, βλέπουν το εργασιακό τους μέλλον αβέβαιο, αφού το ίδιο το νομοσχέδιο, αφήνει ανοιχτό το δρόμο για νέο κύκλο ρουσφετιών μέσω των εσωτερικών μετακινήσεων Συνοψίζοντας: Η ιστορία θα κρίνει αν «η ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ, η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ και η ΑΝΑΠΤΥΞΗ των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής» είναι κάτι που θα απολαύσουν στο μέλλον οι καταταλαιπωρημένοι κάτοικοι του λεκανοπεδίου της Αττικής ή είναι απλά το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση και όλα τα δεινά που αυτή θα επιφέρει (αύξηση εισιτηρίων, κατάργηση δορμολογίων κλπ). Τόσο οι επιβάτες όσο και οι εργαζόμενοι ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις και να επεμβαίνουμε όσο και όπου μπορούμε. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ...