• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ' | 22 Φεβρουαρίου 2011, 08:35

    Στη χώρα μας και στον τομέα παραγωγής των Μελετών Δημοσίων Έργων, βασική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος είναι η χορήγηση του Πτυχίου με το οποίο υποτίθεται ότι σταθμίζονται όλες -ουσιαστικές και τυπικές- οι δυνατότητες των επαγγελματιών μας. Συνεπώς, η άσκηση της δραστηριότητας έχει άμεση σχέση με τους όρους που συνοδεύουν τη χορήγηση των πτυχίων. Ειδικότερα και σε ότι αφορά τη διεξαγωγή των διαγωνισμών, οι συμμετοχές εξαρτώνται άμεσα από τον προϋπολογισμό της μελέτης και από τα καθορισμένα ανώτατα και κατώτατα όρια του φυσικού αντικειμένου με βάση τις τάξεις των πτυχίων. Έχοντας υπόψη τα αναφερόμενα στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι ευνόητα και ουσιώδη. Από τη μία πλευρά υπάρχουν τα ανώτατα όρια τάξεων των πτυχίων, που καθορίζουν σαφέστατα τις επαγγελματικές δυνατότητες των κατόχων τους και από την άλλη γίνεται παραδεκτό ότι για την ανάθεση των μελετών, οι συγκεκριμένες επαγγελματικές δυνατότητες των υποψηφίων αναδόχων μπορεί να θεωρούνται πολλαπλάσιες. Πρόκειται για προφανή αντίθεση, η οποία δεν θα έπρεπε να υφίσταται και σχετίζεται άμεσα με όλες τις προοπτικές ομαλής διεξαγωγής των διαγωνισμών μέσα από συνθήκες ισονομίας και ισοπολιτείας των επαγγελματιών μας αλλά και την ποιότητα των έργων. Έχοντας υπόψη τους αστάθμητους παράγοντες σε ότι αφορά την εκτέλεση του έργου των μελετών και μόνο για αυτό το λόγο, θεωρώ ότι οι υποψήφιοι ανάδοχοι δεν θα πρέπει να έχουν ανεκτέλεστο μέρος δημοσίων συμβάσεων ανώτερο από το διπλάσιο των ανωτάτων ορίων προϋπολογισμών της τάξης τους. Για τα Γραφεία και εταιρείες Ε’ Τάξης το εικοσαπλάσιο του κατωτάτου ορίου της θα μπορούσε να παραμείνει. Η ειδική αναφορά-εξαίρεση για τις αμοιβές μελετών του Εθνικού Κτηματολογίου και των Γεωτεχνικών Ερευνών, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να υιοθετηθεί.