• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ' | 2 Μαΐου 2010, 18:25

    Τα κόμιστρα θα πρέπει να είναι ελέυθερα, δηλαδή να συμφωνούνται μεταξύ φορτωτή και μεταφορέα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ελεύθερες οικονομίες.Στην Ελλάδα για τα οχήματα κοινού φόρτου υπάρχουν τα λεγόμενα αμφιοριακά κόμιστρα, τα οποία, σχεδόν ποτέ δεν εφαρμόζονται, παρά μόνο στις μεταφορές , που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του δημοσίου, ή Οργανισμών ,που εποπετεύονται από αυτό.Επομένως η ύπαρξή τους έχει ελάχιστη αξία. Εκεί, όμως που εφαρμόζονται είναι στις μεταφορές υγρών καυσίμων, όπου το κράτος εγγυάται τα κόμιστρα και την λεγόμενη ''σημαία''. Απαιτείται η άμεση κατάργηση της διαδικασίας αυτής, καθώς η απελευθέρωση των κομίστρων στα καύσιμμα θα μειώσει το μεταφορικό κόστος και επομένως την τελική τιμή των καυσίμων στον καταναλωτή. Επιπλέον, η ενιαοποίηση των αδειών ΦΔΧ θα επιτρέψει πολλά φορτηγά κοινού φόρτου, τα οποία σήμερα υποαπασχολούνται, να μετατραπούν σε βυτιοφόρα, με άμεσο όφελος για τους ιδοκτήτες τους αλλά και για το καταναλωτικό κοινό, αφού ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές των κομίστρων στα καύσιμα, που σήμερα είναι υψηλές.