• 1.Πρέπει να εισαχθούν κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και όπως εφαρμόζεται ευρύτατα διεθνώς.(άρθρο 15, παρ. 5, 6 και 7) Αντί να εισάγονται κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, επιχειρείται να θεσπιστούν στρεβλωτικές διατάξεις που εισάγουν το ανεκτέλεστο των υποψηφίων αναδόχων. Η προσέγγιση αυτή είναι προβληματική, καθώς είναι σε δυσαρμονία με την ευρωπαϊκή νομοθεσία όπου δεν επιτρέπεται να τίθενται τέτοιου είδους περιορισμοί για τους φορείς αναδόχους έργων παροχής μελετητικών και συναφών υπηρεσιών. Παράλληλα θα είναι εντελώς δυσλειτουργική στην εφαρμογή της καθώς δεν μπορεί να καλύψει τυχούσα δραστηριότητα εκτός Ελλάδας οδηγώντας έτσι σε άνισες συνθήκες ανταγωνισμού. Πέραν των παραπάνω, ουσιαστικά εισάγει άνω όριο στο μέγεθος των Ελληνικών Μελετητικών Εταιρειών στερώντας την δυνατότητα ανάπτυξης μέσω και συγχωνεύσεων που θα έδιναν την δυνατότητα δραστηριοποίησης με αξιώσεις στο εξωτερικό που με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα αποτελούν βασική αναπτυξιακή διέξοδο για τον κλάδο για να διεκδικήσουν ισότιμα υπηρεσίες project management ή ανεξάρτητου μηχανικού από τους γνωστούς ευρωπαϊκούς ή διεθνείς οίκους. Τέτοιου είδους πρακτικές δεν συνάδουν με την εκπεφρασμένη επιθυμία του κ. Πρωθυπουργού να γίνει η Ελλάδα η Δανία του Νότου και είναι σε απόλυτη δυσαρμονία με την παντοιοτρόπως εκφρασμένη ανάγκη για ανάπτυξη, ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Αντίθετα, θα έπρεπε να προβλέπεται η θέσπιση κινήτρων για την τόνωση της εξωστρέφειας των Γραφείων Μελετών και διατάξεων για την εξάλειψη του αθέμιτου ανταγωνισμού. Η πρότασή μας είναι: Να συμπεριληφθούν στο νόμο τα κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας που προβλέπονται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τυχόν προβλέψεις για φόρτο και ανεκτέλεστες υποχρεώσεις μπορεί να αφορούν μόνο στα φυσικά πρόσωπα που στελεχώνουν την ομάδα μελέτης. 2.Συμφωνούμε απόλυτα με τις κοινές θέσεις ΤΕΕ και Μελετητικών Οργανώσεων για το εξής: Να μην προβλέπεται η συμμετοχή στην ομάδα μελέτης κατασκευαστή κατόχου αντιστοίχου πτυχίου προκειμένου να βεβαιώνεται η κατασκευασιμότητα των έργων (άρθρο 15, παρ. 4) Είναι κατανοητό ότι σε ορισμένες περιπτώσεις και ειδικά τεχνικά έργα είναι δυνατόν να απαιτείται ιδιαίτερη πρακτική κατασκευαστική εμπειρία για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση ενός τεχνικού προβλήματος. Το ενδεχόμενο όμως υποχρεωτικής συμμετοχής στην ομάδα κάθε μελέτης, κατασκευαστή κατόχου αντιστοίχου πτυχίου, ανεξαρτήτως αν αποδεδειγμένα έχει τις γνώσεις και την εμπειρία από ανάλογο ειδικό έργο, είναι παράδοξο και ενδεχομένως αντιδεοντολογικό. Προτείνεται: Σε ενδεχόμενη ανάγκη, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ειδικών και σύνθετων έργων, να αξιοποιηθεί μηχανικός (expert) με αποδεδειγμένη ανάλογη ειδική εμπειρία κατασκευής ή επίβλεψης (ανεξάρτητα αν είναι εγγεγραμμένος στο ΜΕΚ ή στο μητρώο μελετητών) και να υπάρχει η δυνατότητα από την προκήρυξη να στελεχώνει την ομάδα ελέγχου μελέτης, ώστε να αποτελεί στοιχείο αξιολόγησης.