• Eκ μέρους των συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών και Βυτιοφόρων Υγρών Καυσίμων Δημόσιας Χρήσης επισημαίνουμε τα κάτωθι: Το παρόν σχέδιο νόμου κάνει μια σοβαρή προσπάθεια να δώσει κίνητρα οργάνωσης στον κλάδο των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, προκειμένου να δημιουργηθούν ισχυρές και ανταγωνιστικές μεταφορικές επιχειρήσεις. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του νομικού πλαισίου, η ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών, η πρόσφατη απόφαση του Σ.Τ.Ε. και η συζήτηση προσεχώς στην Ολομέλεια ώς πρός την αντισυνταγματικότητα της υφιστάμενης νομοθεσίας των Μεταφορών (ν.383/76) συνυπολογίστηκαν, ώστε το παρόν νομοθέτημα να είναι σύνομο και σύγχρονο ώς πρός την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία. Σε όλο το διάστημα της διαβούλευσης με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προσπαθήσαμε να καταθέσουμε την εμπειρία, τις γνώσεις και το Όραμα μας για την επόμενη μέρα με επιστημονικό και τεκμηριωμένο λόγο. Με βάση τα παραπάνω, τα χαρακτηριστικά της μετεξέλιξης της απελευθερωμένης πλέον αγοράς των Φ.Δ.Χ. στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι τα ακόλουθα και αποτελούν τις ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ του κλάδου μας. α) Την Διατήρηση της αρχής των ίσων ευκαιριών για νέους και παλαιούς μεταφορείς ,λαμβάνοντας υπ'όψιν τις ιδιαιτερότητες και το υφιστάμενο οικονομικό περιβάλλον λειτουργίας του κλάδου.(υφιστάμενο καθεστώς αξίας αδειών). β) Την διαφύλαξη των υπαρχόντων μεταφορέων από καταστάσεις αδόκιμης απορρύθμισης(deregulation) και μείωσης της συνολικής προσόδου του κλάδου. γ) Την επιβολή και διατήρηση ποιοτικών κριτηρίων στα πλαίσια πλέον της <> για όλους τους μεταφορείς ,παράλληλα με περίοδο προσαρμογής για τους υφιστάμενους μεταφορείς. δ)Την οργάνωση των μεταφορέων πρός την κατεύθυνση της επίτευξης οικονομιών κλίμακας. ε)Την ένταξη του κλάδου σε προγράμματα ενίσχυσης με στόχο την ποιοτική ανανέωση του στόλου, την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, την ενθάρρυνση ανάπτυξης οριζόντιων ή/και κάθετων επιχειρήσεων(clusters),κλπ. στ)Την οργάνωση της εποπτείας του κλάδου με ανάπτυξη διαδικασιών παρακολούθησης και τήρησης κανόνων,θεσμικών αποφάσεων,καταγραφής ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών,κλπ. ζ) Να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό των Μεταφορικών Εταιρειών ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές στο χώρο των Βαλκανίων, της Κύπρου και της Ε.Ε.,λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας. Είναι βέβαιο ότι εάν το παρόν νομοσχέδιο έρχονταν στην δημοσιότητα πρίν από ένα ή δύο χρόνια σε άλλη οικονομική και κοινωνική συγκυρία της Χώρας θα το είχαμε απορρίψει αμμέσως διότι: Η απομείωση της αξίας των αδειών διαχρονικά πάνω από 50% των σημερινών μεταφορέων, είναι μια δυσμενής διάκριση είς βάρος μας σε σχέση με τους νεοεισελθόντες στο επάγγελμα. Η απουσία πρόβλεψης Αρχής εξιδεικευμένων ελέγχων στα πρότυπα ευρωπαικών χωρών για την καταπολέμηση της μαύρης αγοράς στην μεταφορά απο ξένα αυτοκίνητα που παραβιάζουν το CABOTAGE, δεν πληρούν προυποθέσεις ασφαλούς κυκλοφορίας με βάση την Ελληνική νομοθεσία και τελικά εξοντώνουν σε πολλές περιπτώσεις Έλληνες μεταφορείς αφού υποκλέπτουν μεταφορικό έργο απο εσωτερικές μεταφορές. Οι κοινωνικές επιπτώσεις απο την κυκλοφορία μεγάλου αριθμού ΦΔΧ και ΦΙΧ θεωρούνται επίσης σημαντικές,αφού οι οδικές μεταφορές ενέχονται στην συγκέντρωση αερίων ρύπων και ιδιαίτερα αερίων που συμβάλλουν στην διόγκωση του φαινομένου του θερμοκηπίου (greenhouse gases),οπότε η ανεξέλεγκτη και χωρίς προυποθέσεις κυκλοφορία μεγαλύτερου αριθμού φορτηγών αυτοκινήτων μόνο αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις μπορεί να επιφέρει στο κοινωνικό σύνολο. Ομοίως και για το θέμα των ατυχημάτων, αφού διαχρονικά το επίπεδο του οδοστρώματος στο ελληνικό δίκτυο παραμένει ανεπαρκές και από τα χαμηλότερα της Ευρώπης παρά τα σημαντικά κίνητρα μέσω των ήδη τριών Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης στην χώρα. Επίσης ο μικρός χρόνος προσαρμογής που μας δίνεται για την αντικατάσταση των οχημάτων με νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας σε περιβάλλον βαθειάς ύφεσης. Ζητούμε: Να δεσμευθεί η πολιτεία ότι οι δράσεις που περιγράφονται στο παρόν νομοσχέδιο στο άρθρο 3.6. θα περιληφθούν στον υπό σύνταξη Αναπτυξιακό νόμο με συγκεκριμένα ποσά. Στο άρθρο 4.δ. να συμπληρωθεί <>. Να συσταθεί Αρχή Ελέγχου για τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα τα αλλοδαπά με την κατάργηση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου ώστε να σταματήσει η παράνομη μεταφορά και η φοροδιαφυγή αυτών εις βάρος του Έλληνα μεταφορέα. Να επανέλθει ο καταργηθείς αντιπρόσωπος για τη θεώρηση φορτωτικών για τα αλλοδαπά που διενεργούν στη χώρα μας CABOTAGE. Στο άρθρο 13.1. για την αποκατάσταση της επελθούσας ζημιάς του φορτωτή για την οποία ευθύνεται ο μεταφορέας να υπάρχει διαρκή και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη των αντίστοιχων κινδύνων. Στο άρθρο 10 παρ.1 να προστεθεί περ. γ. <> Στο άρθρο 14 παρ.1. αναδιατύπωση ώς εξής: Οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, συνεχίζουν να ισχύουν με τους όρους έκδοσης τους. Μετά την παρέλευση πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε περίπτωση μεταβίβασης, οι νέοι κάτοχοι τους υποχρεούνται να αντικαταστήσουν τα οχήματα τους με άλλα νεώτερης τεχνολογίας που εμπίπτουν τουλάχιστον στην κατηγορία εκπομπών EURO IV. Από την ανωτέρω υποχρέωση εξαιρούνται μεταβιβάσεις απο κληρονομικά αίτια και σε συγγενείς πρώτου βαθμού. Μια σειρά δαπανών όπως έξοδα διαμονής ,διανυκτέρευσης στην επαρχία(χωριά) ή στο εξωτερικό, δαπάνη γευμάτων, ειδών κυλικείου κατά τις νυχτερινές ώρες ,επισκευές συντηρήσεις απο τεχνίτες εκτός συνεργείων σε τόπο και χρόνο (επαρχιακή οδός,νύχτα) που είναι αδύνατο να εκδοθεί παραστατικό και σε ημέρες αργιών, όπως και η χρησιμοποίηση αλλοδαπών εργατών στην υποστήριξη της μεταφοράς (φόρτωση-εκφόρτωση) που δεν έχουν δυνατότητα έκδοσης παραστατικών, επιβάλλουν να υπάρχει ποσοστό επί του τζίρου 15% που θα δικαιολογείται να εκπίπτει απο τα ακαθάριστα έσοδα άνευ παραστατικών. Να δοθούν φορολογικά κίνητρα λαμβάνοντας υπ'όψιν την φορολογία σε Βουλγαρία και Κύπρο. Με εκτίμηση Ο Πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. Γεώργιος Τζωρτζάτος Ο Πρόεδρος των Βυτιοφόρων Υγρών Καυσίμων Γεώργιος Τσάμος