• Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) - που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, δια νόμου αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο - με την παρούσα επιστολή της υποβάλλει τις θέσεις - προτάσεις της στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την «Πρόταση αναμόρφωσης θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειών σε υποψήφιους οδηγούς». Οι προτάσεις που ακολουθούν υποβλήθηκαν και ηλεκτρονικά και στον διαδικτυακό τόπο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (www.opengov.gr ) στις 06.05.2011. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει και σε προηγούμενα υπομνήματά μας προς το Υπουργείο σας, αλλά και στη Γραμματεία Διϋπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο πρέπει πλέον να τροποποιηθεί στην κατεύθυνση της εξίσωσης των ευκαιριών για όλους τους οδηγούς ώστε αφενός να αρθούν τα όποια εμπόδια υφίστανται οι υποψήφιοι οδηγοί με αναπηρία, αφετέρου να προωθηθεί η εξοικείωση των εκπαιδευτών οδηγών, αλλά και των λοιπών οδηγών, εξεταστών, ιατρών κ.λπ., με τις ανάγκες των πολιτών με αναπηρία. Ειδικότερα η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει ανά ενότητα της Πρότασης του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τα εξής: A. ΕΝΟΤΗΤΑ Ι: Είναι γεγονός ότι σήμερα οι εκπαιδευτές οδηγών δεν λαμβάνουν καμία εκπαίδευση σε θέματα σχετικά με τα άτομα με αναπηρία και τις ανάγκες αυτών. Στη συντριπτική τους δε πλειοψηφία τόσο αυτοί όσο και οι εξεταστές θεωρούν την όποια αναπηρία ως τεκμήριο μη ικανότητας στην οδήγηση. Όπως πολύ σωστά αναφέρεται στις «προτεινόμενες ρυθμίσεις» της παρούσας ενότητας της Πρότασης, θα πρέπει να προβλεφθεί η εισαγωγή νέων μαθημάτων, μεταξύ των οποίων θα πρέπει απαραίτητα να συγκαταλέγεται ενότητα που θα αφορά στα άτομα με αναπηρία, τις ανάγκες αυτών και τον τρόπο συναλλαγής με αυτά. Η Ε.Σ.Α.μεΑ., διαθέτοντας την αναγκαία τεχνογνωσία, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου για την υποστήριξη της σύνταξης του αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού.