• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Αθανασόπουλος' | 12 Σεπτεμβρίου 2011, 02:44

    Διάβασα αρκετά ενδιαφέροντα σχόλια του τύπου "πούλησα ο,τι είχα και δεν είχα για να αγοράσω μια άδεια ταξί και μαζί μ' αυτή μια θέση εργασίας και αξιοπρέπεια...το νομοσχέδιο απαξιώνει την αξιοπρέπειά μου". Αυτά τα αισθήματα είναι κατανοητά, αλλά είναι λογικό να ζούμε σε μια κοινωνία που το δικαίωμα στην εργασία και την αξιοπρέπεια αγοράζεται, μεταβιβάζεται και κληρονομείται; Θα ήταν λογικό να αγοράζεις το δικαίωμα να είσαι έμπορος, δάσκαλος, εργάτης, δικηγόρος, γιατρός, δημόσιος υπάλληλος; Αυτό ακριβώς ζητάτε όσοι επιμένετε να συνεχιστεί η κατάσταση που επικρατεί με τις άδειες ταξί. Το νομοσχέδιο αυτό δεν αφορά μόνο τους ταξιτζήδες, αλλά όλη την κοινωνία. Η εισαγωγή από την βρετανική μελέτη που ανέφερε ο "Londrezos" (http://www.opengov.gr/yme/?c=3442), είναι πολύ πληροφοριακή. Ανάμεσα στα άλλα αναφέρει πως: 1. Τα ταξί προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες ιδιαίτερα στον πληθυσμό χαμηλότερου εισοδήματος και στα άτομα με ειδικές ανάγκες (κυρίως επειδή δεν έχουν Ι.Χ.). Συγκεκριμένα, αναφέρει πως "ενήλικες σε οικογένειες χωρίς Ι.Χ. χρησιμοποιούν ταξί 30 φορές το χρόνο σε σύγκριση με 9 φορές από ενήλικες σε οικογένειες με Ι.Χ., κατά μέσο όρο". Γι αυτό το νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο τους ταξιτζήδες, αλλά όλη την κοινωνία, και ιδιαίτερα όσους δεν έχουν Ι.Χ. (ανήκω σ' αυτή την κατηγορία). 2. Πρέπει να αρθούν οι ποσοτικοί περιορισμοί στις άδειες ταξί, γιατί περιορίζουν την πρόσβαση και την ποιότητα στις υπηρεσίες στον κόσμο που τις χρειάζεται. Η μελέτη δηλώνει πως οι περιορισμοί στον αριθμό των ταξί ΔΕΝ μειώνουν τη ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού. (Πραγματικά, γιατί να περιορίζονται τα ταξί και όχι τα Ι.Χ. -- προσωπικά χρησιμοποιώ ποδήλατο). Επομένως η απελευθέρωση των αδειών ταξί ωφελεί τους απλούς πολίτες και ιδιαίτερα τους πολίτες με τα χαμηλότερα εισοδήματα και τους πολίτες που δεν έχουν Ι.Χ.