• Ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Εληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων εκπροσωπεί όλα τα σχολεία της Ελλάδας και καταθέτουμε το ακόλουθο κείμενο που εξηγεί τις θέσεις μας. Τα κίτρινα σχολικά λεωφορεία, όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη εδώ και τρείς δεκαετίες τουλάχιστον, μεταφέρουν τους μαθητές μέσα σε αστικές περιοχές με μεγάλη ασφάλεια. Αυτό οφείλεται στο ενδιαφέρον των ιδιοκτητών των Σχολείων και στο γεγονός ότι η ασφάλεια των μαθητών είναι η πρώτη προτεραιότητα κάθε σχολείου. Αντιθέτως να σας θυμίσουμε τους μαθητές που μεταφέρονται δωρεάν από την πολιτεία (μαθητές δημόσιων σχολείων )με αστικά λεωφορεία, ως καθήμενοι χωρίς ζώνες ασφαλείας ή ακόμα και όρθιοι. Σε σχέση με τις προδιαγραφές που έχει καταλήξει το Υπουργείο, έχουμε να προτείνουμε τα εξής : Για τα ήδη κυκλοφορούντα σχολικά να μη χρειαστεί καμία τροποποίηση σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, αφού έχουν συγκεκριμένο όριο ηλικίας και μέχρι και την απόσυρσή τους, δε θα έπρεπε να υποστούν καμία μετασκευή, πέρα από τις ατομικές ζώνες. Όσον αφορά την Άδεια Κυκλοφορίας τους πρέπει να εκδοθεί ένας αριθμός κοινός μεταφερόμενων νηπίων- μαθητών σύμφωνα με τον αριθμό ατομικών ζωνών που φέρουν. Ο χαρακτηρισμός τους σε σχολικά νηπίων, ή σχολικά μαθητών Δημοτικού, ή σχολικά μαθητών Δευτεροβάθμιας δημιουργεί σε σχολεία τεράστιο πρόβλημα, αφού άμεσα θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν το στόλο των λεωφορείων τους (ανυπολόγιστο οικονομικό κόστος), να επανασχεδιάσουν στη μέση της σχολικής χρονιάς τα δρομολόγιά τους δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση και στη λειτουργία των σχολείων και στις οικογένειες που θα πρέπει να περιμένουν διαφορετικά σχολικά από το ίδιο σχολείο ανάλογα με την ηλικία των παιδιών τους και αύξηση του κόστους μεταφοράς των παιδιών τους στα δίδακτρα που καταβάλουν. Επιπλέον να λάβουμε υπόψιν μας ότι η αύξηση των κίτρινων σχολικών λεωφορείων θα επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και επιβαρύνσεις στο ήδη διογκωμένο περιβάλλον κυκλοφοριακό πρόβλημα των αστικών περιοχών. Άλλωστε η ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46, που επικαλείσθε για τις αλλαγές που προτείνετε, δεν αφορά τα λεωφορεία που κινούνται αποκλειστικά εντός αστικών περιοχών, όπως τα «κίτρινα» σχολικά λεωφορεία. Για τα σχολικά που πρόκειται να ταξινομηθούν προτείνουμε να διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία να περιλαμβάνει τα «κίτρινα» σχολικά λεωφορεία που εκτελούν μόνο αστικές διαδρομές, μεταφέροντας νήπια και μαθητές από και προς το σχολείο τους, αλλά και σε κοντινούς αστικούς προορισμούς, όπως θέατρα, μουσεία. Τα σχολικά αυτά να φέρουν ατομικές ζώνες δύο σημείων και να μπορούν να μεταφέρουν μαθητές όλων των βαθμίδων του Σχολείου. Προτεινόμενες διαστάσεις: Ύψος Έδρας (Ι) 400mm Βάθος Έδρας (Κ) 350mm Ημι-Πλάτος Έδρας (F) 180mm Ημι-Πλάτος Διαθέσιμου χώρου (G) 200mm Απόσταση καθισμάτων (Η) 560mm Διάδρομοι (Διάμετρος) 300mm Αν το σχολικό μεταφέρει αποκλειστικά μαθητές παιδικού σταθμού, θα μπορούσε να έχει μικρότερα καθίσματα με τις ακόλουθες διαστάσεις: Ύψος Έδρας (Ι) 400mm Βάθος Έδρας (Κ) 300mm Ημι-Πλάτος Έδρας (F) 130mm Ημι-Πλάτος Διαθέσιμου χώρου (G) 150mm Απόσταση καθισμάτων (Η) 500mm Διάδρομοι (Διάμετρος) 300mm Εάν το σχολείο μεταφέρει αποκλειστικά μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερα καθίσματα με τις ακόλουθες διαστάσεις : Ύψος Έδρας (Ι) 400mm Βάθος Έδρας (Κ) 350mm Ημι-Πλάτος Έδρας (F) 187mm Ημι-Πλάτος Διαθέσιμου χώρου (G) 200mm Απόσταση καθισμάτων (Η) 600mm Διάδρομοι (Διάμετρος) 300mm Στη δεύτερη κατηγορία «κίτρινων» σχολικών λεωφορείων να περιλαμβάνει οχήματα που να μπορούν να εκτελούν και υπεραστικά δρομολόγια και να έχουν το δικαίωμα να μεταφέρουν μαθητές σε σχολικές εκδρομές εκτός νομού, ακόμα και στο εξωτερικό. Αυτά τα σχολικά θα πρέπει να έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με τα υπεραστικά, τουριστικά λεωφορεία. Για όλους τους ανωτέρω λόγους, σας ενημερώνουμε ότι διαφωνούμε με το σχέδιο νόμου, που προτείνει του Υπουργείο, ειδικά την περίοδο αυτή που βιώνουν τα ιδιωτικά σχολεία και οι οικογένειες που τους εμπιστεύονται τα παιδιά τους μία πολύ κρίσιμη οικονομική κατάσταση.