• Σχόλιο του χρήστη 'OTE A.E.' | 16 Μαρτίου 2012, 12:38

    Στην παράγραφο 1, στο τέλος θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί η φράση «το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο του ενός (1) μηνός» Στην παράγραφο 2, η μη παροχή πληροφοριών που ζητά η Εθνική Ρυθμιστική Αρχή συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων μόνο οικονομικής φύσης, σύμφωνα με την οδηγία 2009/140 άρ. 3 και όχι άλλου είδους κυρώσεων. Η αναστολή ή ανάκληση δικαιωμάτων παροχής δικτύων ή/και υπηρεσιών καθώς και των δικαιωμάτων χρήσης ή των ειδικών υποχρεώσεων μπορεί να επιβληθεί ως κύρωση μόνο στις περιπτώσεις σοβαρών και επανειλημμένων παραβάσεων και εφόσον τα λοιπά μέτρα συμμόρφωσης δεν φέρουν αποτέλεσμα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Οδηγία 2009./140 άρ. 3 αυτού του είδους η κύρωση επιβάλλεται εφόσον οι οικονομικές κυρώσεις και η διαταγή να διακοπεί ή να καθυστερήσει η παροχή υπηρεσίας αποδειχθούν αναποτελεσματικές. Αποτελεί δηλαδή την ύστατη κύρωση η οποία προϋποθέτει ότι έχουν εξαντληθεί οι άλλες δύο κατηγορίες κυρώσεων. Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε να αναδιατυπωθεί το συγκεκριμένο εδάφιο σύμφωνα με την Οδηγία σε εφαρμογή της οποίας εκδίδεται. Επομένως, το άρθρο 77 πρέπει να αναδιαμορφωθεί ως εξής: - Η παρ. 2 να επαναδιατυπωθεί ως ακολούθως: «2. Η ΕΕΤΤ με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή της και ύστερα από προηγούμενη ακρόαση των ενδιαφερομένων, δύναται να απαιτήσει την παύση της παράβασης στην οποία αναφέρεται η παράγραφος 1, πλην αυτής που αναφέρεται στη μη παροχή πληροφοριών, είτε αμέσως, είτε εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, και να λαμβάνει κατάλληλα και αναλογικά μέτρα που αποβλέπουν στην εξασφάλιση της συμμόρφωσης και να επιβάλλει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω κυρώσεις: α) Σύσταση. β) Πρόστιμο έως 2.000.000 ευρώ το οποίο εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) και το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει περιοδικές ποινές με αναδρομικό αποτέλεσμα. Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να προβλέψει την καταβολή του ποσού του προστίμου σε δόσεις. γ) Διαταγή να διακοπεί ή να καθυστερήσει η παροχή υπηρεσίας ή ομάδας υπηρεσιών η οποία, εάν συνεχιζόταν, θα κατέληγε σε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού, ενώ εκκρεμεί η συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις πρόσβασης που έχουν επιβληθεί μετά από ανάλυση αγοράς σύμφωνα με το άρθρο 43 του παρόντος.» Σημειώνεται ότι στο ανωτέρω εδάφιο β) προτείνεται η διατήρηση του ανώτατου ορίου προστίμου στα επίπεδα των 2.000.000 €, δεδομένων της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν όλες οι επιχειρήσεις αλλά και της ύφεσης που διαπιστωμένα παρατηρείται στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. - Να προστεθεί νέα παράγραφος με το ακόλουθο περιεχόμενο: «3. Σε περιπτώσεις σοβαρών ή επανειλημμένων παραβάσεων των όρων της γενικής άδειας ή των δικαιωμάτων χρήσης ή των ειδικών υποχρεώσεων που προβλέπονται στα άρθρα 44, 47 παρ. 1, 2, 4 και 5 και 49 του παρόντος και των υποχρεώσεών του ως καθορισμένη επιχείρηση, εάν τα μέτρα για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης που αναφέρονται στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου δεν φέρουν αποτέλεσμα η ΕΕΤΤ μπορεί να εκδώσει διαταγή να διακοπεί ή να καθυστερήσει η παροχή υπηρεσίας ή ομάδας υπηρεσιών η οποία, εάν συνεχιζόταν, θα κατέληγε σε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού, ενώ εκκρεμεί η συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις πρόσβασης που έχουν επιβληθεί μετά από ανάλυση αγοράς σύμφωνα με το άρθρο 43 του παρόντος.» - Να προστεθεί νέα παράγραφος με το ακόλουθο περιεχόμενο: «4. Η ΕΕΤΤ με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή της και ύστερα από προηγούμενη ακρόαση των ενδιαφερομένων, δύναται να επιβάλει τις κυρώσεις των περ. α και β της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου στις επιχειρήσεις που δεν παρέχουν πληροφορίες σύμφωνα με το άρ. 38 ή το άρ. 50 του παρόντος, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος που ορίζεται από την ΕΕΤΤ». Τέλος, στην παράγραφο 6 του νομοσχεδίου (παράγραφος 8 σύμφωνα με τις παραπάνω προτεινόμενες προσθήκες), σύμφωνα με την Οδηγία 2009/140 άρ. 3, η λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων προϋποθέτει ότι η αρμόδια αρχή έχει αποδείξεις ότι η παράβαση ενέχει απειλή και δεν αρκούν αποχρώσες ενδείξεις, όπως είναι η διατύπωση της προτεινόμενης διάταξης. Για το λόγο αυτό προτείνουμε η πρόταση να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όταν η Ε.Ε.Τ.Τ. έχει αποδείξεις ότι η παράβαση όρων της κείμενης νομοθεσίας περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών […]».