• Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Έμπορων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) ανταποκρινόμενη στη δημόσια πρόσκληση που απέστειλε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μέσω του διαδικτυακού τόπου διαβουλεύσεων www.opengov.gr προς τους κοινωνικούς εταίρους, αποστέλλει το παρόν, σχετικά με το περιεχόμενο των διατάξεων του σχεδίου νόμου «ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ». Αρχικά θα θέλαμε να εκφράσουμε την ικανοποίηση μας για το γεγονός ότι το Υπουργείο σας υιοθετώντας τις προτάσεις που σας είχε καταθέσει πριν από καιρό η Ομοσπονδία μας, κινήθηκε σε θετική κατεύθυνση σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν στα ισόγεια πολυόροφων κτιρίων καθώς και με τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των πρατηρίων υγραερίου (LPG) με τη μείωση της εσωτερικής απόστασης μεταξύ χαρακτηριστικών στοιχείων όπως αντλιών, διανομέων, δεξαμενών, κτιρίων, κλπ. Η προώθηση για την θέσπιση των παραπάνω μέτρων αποτελούν υποχρέωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Έμπορων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και καθήκον προς τα μέλη της και συναδέλφους πρατηριούχους, διότι πρώτον δίδεται επαγγελματική προοπτική συνέχισης λειτουργίας σε 1.600 πρατηριούχους περίπου οι οποίοι είναι καταδικασμένοι με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο να σταματήσουν τη λειτουργία τους λόγω ότι λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους στα ισόγεια των πολυόροφων κτιρίων. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνέχιση λειτουργίας των 1.600 πρατηρίων εξασφαλίζει άμεσα το βιοπορισμό όχι μόνο του πρατηριούχου και της οικογένειάς του (τριμελής ή τετραμελής) άλλα και των εργαζομένων σε αυτά (περίπου 1-2 άτομα προσωπικό), δηλαδή άμεσα θα βοηθήσει να διατηρηθούν 8.000 θέσεις εργασίας. Επιπροσθέτως εκτιμάται ότι εμμέσως θα επηρεάσει θετικά και ένα σημαντικό αριθμό επαγγελματιών, προμηθευτών, μηχανικών, τεχνικών, οι οποίοι παρέχουν εργασία και υπηρεσίες στις επιχειρήσεις αυτές, συνολικά δηλαδή υπολογίζεται ότι άμεσα και έμμεσα θα διατηρηθούν 20.000 θέσεις εργασίας. Αναγνωρίζουμε βέβαια ότι η Πολιτεία θα πρέπει πάντοτε να διατηρεί τη δημόσια ασφάλεια και γι’ αυτό το λόγο τα πρατήρια αυτά που λειτουργούν στα ισόγεια πολυόροφων κτιρίων θα πρέπει να λάβουν μία σειρά προστατευτικών μέτρων, εκτός αυτών που σήμερα ήδη διαθέτουν. Θα πρέπει όμως τα μέτρα αυτά να κινούνται σε λογικά επίπεδα και να μην οδηγούν σε δυσθεώρητα οικονομικά κόστη, διότι με αυτό τον τρόπο αντί να βοηθηθούν αυτές οι επιχειρήσεις, θα οδηγηθούν ούτως ή άλλως σε κλείσιμο για λόγους οικονομικής αδυναμίας να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά. Επομένως ελλοχεύει ο φόβος τα πρατήρια αυτά να είναι καταδικασμένα σε κλείσιμο ακόμη και με τη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που προωθείται με τον εν λόγω νομοσχέδιο. Τα προστατευτικά μέτρα σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συνιστούν μια ρεαλιστική ισορροπία μεταξύ της οικονομικής θεώρησης και της θεώρησης ασφάλειας, περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής.