• Σχόλιο του χρήστη 'Ευθύμιος Γρηγορίου' | 23 Δεκεμβρίου 2019, 15:15

    Η πρόταση του ΣΕΕΝ είναι κάπως μπερδεμένη. Αρχικά αναφέρεται στην παρ.3α του Άρθρου 3 και ζητάει να μην επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση λειτουργία Υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου, εάν οι συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια προορισμού δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων. Όμως στην παρ.3α του Άρθρου 3 δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη. Άλλωστε οι κατά τόπους καιρικές συνθήκες ή η τοπική εποχική διαφορετικότητα, δεν μπορεί να είναι κριτήριο αδειοδότησης ενός Νόμου. Επίσης είναι ατυχής και η αναφορά «στα λιμάνια του Αιγαίου» καθώς δεν είναι δυνατόν ο Νόμος να θεσπίσει διαφορετικά κριτήρια λειτουργίας ανάλογα με το πέλαγος στο οποίο θα είναι το Υδατοδρόμιο. Το αν ένα υδροπλάνο θα προσθαλασσωθεί ή όχι και με ποιες καιρικές συνθήκες, είναι αρμοδιότητα του κυβερνήτη του υδροπλάνου μέσω των διαδικασιών της αεροπορικής εταιρείας που έχουν πιστοποιηθεί από την ΥΠΑ κι όχι άρθρο νόμου που κανονίζει την αδειοδότησης Υδατοδρομίου. Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές (και αυτονόητο) ότι εάν οι συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια προορισμού δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων, αυτά δεν θα προσθαλασσώνονται. Σωστά επισημαίνεται, σε σχόλιο άλλου χρήστη, ότι οι κανόνες αεροναυτιλίας και ο ρόλος ευθύνης του Κυβερνήτη του υδροπλάνου εγγυώνται την ασφάλεια των πτήσεων, ως αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα!!! Πρέπει να καταστεί σαφές ότι η επικείμενη λειτουργία των υδροπλάνων θα συνοδευτεί, απαρέγκλιτα, από τα πολύ υψηλά στάνταρτ που η αεροπορική βιομηχανία έχει θεσπίσει, σε νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας όλων των αεροπορικών εταιρειών. Δεδομένου δε ότι τα υδροπλάνα, λόγω μεγέθους, θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τα λοιπά μεταφορικά μέσα δεν πρέπει να προβληματίζουν. Αντίθετα πρέπει να θεωρούνται χρήσιμα εργαλεία που θα ανοίξουν νέες αγορές προς όφελος όλων των εμπλεκομένων επιχειρήσεων στο συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας.