• Σχόλιο του χρήστη 'Διέννης Ευάγγελος' | 27 Δεκεμβρίου 2019, 08:06

    Στο Άρθρο αυτό(28) στην παράγραφο 2 προβλέπεται : 2. Εάν η εταιρεία διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης των οχημάτων και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τη φύλαξη και συντήρησή τους, μπορεί στις εγκαταστάσεις αυτές να διατηρεί δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή και εφόσον το σύνολο των δεξαμενών υπερβαίνει τα επτά (7) κυβικά μέτρα εκδίδεται άδεια λειτουργίας αορίστου χρόνου πρατηρίου υγρών καυσίμων ιδιωτικής χρήσης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ.37776/2645/30.5.2017 (Β΄ 1882) και σε κάθε άλλη περίπτωση επιτρέπεται η λειτουργία μετά την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά καταργείται». Αν η ρύθμιση αυτή εισήχθη με πρόταση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, θα πρέπει να ελεγχθούν. Είναι γνωστό ότι και στο παρελθόν είχε ψηφιστεί παρόμοια διάταξη και μετά από αντιδράσεις του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος η διάταξη καταργήθηκε με νεώτερο νομοσχέδιο. Είναι σε όλους γνωστό ότι ενώ όλες οι εγκαταστάσεις αρμοδιότητας της Γεν. Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ (ΙΚΤΕΟ, συνεργεία, πλυντήρια, σταθμοί χωρίς αντλίες) μετά την ισχύ και του ν.3919/11 λειτουργούν με την χορήγηση της Βεβαίωσης Νόμιμης Λειτουργίας, μόνο τα "Πρατήρια καυσίμων και Ενέργειας" ακολουθούν την τυπική οδό αδειοδότησης, για λόγους που αναφέρονται σε θέματα ασφάλειας (λόγω των καυσίμων - βλ. και διατάξεις των ν.4439/16 και ν.4530/18) αλλά και λαθρεμπορίας. Ενδεικτικά ακολουθεί απόσπασμα από Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού Γνωμοδότηση υπ’ αριθμ. 29/VII/2012 Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν. 3959/2011 για την άρση των περιορισμών και ρυθμίσεων που δημιουργούν εμπόδια στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού στον κλάδο των πετρελαιοειδών (ΦΕΚ β΄916/2013) Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΕ ΕΥΡΕΙΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Συνεδρίασε στην αίθουσα Συνεδριάσεων ...... 25. Ωστόσο, βάσει της παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν. 3919/2011, προβλέπεται η δυνατότητα θέσπισης εξαίρεσης, όταν η διατήρηση του περιορισμού (α) επιβάλλεται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, (β) ο περιορισμός είναι πρόσφορος, αναγκαίος και αναλογικός για την εξυπηρέτηση του επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος και (γ) o περιορισμός αυτός δεν εισάγει άμεσα ή έμμεσα διακρίσεις ανάλογα με την ιθαγένεια ή, όσον αφορά τις επιχειρήσεις, ανάλογα με την έδρα τους. Η τελευταία αυτή απαίτηση (προϋπόθεση), σε συνδυασμό με το καθεστώς προηγούμενης διοικητικής άδειας και τα αυξημένα εχέγγυα εποπτείας που αυτό συνεπάγεται, κρίνεται ως λιγότερο περιοριστική, ενώ τελεί σε εύλογη αναλογία προς τον προαναφερόμενο επιδιωκόμενο σκοπό δημοσίου συμφέροντος (δυνατότητα αποτελεσματικότερου ελέγχου για την αποθάρρυνση φαινομένων λαθρεμπορίας), ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ .... Εδώ είναι απολύτως προφανές ότι με την εν λόγω ρύθμιση ανοίγει η Κερκόπορτα για πάρτυ λαθρεμπορίας, αφού η επιχείρηση μπορεί να εγκαταστήσει μια δεξαμενή 6.900 λίτρα και με ένα Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας να εφοδιάζεται με καύσιμα, ανεξέλεγκτα, χωρίς να υφίσταται στα Μητρώα Πρατηρίων του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ και φυσικά ούτε στα Αρχεία των λοιπών ελεγκτικών μηχανισμών. Επιπλέον επαφίεται στο Πυροσβεστικό Σώμα (και είναι πολύ αμφίβολο αν θα το δεχτεί και δεν θα αντιδράσει εκ νέου, όπως έγινε και παλαιότερα) να εγκρίνει ΕΜΜΕΣΩΣ όρους και προϋποθέσεις της εγκατάστασης καυσίμων, που είναι σαφώς αρμοδιότητα της οικείας Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών. για την Εταιρεία ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ Βαγγέλης Διέννης Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Ε.Μ.Πολυτεχνείου Α.Μ. ΤΕΕ : 13.771 Κίρκης 8 - 153 44 ΓΕΡΑΚΑΣ 210 8104000 - 6973 666620 diennis@diennis.gr www.diennis.gr