• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Μπάκας' | 10 Αυγούστου 2010, 17:37

    Η Εναέρια Κυκλοφορία στα Περιφερειακά Αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Ηρακλείου και Κέρκυρας. 1. Παρατηρήσεις 1.1. Δε γίνεται οποιαδήποτε αναφορά σε Γραφεία (Πύργου, Προσέγγισης, Διερευνήσεων) μέσα στα τμήματα παρότι αυτά έχουν θεσπιστεί από το 1998. 1.2. Η διερεύνηση των Συμβάντων Ε.Κ. γίνεται κεντρικά, από ένα τμήμα της διεύθυνσης. 2. Δυσχέρειες και προβλήματα 2.1. (σχετ. παρ. 1.1). Η αποκλειστική ευθύνη των αποφάσεων και ο φόρτος της διεκπεραίωσης θεμάτων και εισηγήσεων καθιστά τον προϊστάμενο τμήματος αναποτελεσματικό. 2.2. (σχετ. παρ. 1.2). Το υλικό της διερεύνησης, (ειδικά οι συνεντεύξεις) δεν οργανώνεται σύντομα και σωστά, χωρίς τη συνδρομή της τοπικής μονάδας Ε.Κ. 3. Προτάσεις 3.1. Να συσταθεί γραφείο Επιχειρήσεων Ε.Κ (Γ.Ε ή ATC/OPS) υπεύθυνο για την παροχή Εξυπηρετήσεων Ελέγχου Ε.Κ., το πρόγραμμα εργασίας, τα θέματα ροής κυκλοφορίας, και την αξιολόγηση των εισηγήσεων σε επιχειρησιακά θέματα. 3.2. Να συσταθεί γραφείο Υποστήριξης Ε.Κ, (Γ.Υ. ή ATC/SPT) υπεύθυνο για το Εκπαιδευτικό υλικό (εκπόνηση-διανομή), τα σεμινάρια refresh, τον προγραμματισμό των εκπαιδεύσεων (OJT, Simulator, σεμιναρίων επιμόρφωσης Eurocontrol), την διαδικασία διερευνήσεων (AOI), τη διαδικασία επιδόσεων (performance) και την αξιολόγηση των εισηγήσεων σε θέματα εκπαίδευσης, διερευνήσεων και επιδόσεων. 3.3. Οι Επιβλέποντες Βάρδιας (Shift Supervisors) να συνεργάζονται με το Γ.Ε. για λειτουργικά θέματα. (π.χ. ενισχύσεις, αλλαγές, έκτακτες άδειες κλπ), και το Γ.Υ. για εκπαιδεύσεις και αξιολόγηση επιδόσεων. 3.4. Αξιολογητές επιδόσεων (assessors) να είναι ο Shift Supervisor και ένας εκπαιδευτής. 3.5. Οι Shift Supervisors ενδείκνυται να έχουν κάνει τα σεμινάρια assessor και supervisor του Eurocontrol. 3.6. Ο Προϊστάμενος Τμήματος (Head ATC) να είναι αρμόδιος για την γενική εποπτεία, την εκπροσώπηση του τμήματος (συσκέψεις, ΜΜΕ), τη διοικητική επικύρωση των εισηγήσεων σε θέματα των Γ.Ε και Γ.Υ. , την ενημέρωση των αρχείων πιστοποίησης προσωπικού (medical, language, ratings, endorsements), τα θέματα περιβάλλοντος (ENV) και την πειθαρχική διαδικασία. 3.7. Οι εισηγήσεις να απευθύνονται τυπικά στο αρμόδιο γραφείο, για μελέτη, ενώ να κοινοποιούνται σε όλους τους ΕΕΚ. 3.8. Παρατηρήσεις στις εισηγήσεις να απευθύνονται επίσης στο αρμόδιο γραφείο, το οποίο συνθέτει, αξιολογεί, οριστικοποιεί και προωθεί στον Πρ. Τμ. για επικύρωση. 3.9. Όλες οι επικοινωνίες να βασίζονται σε καθορισμένο εσωτερικό προστατευμένο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο. 3.10. Οι προϊστάμενοι Γ.Ε. και Γ.Υ και του Τμήματος να απασχολούνται σε ημερήσιο ωράριο (εκτός νυχτερινών), με πρόβλεψη ειδικής αμοιβής ευθύνης, και ωρών εργασίας για συντήρηση των ειδικοτήτων τους. 3.11. Να θεσπιστούν αναπληρωτές για τους Πρ. Γραφείων και Τμήματος (με ωράρια βάρδιας, ή πρωινό κατά την αναπλήρωση) με διαμερισμό των αρμοδιοτήτων. Την τελική διοικητική ευθύνη να έχει ο προϊστάμενος Γραφείου ή Τμήματος, ανάλογα με την ειδική αρμοδιότητα ανά θέμα. 3.12. Να τροποποιηθεί το ωράριο εργασίας των Ε.Ε.Κ. από 4 εξάωρες βάρδιες σε 3 οκτάωρες, ώστε να τηρούνται σωστά οι προβλεπόμενοι χρόνοι ανάπαυσης του προσωπικού, οι άδειες, οι εκπαιδεύσεις, καθώς και μικρού χρόνου προγραμματισμένες αποσπάσεις στα Γ.Ε. και Γ.Υ. για βοήθεια και εκπαίδευση στο χειρισμό των αντίστοιχων θεμάτων. 3.13. Οι αποσπάσεις στα γραφεία να αξιοποιούν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια, που έχουν ήδη παρακολουθήσει οι ελεγκτές. 3.14. Η πιστοποίηση απασχόλησης ανά χώρο εργασίας (ΠΕΑ, ΑΡΡ, Γραφεία) να γίνεται με ηλεκτρονικό σύστημα (κάρτα στην είσοδο-έξοδο). 3.15. Η διαχείριση των Αεροναυτικών Πληροφοριών (τήρηση ΑΙΡ, διαχείριση σημάτων, NOTAM, σχέδια πτήσης) να γίνεται ηλεκτρονικά από τον ΠΕΑ, με δυνατότητα online επικοινωνίας με το Γ.Ε. Χρήστος Μπάκας Α/ΠΕ2/ΕΕΚ ΚΑΘ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»