• Σχόλιο του χρήστη 'Costas Terzopoulos' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:20

    Το ΣΒΑΚ και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας(ΚΟΚ) οφείλει κατεπείγοντος να προωθήσει με ευνοϊκά μέτρα την ποδηλασία έναντι της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, κυρίως για την αντιμετώπιση της Πανδημίας και της Κλιματικής Αλλαγής, και κατ΄ επέκταση την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, την αέρια ρύπανση, την ηχορύπανση, το συγκοινωνιακό φόρτο, την σωματική & ψυχική υγεία κ.α. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε επιπλέον αλλαγές στα πλαίσια της ήπιας κινητικότητας, για πόλεις για ανθρώπους και όχι για μηχανές, όπως: - 30χλμ/ω προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε όλες τις αστικές περιοχές (όπως Ολλανδία/Ισπανία) - 100χλμ/ω μέγιστο όριο ταχύτητας σε όλες τις υπόλοιπες οδούς (όπως Ολλανδία) και αναλογική προσαρμογή προς τα κάτω ανάλογα με το είδος της οδού και το όχημα. - 1,5 μέτρο απόσταση προσπέρασης από μηχανοκίνητα προς Ποδήλατα (και πινακίδα) - Τα ποδήλατα όταν συναντούν σηματοδότες/στοπ, να τα λογίζουν ως παραχώρηση προτεραιότητας στους άλλους χρήστες, εκτός μεγάλων κόμβων με ειδική σήμανση (γνωστό Idaho Stop Law). - Τα ποδήλατα να μπορούν νομιμα να κινούνται σε μονόδρομους τοπικές οδούς (με μια λωρίδα κυκλοφορίας), παραχωρώντας την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες. - Να γίνει επαναξιολόγηση των προστίμων του ΚΟΚ με δεδομένο τις συνέπειες που αυτά προκαλούν ώστε να υπάρχει αναλογικότητα. π.χ. 700€ για την παραβίαση σηματοδότη/stop στα αυτοκίνητα που σκοτώνουν, 700€ και στον ποδηλάτη(1), θεωρούμε πως ένα λογικό πρόστιμο θα ήταν το διπλάσιο της παραβίασης του σηματοδότη από πεζό (40€), δηλαδή 80€. εντύπωση προκαλεί το πρόστιμο για αυτοκινητιστή για χρήση κινητού/ηχητικής συσκευής, χρήση τηλεόρασης(!) το οποίο είναι 50€, και αντίστοιχα στον ποδηλάτη είναι 150€ στον ΚΟΚ εδώ!!! Επιπλέον άρθρο προς άρθρο σχολιάζουμε τις προτάσεις μας στα πλαίσια την διαβούλευσης.