• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ' | 19 Νοεμβρίου 2021, 15:18

    Xρειάζεται συνολικά άνοιγμα προς τη κοινωνία των πολιτών, για να ισχύσει το επιχείρημα που θέσατε για μεγαλύτερη εμπλοκή της κοινωνίας των πολιτών που μπορούν να προτείνουν μεγάλα έργα. Όπως είναι διατυπωμένο το σχέδιο νόμου αναφέρεται σε πολύ μεγάλα έργα μόνο και δίδει τη δυνατότητα να εμπλακούν στη διαδικασία οι όμιλοι που έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν αυτού του είδους τα μεγάλα έργα. Επειδή βασικό ζητούμενο της καινοτομίας είναι η πτώση κόστους κατασκευής & λειτουργίας των έργων, και να έχει εφαρμογή σε τοπικά και περιφερειακά προβλήματα, θα πρέπει καταρχήν να δωθεί η δυνατότητα να γίνονται διαδικασίες αξιοποίησης καινοτόμων προτάσεων για υποδομές που δεν κοστίζουν τόσο μεγάλους προΰπολογισμούς. Εξάλλου για να έχει την έννοια της καινοτομίας δε χρειάζεται να φτάνει στο βαθμό η ιδέα αυτή να καταθέτει ΟΛΑ τα απαιτούμενα με επιμετρημένους προϋπολογισμούς τα οποία προϋποθέτουν επένδυση σε κοστοβόρες μελέτες. Όσοι ασχολούνται με τις υποδομές και τη καινοτομία επαγγελματικά ξέρουν πως να αναγνωρίζουν τη καλή ιδέα. Υπάρχουν καλές καινοτόμες ιδέες που αναγνωρίζονται εμφανώς με λίγα λόγια (elevator speech) χωρίς να είναι τόσο ώριμη ή δεν χρειάζεται να αφορά τόσο μεγάλους προϋπολογισμούς. Πρέπει να δωθεί βήμα και σε αυτές τις καινοτόμες ιδέες προς το Υπουργείο με μία διαδικασία βαθμολόγησης, και γιατί όχι αξιοποίησης με εσωτερική πλέον ωρίμανση μέσω ΜΟΔ/Φορέα ΟΤΑ κλπ. έαν πληρεί συγκεκριμένα κριτήρια. Προτείνω να δημιουργήσετε ανά περιφέρεια πινακοποίηση των καινοτομιών ανα εύρος ενδεικτικού αναμενόμενου προϋπολογισμού (χωρίς να χρειάζονται να γίνονται όλες οι προμελέτες ώστε να υποβληθεί μία ιδέα-άποψη). Η επιτροπή και οι συνεργάτες αξιολογητές του Υπουργείου Μεταφορών-Υποδομών, ίσως να εμπλακούν και μπορούν να εμπλακούν και οι αξιολογητές του πρόσφατου μητρώου του Υπουργείου Οικονομικών που μπορούν να διαχειριστούν τέτοιες προτάσεις και να τις βαθμολογήσουν σε ένα αρχικό έντυπο αξιολόγησης βάση των λογικών που ενεργούμε στις προμελέτες κόστους-ωφέλους (ανά ξοδεμένο ευρώ). Προτείνω να εισέλθει διάταξη με την οποία καθίσταται δυνατή άλλη παράλληλη διαδικασία υποβολής νέων έργων υποδομής από οιονδήποτε πολίτη το θελήσει, με πινακοποίηση του εντύπου πληροφοριών με συγκεκριμένα ΚPIs που χρειάζονται οι υπηρεσίες για τις προμελέτες κόστους-οφέλους, ώστε να υπάρξει οικονομετρική αξιολόγηση των ιδεών τα οποία μπορούν να κοινοποιούνται εις την σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου σας, και βαθμολογία ΟΛΩΝ των ιδεών από την επιτροπή και ετήσια ανοιχτή μονοήμερη παρουσίαση συνεδρία των νέων καινοτόμων προτάσεων που έχουν κατατεθεί ανά περιφέρεια ώστε να υπάρχει ζήμωση και ωρίμανση και μεταφορά των ιδεών σε ευρύτερα τοπικά ακροατήρια που τα αφορούν.