• Το σύνολο των σταθμών εξυπηρέτησης επιβατών των ΚΤΕΛ ανά την επικράτεια έχει δημιουργηθεί με επιδότηση και προνομιακή χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ ετησίως εκταμιεύονται από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημαντικά ποσά εκατομμυρίων ευρώ προς τα ΚΤΕΛ για αναβάθμιση των υποδομών τους από την παρακράτηση ποσοστού 2% επί του εισιτηρίου των επιβατών (ν. 4850/2021, άρθρο 42). Άρα τόσο οι φορολογούμενοι πολίτες όσο και οι επιβάτες των ΚΤΕΛ ανεξαρτήτως προέλευσης έχουν άμεσα ή έμμεσα χρηματοδοτήσει την κατασκευή αυτών των σταθμών. Υπό την προτεινόμενη μορφή του η οικεία διάταξη εισάγει αδικαιολόγητη διακριτική μεταχείριση των ΚΤΕΛ, καθώς αυτά ήδη διαθέτουν δίκτυο σταθμών επιβατών κατασκευασμένων με την χρηματοδότηση που προαναφέρθηκε. Επομένως, ο υποψήφιος οικονομικός φορέας που ενδιαφέρεται να του ανατεθεί η σύμβαση ανάθεσης των υπεραστικών δρομολογίων βρίσκεται σε σημαντικά μειονεκτική θέση, καθώς καλείται να προχωρήσει σε επενδύσεις εκατομμυρίων για τη δημιουργία δικτύου σταθμών εξυπηρέτησης επιβατών προκαταβολικά, πριν (!) την ανάθεση του έργου και με απολύτως αβέβαιο τελικό αποτέλεσμα. Προτείνουμε τη νομοθέτηση της πρόσβασης στους υφιστάμενους σταθμούς εξυπηρέτησης επιβατών όλων των ενδιαφερομένων για την διενέργεια των τακτικών υπεραστικών γραμμών με τους ίδιους όρους. Ιδίως σε ό,τι αφορά στον νέο υπό σχεδιασμό κεντρικό σταθμό υπεραστικών γραμμών στον Ελαιώνα αυτό θεωρείται εκ των ουκ άνευ. Εναλλακτικά θα πρέπει να χορηγηθεί επαρκής χρόνος και αντίστοιχη οικονομική επιδότηση με αυτή των ΚΤΕΛ για την έγκαιρη δημιουργία και αδειοδότηση νέων σταθμών στους ενδιαφερόμενους.