• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΕΒΥΘΗΣ ΣΠΥΡΟΣ' | 26 Φεβρουαρίου 2023, 10:58

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ Το Δ.Σ. της συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» (ΣΕΛΜΑ) αποφάσισε να τοποθετηθεί στη Δημόσια Διαβούλευση για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών - Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών». Η τοποθέτησή του έχει ως εξής: 1. Με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ αύξησε το επιβατικό κοινό της. Αυξήθηκαν, έτσι, και τα κέρδη της, χωρίς ν’ αυξήσει το προσωπικό της. Δεν αποδέχονται οι εργαζόμενοί της την αύξηση της έντασης της εκμετάλλευσής τους. 2. Ο πληθωρισμός συνεχώς ανεβαίνει, άγνωστο που θα φτάσει. Αυτό σημαίνει μείωση των αποδοχών των εργαζομένων σε ανάλογο ποσοστό της αύξησης του τιμαρίθμου. Η ακρίβεια - αισχροκέρδεια την ονομάζουμε - στερεί από τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ την αγοραστική δύναμη να καλύψουν τις ανάγκες τους. 3. Η εμμονή της Κυβέρνησης να παραμένει στο γύψο η σύναψη σ.σ.ε. είναι δήλωση ότι δεν ενδιαφέρεται για τους πολλούς, αλλά για τους λίγους, που εκμεταλλεύονται παραγωγικά τους πολλούς. Οι έπαινοι, επομένως, για το αξιόπιστο της οικονομίας, οι ευνοϊκοί όροι για τις επενδύσεις δεν αφορούν τους εργαζομένους, αλλά εκείνους που εκμεταλλεύονται την εργατική δύναμη - χειρωνακτική και πνευματική. 4. Η Διαβούλεση στην οποία τέθηκε η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών νόμου και συγκεκριμένα το Κεφαλαίο Γ΄ «Ζητήματα Ομίλου Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ Α.Ε.), αφορά την πραγματικότητα, η οποία αναγνωρίζεται ότι έχει δύναμη και ισχύ. Νομιμοποιείται, δηλαδή, μια κατάσταση, η οποία απ’ αρχής στην ουσία της ήταν και είναι νόμιμη και η όποια ανατροπή της θα σήμαινε την ανατροπή της ίδιας της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ από τις αντιδράσεις των εργαζομένων. 5. Η πραγματικότητα βοά από μόνη της: α. Οι 2.280 εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ είναι κατά 847 λιγότεροι από εκείνους που προβλέπονται στο νομοθετημένο από το έτος 2021 οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Επισημαίνουμε ότι στο προαναφερθέν οργανόγραμμα δεν έχουν προβλεφθεί οι θέσεις για την κάλυψη των οργανικών αναγκών των τριών καινούργιων σταθμών που άνοιξαν το έτος 2022, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η έλλειψη, επομένως, προσωπικού και η υποστελέχωση, με ό,τι συνέπειες αυτές επιφέρουν, είναι ακόμη μεγαλύτερες. β. Από τους νεοπροσληφθένετες με τον Ν. 4722/2020 (170 τεχνίτες και οδηγοί Συρμών) παραιτήθηκε το 1/3 από αυτούς. Η αιτία είναι οι συνθήκες εργασίας - επιβολή πραγματοποίησης υπερωριών, μη χορήγηση ρεπό, αδειών και αποδοχές που δεν ικανοποιούν. γ. Χιλιάδες ευρώ πληρώνονται τον μήνα για αποζημιώσεις υπερωριών. Τι πιο λογικό από το να προσληφθεί προσωπικό κι’ έτσι να περιοριστεί η υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων. 6. Η επιμονή να διατηρείται η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια επιβάλλει εργαζομένους χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Η υπαγωγή των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στο ενιαίο μισθολόγιο, με παράλληλη εξαίρεση τους από τα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων, έχει δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση, η οποία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ή δώστε στους εργαζομένους του ΜΕΤΡΟ τα προνόμια των δημοσιών υπαλλήλων ή αποδεσμεύστε τους από το ενιαίο μισθολόγιο, με δυνατότητα να καθορίζονται οι αποδοχές τους με σ.σ.ε. και όχι με νόμο. 7. Η πρακτική της εργοδότριας ΣΤΑΣΥ ΑΕ να εξαιρεί τους νεοπροσλαμβανόμενους εργαζομένους από την αναγνώριση κάθε προϋπηρεσίας, ανεξάρτητα από τον χρόνο πρόσληψής τους, προσκρούει στο εδ. β΄ της παρ. 1 του αρθρ. 22 του Συντάγματος. Το αποτέλεσμα είναι δύο εργαζόμενοι, που παρέχουν την ίδια εργασία, ν’ αμείβονται άνισα. Ο ένας ν’ αμείβεται και με το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία και ο άλλος ν’ αμείβεται χωρίς το ποσό που αντιστοιχεί στη δική του προϋπηρεσία. Η παραβίαση της αρχής αυτής δεν μπορεί να συνεχιστεί. ΣΠΥΡΟΣ ΡΕΒΥΘΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ