Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 106Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Κωστόπουλος | 7 Ιανουαρίου 2025, 20:02
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου... Οι μονόδρομοι φυσικά πρέπει να τηρούνται από όλους. Ωστόσο, σε άλλες χώρες (κατά κόρον στην Ολλανδία), τα ποδήλατα επιτρέπονται να κυκλοφορούν ανάποδα σε μονόδρομους εντός κατοικημένης περιοχής, ιδίως σε στενάκια. Παραπάνω από τα μισά στενά μέσα στις πόλεις είναι μονόδρομοι, αλλά είναι μονόδρομοι γιατί κυρίως δε χωράει δεύτερο όχημα, αλλά ποδήλατο ναι. Οπότε είναι παράλογο να απαγορεύεται παντού και να απαιτείται ο ποδηλάτης να κάνει παράκαμψη ολόκληρων τετραγώνων όπως ο οδηγός αυτοκινήτου ή - διαφορετικά - να παρανομήσει, ειδικά όταν με τον νέο Κ.Ο.Κ. προσπαθούμε να προωθήσουμε τη μικροκινητικότητα. Στην Ολλανδία, π.χ., είναι ελάχιστες οι φορές που υπάρχει απαγορευτική πινακίδα Ρ-7 μόνη της. Πάντα υπάρχει πρόσθετη λευκή πινακίδα από κάτω με τη λέξη "uitgezonderd" ("εξαιρούνται") και το σύμβολο του ποδηλάτου (ή και μοτοποδηλάτου). Αντίστοιχα, στη Γερμανία η ένδειξη "frei". Από την άλλη πλευρά (κατά την κατέυθυνση των αυτοκινήτων), υπάρχει πάντα η πινακίδα Π-23, πάλι με την πρόσθετη πινακίδα εξαίρεσης ποδηλάτων, ειδοποιώντας έτσι τους οδηγούς ότι μπορεί να συναντήσουν ανάποδα κινούμενο ποδήλατο και ότι πρέπει να παραμένουν στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος, παρόλο που είναι μονόδρομος. Οι ίδιες πρόσθετες πινακίδες τοποθετούνται σχεδόν πάντα και κάτω από πινακίδες αδιεξόδου Π-25, εφόσον τα ποδήλατα μπορούν να περάσουν. Στις λίγες περιπτώσεις που υπάρχει απαγορευτικό σκέτο, ισχύει και για τους ποδηλάτες και η παραβίασή του τιμωρείται αυστηρά, αλλά πάντα υπάρχει ιδιαίτερος λόγος που απαγορεύεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Φυσικά, αυτό δεν μπορεί να ισχύει σε μονόδρομους με πάνω από 1 λωρίδα κυκλοφορίας και πολύ κεντρικούς μονοδρόμους, εκτός αν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένη ποδηλατολωρίδα αντίθετης ροής. Αυτό δε χρειάζεται όμως σε στενά· αρκούν οι πρόσθετες πινακίδες. Κατ' αντιστοιχία, στην Ελλάδα μπορούν να χρησιμοποιούνται πρόσθετες λευκές πινακίδες με την αναγραφή "ΕΚΤΟΣ" και το σύμβολο του ποδηλάτου (ή και του μοτοποδηλάτου). Πρέπει βέβαια να υπάρξει και κίνητρο για τους Δήμους να εφαρμόσουν το μέτρο. Παραδείγματα: https://storage.pubble.nl/e42bb34f/content/2022/11/d5ee57d6-950b-407c-aea6-c80788504d47_thumb1440.jpg https://images.trafficsupply.nl/imgfill/800/800/i-118224-905/verkeersbord-rvv-l08-ob54-doodlopende-weg-met-uitzondering https://www.google.gr/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.informatiebord.nl%2Foefenen%2Fverkeersborden-overzicht%2F2464%2Fc03-ob54f-eenrichtingsweg-met-uitzondering%2F&psig=AOvVaw2tFifoedVmDGsC9KXDCyww&ust=1736360433245000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBQQjRxqFwoTCLi-mvOc5IoDFQAAAAAdAAAAABAR https://www.google.gr/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.informatiebord.nl%2Foefenen%2Fverkeersborden-overzicht%2F2465%2Fc02-ob54f-eenrichtingsweg-met-uitzondering%2F&psig=AOvVaw2tFifoedVmDGsC9KXDCyww&ust=1736360433245000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBQQjRxqFwoTCLi-mvOc5IoDFQAAAAAdAAAAABAZ https://www.acv.de/fileadmin/_processed_/3/d/csm_istock-182519283_76b011e44b.jpg