• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Σφακιανάκης' | 23 Φεβρουαρίου 2017, 14:06

    Πρέπει επιτέλους να αναβαθμιστούν και συμπεριληφθούν οι ΑΕΝ στην Ανώτερη/Ανώτατη Πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Δε νοείται οι αξιωματικοί που υπηρετούν τον παγκοσμίως μεγαλύτερο εμπορικό στόλο να μην είναι κάτοχοι ακαδημαϊκών τίτλων όπως συμβαίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με σαφώς μικρότερο στόλο και ναυτική παράδοση. Παραθέτω πιο κάτω μερικά παραδείγματα Πανεπιστημίων που παρέχουν ακαδημαϊκούς τίτλους αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού: - Novia University of Applied Sciences Turku, Finland: Απονέμει Bachelor of Marine Technology κατόπιν 4ετούς φοίτησης συμπεριλαμβανομένης και πρακτικής εξάσκησης, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα. Προϋπόθεση για την αποφοίτηση αποτελεί η ολοκλήρωση πτυχιακής εργασίας στο τελευταίο έτος. - GDYNIA MARITIME UNIVERSITY / Poland: Απονέμει ανώτατους τίτλους κατόπιν 4ετούς φοίτησης. - Svendborg International Maritime Academy (SIMAC) / Denmark. Απονέμει ανώτατους τίτλους κατόπιν 4ετούς φοίτησης. Και αρκετά αντίστοιχα τη Μεγάλη Βρετανία. Τα ανωτέρω αποτελούν αμιγώς ναυτιλιακά δημόσια πανεπιστήμια που παρέχουν αποκλειστικά συναφείς τίτλους που δεν προέρχονται από επιμέρους πανεπιστημιακά προγράμματα. Αυτονόητα, τα ανωτέρω ιδρύματα υπάγονται στα αντίστοιχα υπουργεία/φορείς παιδείας και εκπαίδευσης και όχι στο υπουργείο Ναυτιλίας και φυσικά δεν διοικούνται από λιμενικούς. Επίσης στελεχώνονται από καθηγητές κατόχους διδακτορικών τίτλων οι οποίοι συχνά κατέχουν και δίπλωμα πλοιάρχου Α' τάξης / Πρώτου Μηχανικού. Ο δε εξοπλισμός τους αντικατοπτρίζει τις τεχνολογίες που συναντώνται στα σύγχρονα πλοία, παράγοντας έτσι αντιστοίχου επιπέδου ναυτιλιακά στελέχη. Πρότυπα λοιπόν υπάρχουν αρκετά. Δε χρειάζεται να ανακαλύπτουμε τον τροχό ξανά και ξανά σε αυτή τη χώρα. Υψηλού επιπέδου στελέχη σημαίνει υψηλού επιπέδου πλοία και ανταγωνιστική ναυτιλία.