• Σχόλιο του χρήστη 'Αξιωματικός Λ.Σ.' | 26 Φεβρουαρίου 2017, 00:08

    1. Aπό τα νέα κριτήρια επιλογής που θεσπίζονται με το συγκεκριμένο άρθρο να εξαιρεθούν οι φέροντες κατά την ψήφιση του νόμου τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των ομοιόβαθμων τους έχουν ήδη υπηρετήσει ή υπηρετούν σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, χωρίς να πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια. Άρα εφόσον το άρθρο ψηφιστεί ως έχει, για τους φέροντες τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. να εξακολουθήσουν να ισχύουν τα προηγούμενα κριτήρια. 2. Επιπρόσθετα οι ανωτέρω αξιωματικοί κατά ένα μεγάλο μέρος υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε θέσεις ευθύνης (Λιμενάρχες, διευθυντές, διοικητές μονάδων κ.λπ) όπου υπεραπασχολούνται και σε συνδυασμό με τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις είναι δύσκολο να αποκτήσουν, στην παρούσα οικονομική συγκυρία μάλιστα, άμεσα πιστοποίηση άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας, με δεδομένο ότι κατά την κατάταξη τους στο Λ.Σ. απαιτούνταν μόνο η καλή γνώση αγγλικών ή γαλλικών ή γερμανικών ή ιταλικών. 3. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, προκαλεί βέβαια εντύπωση γιατί στο υπό διαβούλευση άρθρο: α. προκρίνεται η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και δεν θεσμοθετείται ως σημαντικότερο και καθοριστικότερο προσόν για την επιλογή του ναυτιλιακού ακολούθου η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης. Δεν θα ήταν προς όφελος της υπηρεσίας και δεν θα προέβαλε στο εξωτερικό την χώρα μας ένας ναυτιλιακός ακόλουθος που θα τοποθετούνταν στην Κίνα, στην Ρωσία, στην Ιαπωνία ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα αν ομιλούσε την γλώσσα της χώρας αυτής, όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι σε πολλές χώρες οι ντόπιοι δεν ομιλούν την αγγλική γλώσσα; β. Αναφέρεται στο άρθρο ως απαραίτητο προσόν το θέμα της πιστοποίησης των ναυτιλιακών ακολούθων σε θέματα επιθεώρησης πλοίων, χωρίς ωστόσο να είναι μέχρι τη στιγμή ψήφισης του νόμου καθορισμένα τα κριτήρια επιλογής των προς πιστοποίηση αξιωματικών και με κίνδυνο στη συνέχεια με την θέσπιση των κριτηρίων αυτών να οδηγηθούμε στον άδικο αποκλεισμό μεγάλου αριθμού αξιωματικών από την δυνατότητα μετάθεσης τους σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου. Πρώτα θα πρέπει να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα που να καθορίζει τη διαδικασία πιστοποίησης των επιθεωρητών και στη συνέχεια να εξετασθεί αν αυτό θα πρέπει να αποτελεί προσόν για την επιλογή των ναυτιλιακών ακολούθων. Άλλωστε με βάση το σκεπτικό του πιστοποιημένου επιθεωρητή πλοίων, γιατί να μην είναι κάποιος πιστοποιημένος σε θέματα ναυτικής εργασίας, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής και σε κάθε άλλο αντικείμενο ενασχόλησης του ναυτιλιακού ακολούθου. Τέτοιου είδους κριτήρια επιλογής εγείρουν ζητήματα ηθικής τάξης και ίσης μεταχείρισης και δεν θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε έναν νόμο. 4. Τέλος, προτείνεται α. για την πλήρωση των θέσεων ναυτιλιακών ακολούθων να επιλέγονται μόνο αξιωματικοί στο βαθμό του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι λόγω του ασφαλιστικού έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος παραμονής στο Σώμα και οι νεότεροι έχουν χρόνο μπροστά τους. β. για λόγους διαφάνειας και δικαιοσύνης θα πρέπει η επιλογή για κάθε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου να γίνεται με βάση την αρχαιότητα των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια και έχουν τα ίδια προσόντα, εξ υπακούετε ότι όλοι οι αξιωματικοί εφόσον έχουν αξιολογηθεί ως “εξαίρετοι” ή “λίαν καλοί” και έχουν κριθεί ευμενώς από τα Συμβούλια Κρίσεων μπορούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντα του ναυτιλιακού ακολούθου, χωρίς να χρειάζονται «πιστοποιήσεις». γ. Όπως προαναφέρθηκε την ποιοτική διαφορά μεταξύ των υποψηφίων θα την προσδιόριζε οπωσδήποτε η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης.