Άρθρο 84 – Αξιοποίηση Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ σε θέσεις εξωτερικού

1. Στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, τα οποία έχουν ήδη αποσπαστεί ή μετατεθεί καθώς και στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ τα οποία αποσπώνται ή μετατίθενται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος άρθρου σε Διεθνείς Οργανισμούς, στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων χωρών και σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων αναλαμβάνουν υποχρέωση παραμονής στην υπηρεσία για χρόνο ίσο με τη συνολική διάρκεια της απόσπασης ή μετάθεσης. Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ρυθμίζεται με Προεδρικό Διάταγμα το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όσοι εξέρχονται από το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ λόγω παραίτησης ή απόταξης ή αποστρατείας λόγω ουσιώδους έλλειψης ουσιαστικών προσόντων, υποχρεούνται να καταβάλουν υπέρ του Δημοσίου αποζημίωση ίση με το δεκαπλάσιο του γινομένου του βασικού μισθού του κατεχόμενου βαθμού επί τους υπολειπόμενους μήνες υποχρέωσης παραμονής στην υπηρεσία.
2. Τον Ιανουάριο κάθε έτους εκδίδεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την οποία τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προσκαλούνται να υποβάλουν αίτηση για μετάθεση σε κενές θέσεις στις έδρες των ναυτιλιακών ακολούθων. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία υπηρετούν σε Υπηρεσίες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου σύμφωνα με ειδικές διατάξεις προβλέπεται υποχρεωτικός χρόνος παραμονής σε αυτές, επιτρέπεται να υποβάλλουν αίτηση για μετάθεση στις έδρες των ναυτιλιακών ακολούθων, μόνον μετά τη συμπλήρωση του χρόνου αυτού. Τον Φεβρουάριο κάθε έτους καταρτίζονται από την Διεύθυνση Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι πίνακες των ενδιαφερομένων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Απρίλιο κάθε έτους εκδίδονται οι διαταγές μετάθεσης.
3. Οι Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για τους οποίους εκδίδεται διαταγή μετάθεσης στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, υποχρεούνται πριν τη μετάθεσή τους, να φέρουν την πιστοποίηση του άρθρου 3 του παρόντος Νόμου, να υποβληθούν σε έλεγχο καταλληλότητας. Η ισχύς των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου σχετικά με την πιστοποίηση του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, αρχίζει δύο έτη από την δημοσίευση του παρόντος.
4. Ο χρόνος παραμονής στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων είναι δυο (2) έτη. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντάσσονται τουλάχιστον τρεις μήνες πριν τη λήξη του χρόνου παραμονής τους στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, σε διαδικασία εκτάκτων μεταθέσεων, οι οποίες διενεργούνται με απόφαση του Συμβουλίου Μεταθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του παρόντος Νόμου.
5. Για την πλήρωση των θέσεων του παρόντος άρθρου λαμβάνονται υπόψη οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί του άρθρου 25 και επιπλέον τα ακόλουθα κριτήρια:
α) Να είναι ανώτεροι Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με βαθμό τουλάχιστον Πλωτάρχη προερχόμενοι από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών ή ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού.
β) Να έχουν άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας ή πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας στην οποία πρόκειται να μετατεθούν, η οποία αποδεικνύεται με κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή αντίστοιχο τίτλο, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α`39), όπως ισχύει κάθε φορά.
γ) Να έχουν αξιολογηθεί ως “εξαίρετοι” ή “λίαν καλοί” κατά την τελευταία πενταετία.
δ) Να έχουν κριθεί ευμενώς από τα Συμβούλια Κρίσεων, κατά την τελευταία πενταετία.
ε) Να μην έχουν κριθεί ως “παραμένοντες στον ίδιο βαθμό”.
στ) Να μην τελούν σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου.
ζ) Να μην τελούν σε κατάσταση μακράς αναρρωτικής άδειας.
η) Να μην τους έχει επιβληθεί καταστατική πειθαρχική ποινή.
θ) Να μην διώκονται ποινικά για αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος.
ι) Να μην έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα σε ποινή φυλάκισης για τα αδικήματα της κλοπής, της παράβασης καθήκοντος, της υπεξαίρεσης, της απάτης, της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία, της πλαστογραφίας, της δωροδοκίας, της ψευδορκίας, της ψευδούς καταμήνυσης, της συκοφαντικής δυσφήμησης, της ελευθέρωσης κρατουμένου από πρόθεση, της εκβίασης, της ληστείας, της καταπίεσης, της υπεξαγωγής, ή νόθευσης εγγράφου, των αδικημάτων κατά της γενετήσιας ελευθερίας και εγκλημάτων οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, των παραβάσεων της νομοθεσίας περί ναρκωτικών, της παράνομης οπλοφορίας ή οπλοχρησίας.
ια) Να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής τα οποία προβλέπονται μέχρι και τον βαθμό τον οποίον κατέχουν, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προερχόμενους από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών ή να έχουν υπηρετήσει πραγματικά για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών σε Λιμενικές Αρχές, ή τέσσερα (4) έτη σε Λιμενικές Αρχές οι οποίες εδρεύουν στους νομούς Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, Κέρκυρας και Θεσπρωτίας, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού.
ιβ) Να μην έχουν υπηρετήσει σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου, ή σε Διεθνείς Οργανισμούς, ή στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ή σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων χωρών.
Πλέον των ανωτέρω, συνεκτιμώνται τα εξής:
α) Η γνώση της επίσημης γλώσσας ή τοπικής διαλέκτου και άλλων ξένων γλωσσών, οι οποίες να έχουν καταχωρηθεί στον ατομικό φάκελο των προς επιλογή στελεχών.
β) Η προηγούμενη εμπειρία ένεκα της υπηρεσίας του στελέχους σε ανάλογες θέσεις εσωτερικού.
6. Τα κριτήρια της παραγράφου 5, πρέπει να υφίστανται τόσο κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, όσο και κατά την ημερομηνία έκδοσης της διαταγής μετάθεσης.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:08 | Κ Λ

    Με ποιον τρόπο εξασφαλίζεται η αξιοκρατία και διαφάνεια όταν υπάρχουν διαφορετικές προυποθέσεις για την κάλυψη θέσεων στο εξωτερικό ανάμεσα σε αξιωματικούς εκ ΣΝΔ και αξιωματικούς ειδικοτήτων, ως προς το κριτήριο να έχουν υπηρετήσει σε λιμενικές αρχές παραμεθορίου; Η παράγραφος (ια) του άρθρου 84 στερείται λογικής.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:34 | Λιμενικός Ειδικότητας

    «Να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής τα οποία προβλέπονται μέχρι και τον βαθμό τον οποίον κατέχουν, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προερχόμενους από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών ή να έχουν υπηρετήσει πραγματικά για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών σε Λιμενικές Αρχές, ή τέσσερα (4) έτη σε Λιμενικές Αρχές οι οποίες εδρεύουν στους νομούς Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, Κέρκυρας και Θεσπρωτίας, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού.»

    Για ποιο λόγο υπάρχει αυτή διαφοροποίηση μεταξύ των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εκ ΣΔΛΣ και ειδικοτήτων; Η διάταξη αυτή αποσκοπεί προφανώς να αποκλείσει τους Αξιωματικούς ειδικοτήτων από τις θέσεις του εξωτερικού. Ας ληφθεί υπόψη ότι οι θέσεις του εξωτερικού δεν είναι μόνο οι έδρες ναυτιλιακών ακολούθων αλλά θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως ειδικοί εμπειρογνώμονες κλπ, όπως αναφέρονται στην αρχή του άρθρου. Πολλές από τις θέσεις αυτές έχουν εξειδικευμένο αντικείμενο που απαιτούν εμπείρια που αποκτάται από συγκεκριμένες υπηρεσίες και με συγκεκριμένο τρόπο.

    Κάθε θέση εξωτερικού έχει συγκεκριμένους στόχους, σκοπούς και ευθύνες που πρέπει να εξυπηρετηθούν για το καλό του Υπουργείου και της Ελλάδος γενικότερα και δεν πρέπει να τις βλέπουμε ως επιβράβευση για μία δυσμενή μετάθεση ή επιστέγασμα μιας επιτυχημένης καριέρας. Θα πρέπει ανάλογα με τη θέση να επιλέγεται ο καταλληλότερος, ανεξαρτήτου προελεύσεως, ο οποίος θα φέρει εις πέρας το έργο με τον καλύτερο τρόπο.

    Εν τέλει έαν η Ιεραρχία κρίνει ότι η υπηρεσία των Αξιωματικών ειδικοτήτων σε Λιμενικές Αρχές είναι απαραίτητη για την απόκτηση εμπειρίας και την μετέπειτα εξέλιξή τους ας το θεσμοθετήσει γενικά για τις νέες σειρές που θα εισέλθουν στο Σώμα ούτως ώστε όλοι από την κατάταξή τους να το έχουν υπόψη τους και να πράξουν ανάλογα.

    Κατόπιν των ανωτέρω το άρθρο αυτό προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως:»Να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής τα οποία προβλέπονται μέχρι και τον βαθμό τον οποίον κατέχουν.»

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:12 | Κ Λ

    Ο τεχνικοί, νομικοί και οικονομικοί αξιωματικοί προσλαμβάνονται από το Δημόσιο με απευθείας κατάταξη για να καλύψουν ανάγκες σε επιτελικές υπηρεσίες (π.χ. ΔΙΠΘΑΠ, ΚΕΠ, ΔΑΝ, ΔΠΝ, Επιτελικά Γραφεία ΥΝΑΝΠ). Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος για τον οποίο ένας τεχνικός αξιωματικός, π.χ. ένας χημικός μηχανικός του ΕΜΠ δεν θα μπορούσε να εκπροσωπήσει την Χώρα μας στον ΙΜΟ, αν αυτός δεν έχει υπηρετήσει μία πενταετία στο ΚΛ Χίου, ενώ ένας εκ της ΣΝΔ απόφοιτος της ΑΕΝ θα μπορούσε να το κάνει, εφόσον έχει υπηρετήσει στο ΚΛ Πειραιά για πέντε έτη. Η εκπροσώπηση της χώρας μας στον ΙΜΟ ή την EMSA δεν έχει απαραίτητα συνάφεια με τα καθήκοντα ενός στελέχους που υπηρετεί σε παραμεθοριο Λιμενική Αρχή.
    Με την(ια) παραγράφο του άρθρου 84 διαφαίνεται ότι ο νομοθέτης έχει την πρόθεση να αποκλείσει την κατάληψη των θέσεων εξωτερικού από τεχνικούς οικονομικούς και νομικούς αξιωματικούς (οι οποίοι συνήθως δεν μετατίθενται σε υπηρεσίες εκτός κέντρου), αγνοώντας το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις αυτοί διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα από άλλα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, κάτι που φυσικά δεν μοιάζει να είναι προς το συμφέρον της Χώρας μας. Όλη αυτή η διάταξη εξυπηρετεί μικροσυμφέροντα.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 10:15 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Αυτό το άρθρο αναδεικνύει για ακομα μια φορά το μένος που έχουν οι Αξιωματικοί εκ ΣΝΔ προς τις ειδικότητες.Ειδικότερα ένα από τα προσόντα που περιγράφεται μεσα σε αυτό είναι:οι Αξιωματικοί Ειδικοτήτων να έχουν τέσσερα χρόνια σε Λιμενικές Αρχές του Εβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, Κέρκυκας και Θεσπρωτίας ενώ οι Αξιωματικοί εκ ΣΝΔ να έχουν πέντε χρόνια σε Λιμενικές Αρχές.
    Με αυτό το κρίτηριο ουσιαστικό για να τοποθετηθεί ένας εκ των ειδικοτήτων σε Προξενικό, πρέπει να έχει πιο μάχιμη υπηρεσία από κάποιον που έχει τελειώσει τη ΣΝΔ. Κύριοι αυτό είναι υποκρισία, αφενός γιατί πολυ εκ των Αξιωματικών της ΣΝΔ δεν έχουν κάνει στη θητεία τους στις ανωτέρω περιοχές, ενώ περνούν όλη την καριέρα τους σε μέρης της ηπειρωτικής Ελλάδος.
    Τα τελευταία επτά χρόνια μπορεί να μας ενημερώσει κανείς πόσοι Αξιωματικοί Ειδικοτήτων έχουν πάει προξενικό? Η απάντηση είναι κανείς.
    Τηρείται η αρχαιότητα μεταξύ των υποψηφιοτήτων? Πλην μιας φοράς που εφαρμόστηκε επί Δρίτσα, όλες τις υπολοιπες πήγαν Πλωτάρχες και παρέμειναν πίσω Πλοίαρχοι.
    Ας τηρηθούν τα κριτήρια πιστά και να υπάρχει έστω μια θέση των Αξιωατικών εκ ειδικοτήτων και οι υπόλοιπες να καταλαμβάνονται από τους Αξιωματικούς εκ ΣΝΔ

  • 27 Φεβρουαρίου 2017, 22:32 | ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ Λ.Σ

    1. Πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των προσόντων που απαιτούνται για τις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων σε σχέση με τις υπόλοιπες θέσεις για το εξωτερικό. Είναι σωστή η πρόβλεψη οι ναυτιλιακοί ακόλουθοι να είναι επιθεωρητές πλοίων και να έχουν υπηρετήσει κάποια χρόνια σε Λιμενική Αρχή (λόγω αντικειμένου) αλλά δεν έχει νόημα να τίθεται ως προϋπόθεση η προϋπηρεσία σε Λιμενική Αρχή για τη μετάθεση σε κάποιο Διεθνή Οργανισμό, ιδιαιτέρως στις περιπτώσεις που η επιλογή γίνεται από τον ίδιο τον Οργανισμό (π.χ EMSA).

    2. Επομένως, η απαίτηση της παραγράφου 5.ια θα πρέπει να ενσωματωθεί στην παράγραφο 3 που αφορά τους ναυτιλιακούς ακολούθους, αφού τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε η υποχρεωτική προϋπηρεσία στις Λιμενικές Αρχές να ισχύει για όλους χωρίς τις εξαιρέσεις και τα παραθυράκια που υπάρχουν στα ‘ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής’.

  • 26 Φεβρουαρίου 2017, 00:08 | Αξιωματικός Λ.Σ.

    1. Aπό τα νέα κριτήρια επιλογής που θεσπίζονται με το συγκεκριμένο άρθρο να εξαιρεθούν οι φέροντες κατά την ψήφιση του νόμου τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των ομοιόβαθμων τους έχουν ήδη υπηρετήσει ή υπηρετούν σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, χωρίς να πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια. Άρα εφόσον το άρθρο ψηφιστεί ως έχει, για τους φέροντες τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. να εξακολουθήσουν να ισχύουν τα προηγούμενα κριτήρια.
    2. Επιπρόσθετα οι ανωτέρω αξιωματικοί κατά ένα μεγάλο μέρος υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε θέσεις ευθύνης (Λιμενάρχες, διευθυντές, διοικητές μονάδων κ.λπ) όπου υπεραπασχολούνται και σε συνδυασμό με τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις είναι δύσκολο να αποκτήσουν, στην παρούσα οικονομική συγκυρία μάλιστα, άμεσα πιστοποίηση άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας, με δεδομένο ότι κατά την κατάταξη τους στο Λ.Σ. απαιτούνταν μόνο η καλή γνώση αγγλικών ή γαλλικών ή γερμανικών ή ιταλικών.
    3. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, προκαλεί βέβαια εντύπωση γιατί στο υπό διαβούλευση άρθρο:
    α. προκρίνεται η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και δεν θεσμοθετείται ως σημαντικότερο και καθοριστικότερο προσόν για την επιλογή του ναυτιλιακού ακολούθου η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης. Δεν θα ήταν προς όφελος της υπηρεσίας και δεν θα προέβαλε στο εξωτερικό την χώρα μας ένας ναυτιλιακός ακόλουθος που θα τοποθετούνταν στην Κίνα, στην Ρωσία, στην Ιαπωνία ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα αν ομιλούσε την γλώσσα της χώρας αυτής, όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι σε πολλές χώρες οι ντόπιοι δεν ομιλούν την αγγλική γλώσσα;
    β. Αναφέρεται στο άρθρο ως απαραίτητο προσόν το θέμα της πιστοποίησης των ναυτιλιακών ακολούθων σε θέματα επιθεώρησης πλοίων, χωρίς ωστόσο να είναι μέχρι τη στιγμή ψήφισης του νόμου καθορισμένα τα κριτήρια επιλογής των προς πιστοποίηση αξιωματικών και με κίνδυνο στη συνέχεια με την θέσπιση των κριτηρίων αυτών να οδηγηθούμε στον άδικο αποκλεισμό μεγάλου αριθμού αξιωματικών από την δυνατότητα μετάθεσης τους σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου. Πρώτα θα πρέπει να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα που να καθορίζει τη διαδικασία πιστοποίησης των επιθεωρητών και στη συνέχεια να εξετασθεί αν αυτό θα πρέπει να αποτελεί προσόν για την επιλογή των ναυτιλιακών ακολούθων. Άλλωστε με βάση το σκεπτικό του πιστοποιημένου επιθεωρητή πλοίων, γιατί να μην είναι κάποιος πιστοποιημένος σε θέματα ναυτικής εργασίας, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής και σε κάθε άλλο αντικείμενο ενασχόλησης του ναυτιλιακού ακολούθου. Τέτοιου είδους κριτήρια επιλογής εγείρουν ζητήματα ηθικής τάξης και ίσης μεταχείρισης και δεν θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε έναν νόμο.
    4. Τέλος, προτείνεται
    α. για την πλήρωση των θέσεων ναυτιλιακών ακολούθων να επιλέγονται μόνο αξιωματικοί στο βαθμό του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι λόγω του ασφαλιστικού έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος παραμονής στο Σώμα και οι νεότεροι έχουν χρόνο μπροστά τους.
    β. για λόγους διαφάνειας και δικαιοσύνης θα πρέπει η επιλογή για κάθε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου να γίνεται με βάση την αρχαιότητα των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια και έχουν τα ίδια προσόντα, εξ υπακούετε ότι όλοι οι αξιωματικοί εφόσον έχουν αξιολογηθεί ως “εξαίρετοι” ή “λίαν καλοί” και έχουν κριθεί ευμενώς από τα Συμβούλια Κρίσεων μπορούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντα του ναυτιλιακού ακολούθου, χωρίς να χρειάζονται «πιστοποιήσεις».
    γ. Όπως προαναφέρθηκε την ποιοτική διαφορά μεταξύ των υποψηφίων θα την προσδιόριζε οπωσδήποτε η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης.

  • 25 Φεβρουαρίου 2017, 22:53 | Αξιωματικός Λ.Σ.

    1. Για λόγους ηθικής τάξης και ίσης μεταχείρισης θα πρέπει από τα νέα κριτήρια επιλογής που θεσπίζονται με το συγκεκριμένο άρθρο να εξαιρεθούν οι φέροντες κατά την ψήφιση του νόμου τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των ομοιόβαθμων τους έχουν ήδη υπηρετήσει ή υπηρετούν σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, χωρίς να πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια. Άρα εφόσον το άρθρο ψηφιστεί ως έχει για τους φέροντες τους βαθμούς του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. να εξακολουθήσουν να ισχύουν τα προηγούμενα κριτήρια.
    2. Επιπρόσθετα οι ανωτέρω αξιωματικοί κατά ένα μεγάλο μέρος υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε θέσεις ευθύνης (Λιμενάρχες, διευθυντές, διοικητές μονάδων κ.λπ) όπου υπεραπασχολούνται, χωρίς ωράρια εργασίας, αργίες κ.λπ και σε συνδυασμό με τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις (τις οποίες ούτως ή άλλως παραμελούν προς όφελος της υπηρεσίας) είναι δύσκολο να αποκτήσουν, στην παρούσα οικονομική συγκυρία μάλιστα, άμεσα πιστοποίηση άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας, με δεδομένο ότι κατά την κατάταξη τους στο Λ.Σ. απαιτούνταν μόνο η καλή γνώση αγγλικών ή γαλλικών ή γερμανικών ή ιταλικών.
    3. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, προκαλεί βέβαια εντύπωση γιατί στο υπό διαβούλευση άρθρο:
    α. προκρίνεται η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και δεν θεσμοθετείται ως σημαντικότερο και καθοριστικότερο προσόν για την επιλογή του ναυτιλιακού ακολούθου η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης. Δεν θα ήταν προς όφελος της υπηρεσίας και δεν θα προέβαλε στο εξωτερικό την χώρα μας ένας ναυτιλιακός ακόλουθος που θα τοποθετούνταν στην Κίνα, στην Ρωσία, στην Ιαπωνία ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα αν ομιλούσε την γλώσσα της χώρας αυτής, όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι σε πολλές χώρες οι ντόπιοι έχουν μία αποστροφή στην αγγλική γλώσσα;
    β. Αναφέρεται στο άρθρο ως απαραίτητο προσόν το θέμα της πιστοποίησης των ναυτιλιακών ακολούθων σε θέματα επιθεώρησης πλοίων, χωρίς ωστόσο να είναι μέχρι τη στιγμή ψήφισης του νόμου καθορισμένα τα κριτήρια επιλογής των προς πιστοποίηση αξιωματικών και με κίνδυνο στη συνέχεια με την θέσπιση των κριτηρίων αυτών να οδηγηθούμε στον άδικο αποκλεισμό μεγάλου αριθμού αξιωματικών από την δυνατότητα μετάθεσης τους σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου. Πρώτα θα πρέπει να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα που να καθορίζει τη διαδικασία πιστοποίησης των επιθεωρητών και στη συνέχεια να εξετασθεί αν αυτό θα πρέπει να αποτελεί προσόν για την επιλογή των ναυτιλιακών ακολούθων. Άλλωστε με βάση το σκεπτικό του πιστοποιημένου επιθεωρητή πλοίων, γιατί να μην είναι κάποιος πιστοποιημένος σε θέματα ναυτικής εργασίας, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής και σε κάθε άλλο αντικείμενο ενασχόλησης του ναυτιλιακού ακολούθου. Τέτοιου είδους κριτήρια επιλογής εγείρουν ζητήματα ηθικής τάξης και ίσης μεταχείρισης και δεν θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε έναν νόμο. Δεν μπορεί να ζητούμε από τους βουλευτές να νομοθετήσουν κάτι το οποίο δεν γνωρίζουμε που θα οδηγήσει.
    4. Τέλος, προτείνεται
    α. για την πλήρωση των θέσεων ναυτιλιακών ακολούθων να επιλέγονται μόνο αξιωματικοί στο βαθμό του Πλοιάρχου Λ.Σ. και του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. με δεδομένο ότι λόγω του ασφαλιστικού έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος παραμονής στο Σώμα και οι νεότεροι έχουν χρόνο μπροστά τους.
    β. για λόγους διαφάνειας και δικαιοσύνης θα πρέπει η επιλογή για κάθε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου να γίνεται με βάση την αρχαιότητα των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια και έχουν τα ίδια προσόντα, εξ υπακούετε ότι όλοι οι αξιωματικοί εφόσον έχουν αξιολογηθεί ως “εξαίρετοι” ή “λίαν καλοί” και έχουν κριθεί ευμενώς από τα Συμβούλια Κρίσεων μπορούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντα του ναυτιλιακού ακολούθου, χωρίς να χρειάζονται «πιστοποιήσεις».
    γ. Όπως προαναφέρθηκε την ποιοτική διαφορά μεταξύ των υποψηφίων θα την προσδιόριζε οπωσδήποτε η γνώση της γλώσσας της χώρας μετάθεσης.

  • 25 Φεβρουαρίου 2017, 13:51 | Νίκος Γ. Μοσχούτης

    Η εξομοίωση των Αξιωματικών Λ.Σ, εκ ΣΔΣΛ και ειδικοτήτων, στις προνομιακές θέσεις αλλοδαπής και ημεδαπής, προϋποθέτει και εξομοίωση τους στις προϋποθέσεις εισαγωγής, εκπαίδευσης, είδος μεταθέσεων, τοποθέτησης και στις δύσκολες θέσεις του εσωτερικού. Οι επιλογές πρέπει να γίνονται με βάση τα όσα προσφέρει κάποιος και το έργο του από τις θέσεις που έχει υπηρετήσει. O αξιωματικός δεν ακτινοβολεί με τα γαλόνια του και τα επίχρυσα κουμπιά του, αλλά με τις ηθικές, ηγετικές και επαγγελματικές αρετές του, που η Υπηρεσία οφείλει να αναγνωρίζει.
    Υπηρετώντας στο εξωτερικό, ο Αξιωματικός επιλέγεται να υπηρετήσει σε θέση ευθύνης με βάση τα προσόντα, τις ικανότητες και το βιογραφικό του, όπως κάνουν οι περισσότεροι των σοβαρών κρατών. Και επειδή οι προϋποθέσεις αυτές είναι δύσκολο να ισχύσουν, μάλλον κενό γράμμα θα αποτελέσουν και αυτές οι τροποποιήσεις.
    Οι Αξιωματικοί που υπηρετούν στο εξωτερικό επιστρέγοντες στην Υπηρεσία πρέπει να αξιοποιούνται σε ανάλογες θέσεις για να προσφέρουν τεχνογνωσία και πείρα και όχι να «τιμωρούνται» μετατιθέμενοι στην παραμεθόριο ή σε «άγονες» Υπηρεσίες της ημεδαπής.
    Κρίνω ορθή της απόφαση υποχρεωτικής παραμονής στο Σώμα μετά την επιστροφή τους από το εξωτερικό, εφόσον πρόκειται να χρησιμοποιηθούν σε θέσεις για να μεταφέρουν τις εμπειρίες-γνώσεις τους, αφού προηγούμενα θα έχουν θητεύσει και σε «μη ελκυστικές» Υπηρεσίες.
    Το Λ.Σ οφείλει πριν τροποποιήσει, νομοθετήσει, καταργήσει νέες διατάξεις, να ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ και να ΤΗΡΗΣΕΙ, όπως και άλλα Σώματα ή Όπλα, τις θέσεις και Υπηρεσίες που θα υπηρετούν, τουλάχιστον οι Αξιωματικοί, ΣΔΛΣ, Ειδικοτήτων, εκ ΔΥΛΣ ανάλογα με τον βαθμό τους από τον Σημαιοφόρο μέχρι τον Αρχιπλοίαρχο, στα πλοία (μικρά ή μεγάλα), στα Λιμεναρχεία, στις Υπηρεσίες (Γ.Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, Τμήματα, κλπ)

    Με εκτίμηση

  • 22 Φεβρουαρίου 2017, 21:56 | ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ

    ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ.1(ΑΠΕΙΛΗ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ) ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ Η’ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

    ΥΠΗΡΕΣΙΑ.ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ….

    ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΥΠΟΡΕΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ,ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ

    ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ…

    ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ..

  • 20 Φεβρουαρίου 2017, 14:00 | ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ Λ.Σ.

    Με το κριτήριο της άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας της παρ.5 εδαφ.β, καλούνται πλέον συνάδελφοι με οικογενειακές υποχρεώσεις, ηλικίας σαρανταπέντε ετών και άνω στο βαθμό Αντιπλοιάρχου – Πλοιάρχου Λ.Σ., να αποκτήσουν proficiency επιβαρύνοντας επιπλέον τον ήδη βεβαρημένο με φροντιστήρια, ενοίκια κ.λπ. οικογενειακό προϋπολογισμό, παράλληλα με τις αυξημένες Υπηρεσιακές υποχρεώσεις λόγω βαθμού και τον ελάχιστο χρόνο που απομένει και με περιορισμένες τις πιθανότητες απόκτησης του τίτλου λόγω αφομοιωτικής ικανότητας που περιορίζεται με την πάροδο του χρόνου.
    Με βάση τα ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθεί ο αιφνιδιαστικός χαρακτήρας της ανωτέρω διάταξης, είναι αναγκαία η σταδιακή εφαρμογή της, εξαιρώντας τουλάχιστον τους υφιστάμενους Αντιπλοιάρχους – Πλοιάρχους Λ.Σ.

  • 20 Φεβρουαρίου 2017, 13:29 | ΜΙΧΟΣ Β

    ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΛΣ.

  • 20 Φεβρουαρίου 2017, 13:37 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΥΤΣΑΣ

    Η παρ.5 (α) του άρθρου 84 κάνει λόγο και για του αξιωματικούς ειδικοτήτων τεχνικών, οικονομικών, νομικών. Επιτέλους πρέπει να γίνει κατανοητό από τους αρμοδίους ότι οι αξιωματικοί ΛΣ ειδικοτήτων εισάγονται ως απευθείας κατατάξεως με τον βαθμό του ανθυποπλοίαρχου ΛΣ προκειμένου να εργαστούν στο Λιμενικό Σώμα ως ειδικοί επιστήμονες φέροντας τύποις βαθμούς αξιωματικών. Οι αξιωματικοί ειδικοτήτων εισάγονται στο ΛΣ και φοιτούν σε ταχύρυθμο σεμινάριο που μακράν απέχει από την φοίτηση και τις διαδικασίες της ΣΝΔ λόγω του ότι υπέχουν θέση ειδικού επιστήμονα και δεν υπάρχει σχεδιασμός να στελεχώσουν Λιμενικές Αρχές εκτός του κέντρου ή να διοικήσουν ουσιαστικά προσωπικό ΛΣ. Τα τελευταία χρόνια οι αξιωματικοί ειδικοτήτων εργάζονται σε διαφορετικές θέσεις που, αρκετές φορές, δεν έχουν σχέση με την ειδικότητά τους με αποτέλεσμα τα καθήκοντα τους να έρχονται σε αντιπαράθεση και σύγχυση με εκείνα των αξιωματικών ΣΝΔ.
    Έτσι με το επίμαχο άρθρο εξομοιώνονται οι αξιωματικοί ΣΝΔ με εκείνους των ειδικοτήτων. Εδώ επιτελείται μέγα σφάλμα διότι θα πρέπει αφενός να εξεταστεί η σταδιοδρομία των αξιωματικών ΣΝΔ σε σχέση με εκείνη των ειδικοτήτων και αφετέρου να κατανοηθεί ότι οι αξιωματικοί ειδικοτήτων εισήχθησαν στο Λιμενικό Σώμα για να επικουρούν με τις ειδικές γνώσεις τους τις Υπηρεσίες του ΛΣ και όχι για να καταλαμβάνουν τις θέσεις των ναυτιλιακών ακολούθων και άλλες θέσεις στο εξωτερικό αφού αγνοούν βασικά πράγματα για την ουσία του πολυσχιδούς αντικειμένου του Λιμενικού Σώματος.
    Ο νομοθέτης του συγκεκριμένου άρθρου θα πρέπει να εξαιρέσει τους αξιωματικούς ειδικούς επιστήμονες (τεχνικούς, οικονομικούς, νομικούς) από το εν λόγω άρθρο 84 παρ.5 (α) για την αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου και της ομαλότητας στο ΛΣ.
    Προτείνεται όπως νομοθετηθεί οι αξιωματικοί ειδικοτήτων να απασχολούνται αποκλειστικά σε καθήκοντα της ειδικότητας τους ώστε με τον τρόπο αυτό να συμβάλλουν ουσιαστικά στο έργο του ΛΣ και να θεσπιστούν ειδικές θέσεις σε οργανισμούς του εξωτερικού διαφορετικές από εκείνες του καταλαμβάνουν οι αξιωματικοί ΣΝΔ.

  • 20 Φεβρουαρίου 2017, 09:56 | Γεωργία Κ.

    γιατί να καταβάλλουν το 10πλάσιο ποσό αν παραιτηθούν; πως προέκυψε αυτό το τόσο αυστηρό κριτήριο; Αν δηλαδή αποστρατευτεί κάποιος γιατί προήχθη ο νεότερος βυσματίας αξιωματικός θα κλήθεί ο άλλος να πληρώσει τα σπασμένα των άλλων;
    Το δικαίωμα στην εργασία είναι συνταγματικό δικαίωμα. Ποιος μπορεί να το παραβλέψει και να επιβάλλει στον άλλον να παραμείνει σε μια υπηρεσία απειλώντας με οικονομικά αντικίνητρα;

  • 18 Φεβρουαρίου 2017, 23:18 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    1.ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ Η ΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΥΠΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ.
    ΙΣΩΣ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚ ΣΔΣΛΣ) ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗ ΓΙΑ ΕΝΑ Η ΔΥΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΩΝ ΑΦΟΥ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΖΟΥΝ ΩΣ ΝΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΕΣΤΙ ΒΑΛΙΤΣΑ.
    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΡΙΘΟΥΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ-ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ)ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΚΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΩΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΜΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ.ΚΑΛΗ Η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ Η ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
    2.ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΙΣΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΛΩΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ, ΩΣΤΟΣΟ ΙΣΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΟΥ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΓΙΑΤΙ Π.Χ. ΕΝΑΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Η ΕΝΑΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΩΡΑ ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ PROFICIENCY.
    3.ΕΠΙΣΗΣ ΟΣΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΄΄ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ΄΄ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ
    4.Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΣΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΗ.

  • 18 Φεβρουαρίου 2017, 15:32 | ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

    Η πλειοψηφία των εκπροσώπων της χωρας μας σε θέσεις στο εξωτερικό και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό, δεν έχουν επίπεδο ΆΡΙΣΤΗΣ γνώσης των Αγγλικών, κάτι που ως γνωστό δεν είναι μόνο Ελληνικό φαινόμενο, Άρα προς τι η απαίτηση για ΆΡΙΣΤΗ γνώση για τα στελέχη ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.

  • 18 Φεβρουαρίου 2017, 11:10 | Νίκος

    Ιση αντιμετώπιση των Αξιωματικών επέρχεται με την κατά αρχαιότητα επιλογή τους και αξιοποίησή τους σε θέσεις εξωτερικού, εφόσον βέβαια δεν εκκρεμούν εις βαρος τους διώξεις όπως ορθά θέτονται στις διατάξεις των παρ. 5γ – 5ια. Οι λοιπές διατάξεις της παρ. 5 μόνο ανισότητες δημιουργούν μεταξύ ομόβαθμων αξιωματικών, αλλά ακόμη μεταξύ Αξιωματικών της ίδιας τάξης. Καλείται η φυσική Ηγεσία να παρέμβει…..

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 20:18 | ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡ.1 ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ.Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.

    ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ .

    ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΒΑΘΜΟ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ Η’ ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΙ.

    ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΕΝΤΑΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 16:13 | Α-ξιωματικός

    Τα παρακάτω σχόλια αφορούν στην παράγραφο 1 και ειδικότερα σε όσους αποσπάστηκαν σε Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς ως Εθνικοί Εμπειρογνώμονες, μετά από διαδικασία επιλογής εκ μέρους των εν λόγω Οργανισμών, ήτοι ο καταβαλλόμενος μισθός τους σε σχέση με το Ελληνικό Δημόσιο μειώθηκε για το διάστημα της απόσπασής τους, δηλαδή με απλά λόγια δεν επιβάρυναν το Ελληνικό Δημόσιο (αντιθέτως μάλλον) κατά την απόσπασή τους εκεί:

    1. Σχετικά με την παράγραφο 1 και ειδικά σε ό,τι αφορά τους ήδη αποσπασμένους υπό προϋπάρχουσα νομοθεσία και ήδη αποστρατευμένους, θα κληθούν να καταβάλουν το «πρόστιμο»; Αν όχι δεν προκύπτει συνταγματικό θέμα με την αντιμετώπισή τους διαφορετικά από όσους πρόκειται να ακολουθήσουν, βάσει του παρόντος νόμου;

    2. Μήπως προκύπτει ασυμβατότητα με το Ευρωπαϊκό δίκαιο σε σχέση με τις δυνατότητες ίσης απασχόλησης των ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι έχουν δικαίωμα να επιλεχθούν από Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς (και όχι από διατεταγμένες διαδικασίες του ΑΛΣ); Θα ήταν ευνόητη και απαξιωτική για την ηγεσία του Υπουργείου η προσβολή του νόμου στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και η κατά το βέβαιον κατάπτωσή του, δεδομένων και των αστικών διεκδικήσεων που θα προκύψουν υπέρ των προσβαλλόντων.

    3. Πέραν του μένους και της ζηλοτυπίας προς πρόσωπα τα οποία επιτυγχάνουν σε διαγωνισμούς για θέσεις σε Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς, από πού αλλού πηγάζει η «προστιμοποίηση» της παραίτησης ενός στελέχους για διορισμό σε Ευρωπαϊκό Οργανισμό; Υπάρχει αντιστοιχία σε άλλο τομέα του Δημοσίου; Διότι φοβούμαι ότι εκτός των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων, ακόμη και τα Ελληνικά θα απορρίψουν την εφαρμογή αυτού της παραγράφου 1, για σαφείς λόγους α-συνταγματικότητας, δεδομένων και εδώ των αστικών διεκδικήσεων υπέρ των προσβαλλόντων..

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 15:05 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    Δηλαδή πρέπει κάποιος να είναι επιθεωρητής (φωτογραφία μόνο δεν έβαλαν)
    επίπεδο proficiency δεν λέω κάλο είναι άλλα ένας Αντιπλοίαρχος σήμερα με 2 παιδιά δεν μπορεί να πληρώνει φροντιστήριο και για αυτόν. Να εξαιρεθούν όσοι φέρουν το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και πάνω. Να προστεθεί τουλάχιστον ένας χρόνος ως Λιμενάρχης στα προσόντα

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 15:49 | Γεωργία Κ.

    για αυτούς που είναι με απόσπαση στο κέντρο αλλά «γράφουν»λιμεναρχείο για να μπορέσουν να πάρουν και τον βαθμό τι γίνεται;

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 01:55 | ΤΡΥΦΩΝ ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ

    ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙ Η ΕΛΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ??????ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ????ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ?????ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΩΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ?????ΟΙ ΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗ ΣΤΑ ΜΑΧΙΜΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΝΕ????ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟ, ΤΟΣΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΤΟΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ????

  • 17 Φεβρουαρίου 2017, 00:55 | Λιμενικός

    Η παράγραφος 1 δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ και να καταργεί ευνοϊκότερη ρύθμιση. Θα καταπέσει εύκολα σε πιθανή δικαστική διαμάχη.
    Επίσης δεν μπορεί να εξισώνεται η απόσπαση σε Ευρωπαϊκό ή Διεθνές Οργανισμό όπου τα κριτήρια, η επιλογή και η μισθοδοσία του εργαζόμενου γίνεται από τον ίδιο τον Οργανισμό, με την απόσπαση ή τοποθέτηση στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων χωρών και σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων όπου η επιλογή γίνεται από το Αρχηγείο του Λιμενικού και η μισθοδοσία γίνεται από το ελληνικό κράτος και τους έλληνες φορολογούμενους.
    Τα άλλα σώματα και όπλα (ΕΛ.ΑΣ., στρατός κλπ) τα έχουν λύσει αυτά, εδώ και χρόνια. Στο Λιμενικό ανακαλύπτουν κάθε φορά τον τροχό.