• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος Ι. Καρναβάς' | 11 Νοεμβρίου 2018, 12:37

    ΕΘΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. Στο ανωτέρω μητρώο εντάσσονται, κατόπιν αιτήσεως τους, μεταξύ άλλων, μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ & ΕΠ ΑΤΕΙ, καθώς και πολιτικοί υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ α΄ & β΄ βαθμού αν κατέχουν αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό (τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας) ή διδακτορικό δίπλωμα (παρ. 1 άρθρ. 2 ν. 4369/2016 (Α΄ 33/2016)). Γιατί να μη μπορούν ενταχθούν και μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΑΕΝ εφόσον κατέχουν αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό (τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας) ή διδακτορικό δίπλωμα; ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Να υπάρξει λογοδοσία - αξιολόγηση (εξωτερική & εσωτερική) των ΑΕΝ, των εκπαιδευτικών και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου (άρθρο 13 ν. 2638/1998 (Α΄ 204) & παρ. 2 άρθ. 7 ν.3450/2006 (Α΄ 64) ). Ποιοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή επιδιώκουν τη μη αξιολόγηση τους, όταν σπουδαστές και αργότερα απόφοιτοι τους αξιολογούνται καθημερινά; ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Οι μόνιμοι και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΑΕΝ, χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, στους ναυτικών μαθημάτων και στους γενικών & τεχνικών μαθημάτων. Ο διαχωρισμός των διδασκομένων μαθημάτων στις ΑΕΝ, σε ναυτικά και γενικά – τεχνικά πότε επιτέλους θα γίνει; ΕΝΤΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΕΝ Σε ΑΕΝ Ασπροπύργου υπηρετούν 4 μόνιμοι Φυσικοί. Ο Α στη βαθμίδα Καθηγητή, χωρίς να κατέχει μεταπτυχιακό ούτε διδακτορικό τίτλο. Οι Β, Γ, Δ, με ακριβώς ίδια ημερομηνία προσλήψεως, στη βαθμίδα Επίκουρου Καθηγητή με 2, 1 και κανένα, αντιστοίχως, μεταπτυχιακά διπλώματα αναγνωρισμένα και συναφή με τη θέση τους. Στην ίδια ΑΕΝ υπηρετεί ως Καθηγήτρια Εφαρμογών η Ε, απόφοιτη ΕΜΠ, κάτοχος αναγνωρισμένων και συναφών μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων. Δηλαδή, όσο περισσότερα τυπικά προσόντα κατέχει ένας μόνιμος εκπαιδευτικός σε τόσο χαμηλότερη βαθμίδα είναι ενταγμένος. Υπηρεσία γνωρίζει ανωτέρω στρεβλώσεις και τι προτίθεται πράξει προς εξάλειψη τους στα πλαίσια χρηστής διοικήσεως; Ποιος αξιοπρεπής εκπαιδευτικός δέχεται να βλέπει συναδέλφους με εμφανέστατα λιγότερα τυπικά προσόντα όχι μόνο να είναι ενταγμένοι σε ανώτερες από εκείνον βαθμίδες αλλά και να αποφασίζουν με ψήφο τους για υπηρεσιακή του εξέλιξη όταν υποβάλει σχετική αίτηση; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Στις 16-06-2016 εκπαιδευτικοί ΑΕΝ Ασπροπύργου ορίσθησαν μέλη τριμελούς επιτροπής προσλήψεως ωρομισθίων για ΚΕΣΕΝ Ρ/Η-Ρ/Ε & Σωστικά Ασπροπύργου (ΑΔΑ: ΨΩ0ΛΟΡ1Κ-ΠΑΣ) χωρίς αυτό να προβλέπεται από ισχύουσα νομοθεσία. Προς τούτο, ενάμιση έτος αργότερα, με άρθρο 81 ν. 4504/ 29-11-2017 (Α΄184) επιτρέπεται συμμετοχή εκπαιδευτικών ΑΕΝ σε ανωτέρω επιτροπές, χωρίς όμως να υπάρξει τροποποίηση ή συμπλήρωση ή αντικατάσταση αντίστοιχης προγενέστερης διατάξεως νόμου αφού δεν υπήρχε τέτοια. Δηλαδή, πρώτα όρισαν εκπαιδευτικούς ως μέλη επιτροπής και ενάμιση έτος αργότερα νομοθέτησαν σχετικά, επιτρέποντας τη συμμετοχή τους. Αποφάσεις ανωτέρω επιτροπής, αν προσβληθούν δικαστικώς, πάσχουν ως προς τη νομιμότητα τους; Ανωτέρω ταιριάζουν με αρχές καλής και χρηστής διοίκησης; Εκπαιδευτικοί κλήθηκαν καλοκαιριάτικα από εισαγγελείς για απολογία, δικαστικοί επιμελητές τοιχοκολλούσαν έξω από σπίτια έγγραφα και έχουν υποβληθεί μηνύσεις. Για την ταλαιπωρία των συναδέλφων (ψυχική και οικονομική) υπάρχουν ευθύνες; ΟΡΙΣΜΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Πως είναι δυνατό Πλοίαρχοι πρωτοδιορισθέντες τον Μάρτιο 2017 (Γ΄ 219) ως Επίκουροι Καθηγητές ΑΕΝ με τριετή θητεία, ενώ διανύουν δοκιμαστική θητεία, να ορίζονται Διευθυντές Σχολών τον: Ιούλιο 2017 (ΑΔΑ: 60ΨΨ4653ΠΩ-ΓΩΧ), Σεπτέμβριο 2017 (ΑΔΑ: 7ΞΚΓ4653ΠΩ-ΩΦΠ, ΑΔΑ: ΩΞΦΞ4653ΠΩ-108, ΑΔΑ: ΩΥΥΖ4653ΠΩ-1ΧΡ) και Μάρτιο 2018 (ΑΔΑ: 7ΘΧΣ4653ΠΩ-Ε70) οπόταν θα παρουσιασθεί η αντίφαση να κληθούν μετά από 3 έτη να κρίνουν εαυτό τους και εισηγηθούν για μονιμοποίηση τους (άρθρο 13 παρ. 1 εδαφ. α΄ & γ΄ ν. 2638/1998 όπως τροποποιήθηκε με άρθρο 7 ν. 3450/2006 (Α΄ 64)); Τα αναφερόμενα στο με αριθμό πρωτ. 5123.01/01/2002/02-05-2002 έγγραφο ΔΠΠ-2ο από πότε έχουν πάψει να ισχύουν; Οι Πλοίαρχοι κ.κ. Ρασσιάς & Θεοδωράκης σε ΑΕΝ Ιονίων νήσων & Οινουσσών, αντίστοιχα, γιατί έπρεπε αναλάβουν Διευθυντές μετά τη συμπλήρωση τριετούς δοκιμαστικής θητείας (2009–2012); ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Στις σχολές πλοιάρχων, υποψηφιότητα για θέση Δ/ντού μπορεί θέσει μόνον πλοίαρχος ενώ στις σχολές μηχανικών, μηχανικός και όχι μηχανικός εμπορικού ναυτικού και εν ελλείψει μηχανικός πολυτεχνείου. Δηλαδή, μπορούν στις σχολές μηχανικών να γίνουν Δ/ντές οι ηλεκτρολόγος και χημικός μηχανικός αλλά όχι ο χημικός. Δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ποια ειδικότητα είχαν όσοι συνέταξαν ανωτέρω διάταξη! Δεδομένου ότι ρόλος Δ/ντή είναι συντονίζει εκπαιδευτική διαδικασία ας τροποποιηθεί ανωτέρω αναχρονιστικός περιορισμός. ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ & ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΕΝ Οινουσσών τυγχάνει μοναδική ΑΕΝ που ανήκει στις υπηρεσίες δυσμενούς διαβιώσεως (Παρ. 7 (σελ. 4474) άρθ. 2 ΠΔ 222/2005 (Α΄ 267)), μόνο για ένστολο προσωπικό το οποίο έχει δυνατότητα μετατεθεί μετά από 5 έτη παραμονής εφόσον ζήτησε την εκεί τοποθέτηση του ή άλλως με συμπλήρωση διετίας (Παρ. 1(αα) άρθ. 11 σελ. 4477 ΠΔ 222/2005 (Α΄ 267)). Επίσης ανήκει στην 1η κατηγορία υπηρεσιών ΛΣ (Περ. αα εδαφ. γ παρ. 1 άρθ. 3 σελ. 1308 ΠΔ 33/2009 (Α΄ 50)) μόνο για ένστολο προσωπικό το οποίο μετατίθεται με τη συμπλήρωση διετούς παραμονής (Περ. α παρ. 2 άρθ. 9 σελ. 1312 ΠΔ 33/2009 (Α΄ 50)). Θεωρώ ότι οι δυσμενείς συνθήκες διαβιώσεως δεν πρέπει να εξαρτώνται από τον αν ο δημόσιος υπάλληλος φορά ή δεν φορά στολή. Ενώ αρχικά προβλέπονταν μετάκληση (Περ. α΄ παρ. 4 άρθ. 12 ν. 2638/1998 (Α΄204)) από και προς όλες τις ΑΕΝ, αυτή δυνατότητα έπαψε ισχύει προς ΑΕΝ Ασπροπύργου και Μακεδονίας (Παρ. 3 άρθ. 6 ν. 3450/2006 (Α΄ 64)) με συνέπεια να μην μπορώ μετατεθώ, μετά από 11,5 έτη πραγματικής υπηρεσίας σε ΑΕΝ Οινουσσών, στον Ασπρόπυργο όπου δεν υπηρετεί κανείς μόνιμος Μαθηματικός από τους 5 που μέχρι πρότινος υπηρετούσαν εκεί. Επτά από τα δέκα Εκπαιδευτικά Συμβούλια Σχολών έχουν προτείνει, στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή, μετά από ορισμένα έτη υπηρεσίας σε επαρχιακές – παραμεθόριες ΑΕΝ να μετακαλούνται οι εκπαιδευτικοί και προς τις ΑΕΝ Ασπροπύργου και Μακεδονίας, αν υπάρχουν κενά, όπως προβλέπονταν αρχικά. Με το να υπάρχει η δυνατότητα αυτή ένας προσοντούχος εκπαιδευτικός θα δεχθεί ευκολότερα να διορισθεί σε μία απομακρυσμένη ΑΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΣΧΟΛΩΝ Στην παρ. 5 με την οποία τροποποιείται περίπτ. δ παρ. 4 άρθρου 7 ν. 2638/1998, ο Δ/τής Σχολής παύει προΐσταται Γραμματείας Σχολής. Για ποιόν ακριβώς λόγο να συμβεί αυτό; Ποιος το πρότεινε; Δεν τον φορτώσατε με καμία επιπλέον αρμοδιότητα ώστε να χρειάζεται ελάφρυνση. Αν αδυνατεί ή δυσκολεύεται να προΐσταται, ας αναθέσει, όπως προβλέπεται (παρ. 5 άρθ. 7 ν. 2638/1998), στον Αναπληρωτή Δ/ντή. Η ανάληψη θέσεως ευθύνης Δ/ντή εκτός του ότι αμείβεται μηνιαίως με έξοδα παραστάσεως 210 ευρώ (περίπτ. Δ παρ. 1 άρθ. 131 ν. 4504/2017) συνοδεύεται από μειωμένο ωράριο διδασκαλίας που μπορεί φτάσει εβδομαδιαίως σε 5 ώρες διδασκαλίας για Δ/ντή και 7 για Αν. Δ/ντή (περίπτ. α παρ. 3 εδαφ. Γ άρθ. 15 ν. 2638/1998), ακριβώς διότι προΐσταται και της Γραμματείας που αποτελεί καρδιά κάθε Σχολής, απαιτεί καθημερινή αυτοπρόσωπη παρουσία και άμεση συνεργασία του με προσωπικό καθώς και καθοδήγηση- προγραμματισμό δραστηριοτήτων της. Ο Διοικητής ΑΕΝ μεταξύ άλλων (παρ. 5 άρθ. 6 ν. 2638/1998) προΐσταται Γραμματείας ΑΕΝ. Γιατί να επιβαρυνθεί με άλλη μία ή άλλες δυο (Ασπρόπυργος, Μακεδονία, Κρήτη) Γραμματείες; Ο Δ/ντής υπηρετεί επί πολλά έτη στη Σχολή, ορίζεται με απόφαση κ. Υπουργού για τριετή θητεία και είναι ή οφείλει να είναι γνώστης κανονισμών και διαδικασιών. Ο Διοικητής συνήθως προέρχεται από άσχετη με εκπαίδευση, υπηρεσία (π.χ. λιμεναρχεία) και πιθανότατα δεν κατέχει προκαταβολικά καμία σχετική γνώση. Πως μπορεί ένας Δ/ντής να συντονίζει εκπαιδευτικά θέματα Σχολής του αν δεν προΐσταται Γραμματείας; Σύμφωνα με παρ. 6 άρθ. 13 Εσωτερικού Κανονισμού που συντάχθηκε σύμφωνα με προτάσεις νομοπαρασκευαστικής επιτροπής και προ μηνών στάλθηκε στις ΑΕΝ για παροχή απόψεων, «ο προϊστάμενος Γραμματείας Σχολής ορίζεται από Διοικητή και είναι υπεύθυνος έναντι του Δ/ντή για την αποτελεσματική και εύρυθμη λειτουργία της Γραμματείας». Δηλαδή ο Δ/ντής θέλει τη Γραμματεία αλλά αν τύχει καμία στραβή δε θέλει να έχει καμία απολύτως ευθύνη. ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Στην παρ. 4 προτείνεται αντικατάσταση της παρ. 1 άρθ. 7 ν. 2638/1998 και στα όργανα διοίκησης Σχολής προστίθενται η Συνέλευση Τομέα, οι Υπεύθυνοι Τομέων και οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων. Αρμοδιότητες νέων ανωτέρω οργάνων δεν περιγράφονται πουθενά, ενώ στον υφιστάμενο νόμο (άρθ. 7 ν. 2638/1998) περιγράφονται οι αρμοδιότητες των έτερων οργάνων: Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (παρ. 2), Διευθυντή (παρ. 4) , Αν. Διευθυντή (παρ. 5). Είναι δυνατό να εφαρμοσθούν αυτά όταν οι περισσότερες ΑΕΝ λειτουργούν με 0 ή 1 ή 2 ή 3 μονίμους Καθηγητές; Προφανώς και όχι. Θεωρώ ότι ανωτέρω μπορούν εφαρμοσθούν μόνο στη Σχολή Μηχανικών Ασπροπύργου. Αλλά τότε μιλάμε για επιλεκτική νομοθέτηση. Ποιά προσόντα πρέπει να έχει ο υπεύθυνος τομέα και ποια ο υπεύθυνος εργαστηρίου; Με ποιες ακριβώς διαδικασίες συγκαλείται η Γενική Συνέλευση Τομέα, ποιοι μετέχουν σε αυτή, προβλέπεται τήρηση πρακτικών; Ωρομίσθιος εκπαιδευτικός μπορεί γίνει υπεύθυνος τομέα ή εργαστηρίου; Αυτό θα συνοδεύεται από παροχή επιδόματος, όπως συμβαίνει με έτερο όργανο διοίκησης σχολής όπως ο Δ/ντής; Θα μπορεί ωρομίσθιος ή μόνιμος υπεύθυνος τομέα να ελέγχει ώρες διδασκαλίας και ώρες παρουσίας ωρομισθίων και μονίμων (περ. γ παρ. 11 άρθ. 5 σχεδίου Εσωτερικού Κανονισμού ΑΕΝ) όταν αυτό αποτελεί ευθύνη του Δ/ντή; Όπως πάτε ο Δ/ντής αποδυναμώνεται, απογυμνώνεται από αρμοδιότητες και δεν θα κάνει σχεδόν τίποτα. Στα πλαίσια τυποποιήσεως παρεχόμενης εκπαιδεύσεως και σύμφωνα με απαιτήσεις ISO κάθε Σχολή θα δημιουργεί από μόνη της όσα και όποια εργαστήρια ή τομείς επιθυμεί ή μήπως πρέπει η Δ/νση Εκπαιδεύσεως να εισηγηθεί στο Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαιδεύσεως (ΣΝΕ) (Β΄ 1216/1998) και αυτό να ορίσει ακριβώς τομείς και εργαστήρια που πρέπει υπάρχουν ανά Σχολή Πλοιάρχων & Μηχανικών;