• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Ο.Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ' | 13 Νοεμβρίου 2018, 11:35

    ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ Η ερμηνεία και κατανόηση των διατάξεων του συγκεκριμένου Άρθρου, καθιστά αναγκαίο τον σαφή εννοιολογικό προσδιορισμό του όρου «συνήθης διαχείριση και εκμετάλλευση» καθώς γεννάται ένα πλήθος ζητημάτων - ερωτημάτων που παρατίθενται στη συνέχεια, που κατά κύριο λόγο σχετίζονται με την πιθανή ταύτιση του όρου υπο-παραχώρηση με τις συνήθεις πράξεις παραχώρησης ιδιαίτερων δικαιωμάτων χρήσης χώρων σε τρίτους, στις οποίες προβαίνουν οι Οργανισμοί Λιμένων στο πλαίσιο της διαχείρισης και εκμετάλλευσής τους, κατά τις προβλέψεις του άρθρου 24, του Ν.2971/2001, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει. ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ παρ.3: • Αναγράφεται «Μέχρι τη σύναψη των συμβάσεων υπό-παραχώρησης της παρ. 1 . . .». Λογικά αναφέρεται στις συμβάσεις υπο-παραχώρησης της παρ.2 και απαιτείται λεκτική διόρθωση. • Αναφέρεται ότι αφαιρείται από τους Οργανισμούς η δυνατότητα υποπαραχώρησης στους ανωτέρω λιμένες (ήτοι στο σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων, λειτουργιών κλπ που βρίσκονται στην αρμοδιότητα των Ο.Λ. της παρ.2) και όχι μόνο στις υπο-παραχώρηση επιχειρησιακές μονάδες κλπ που θα προσδιοριστούν βάσει της διαδικασίας της παρ. 3 του Άρθρου 4. Γιατί θα πρέπει να αφαιρεθεί από τους Οργανισμούς, για σημαντικό χρονικό διάστημα, το δικαίωμα υπο-παραχωρήσεων στις λοιπές εγκαταστάσεις (στις οποίες, για κάποιους Ο.Λ. περιλαμβάνονται και μικρά τοπικού ενδιαφέροντος λιμάνια, αλιευτικά καταφύγια κλπ), η άσκηση του οποίου αφενός είναι κρίσιμη για την συνέχιση της λειτουργίας τους, αφετέρου αποφέρει έσοδα στους Οργανισμούς; • Τι ακριβώς προβλέπεται να γίνει με τις ισχύουσες παραχωρήσεις που έχουν συνάψει οι Οργανισμοί και αφορούν σε προσωρινή χρήση με αντάλλαγμα λιμενικών χώρων – εγκαταστάσεων (βάσει του Άρθ.24, Ν.2971/01), το δικαίωμα υπο-παραχώρησης των οποίων περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ αμέσως μετά την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου και μέχρι τη σύναψη των νέων συμβάσεων υπο-παραχώρησης; • Στο μεσοδιάστημα, από τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας υπο-παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ (παρ.2) μέχρι την σύναψη των συμβάσεων υπο-παραχώρησης (παρ.3) (το οποίο μεσοδιάστημα, ανάλογα με την εξέλιξη της διαδικασίας, μπορεί να είναι και αρκετά μεγάλο), προβλέπεται ουσιαστικά να ασκούνται τα συνήθη δικαιώματα χρήσης – διοίκησης και διαχείρισης από τους Οργανισμούς (παρ.3), που συνεπάγεται ότι οι Οργανισμοί εξακολουθούν να επιβαρύνονται και με όλα τα έξοδα λειτουργίας, διοίκησης, συντήρησης, χωρίς ωστόσο να έχουν τα επιπλέον έσοδα που θα μπορούσαν να έχουν από πιθανές προσωρινές παραχωρήσεις χρήσεων, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ήδη προϋπολογισθεί και τα οποία είναι αρκετά σημαντικά και η απώλεια τους θα θέσει σε κίνδυνο και τη βιωσιμότητα κάποιων Οργανισμών. • Οποιεσδήποτε νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν στο ανωτέρω μεσοδιάστημα, για παραχώρηση προσωρινής – βραχυχρόνιας χρήσης, θα εξετάζονται από το ΤΑΙΠΕΔ και με ποιον μηχανισμό; Τι θα γίνει με τα έσοδα που τυχόν προκύψουν από αυτές τις βραχυχρόνιες παραχωρήσεις; παρ.4: Ποιο είναι ακριβώς το νόημα της παρ.4, από τη στιγμή που, με βάση την παρ.3, η άσκηση των συνήθων δικαιωμάτων χρήσης – διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης στο σύνολο των λιμένων, ούτως ή άλλως δεν προβλέπεται να μεταβιβαστεί μέχρι τη σύναψη των συμβάσεων παραχώρησης; Αλλάζει κάτι στο μεσοδιάστημα από την σύναψη των συμβάσεων υπο-παραχώρησης (παρ.3) μέχρι την κύρωσή τους (παρ.4); παρ.5: Δεδομένου ότι οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης, που κυρώνονται με το Άρθρο 1, ισχύουν για άλλα 25 περίπου χρόνια, τίθεται ζήτημα παράτασης της διάρκειας τους για διάστημα ικανό να διασφαλίσει την επιτυχία των προωθούμενων υπο-παραχωρήσεων.