• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ' | 13 Νοεμβρίου 2018, 21:00

    Ως επαγγελματίας υγείας, είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα προστασίας της υγείας. Το σημαντικότερο εχέγγυο για την προστασία της είναι η πρόληψη, που θα αποτρέψει την πρόκληση του τραυματισμού (στην προκειμένη περίπτωση μέσα ή γύρω από τον νερό). Στο άρθρο 5 του ΠΔ 31/2018, δεν υπάρχει αναφορά στις τεχνικές διάσωσης που η πολιτεία θα πρέπει να υποχρεώνει τις σχολές ναυαγοσωστικής να διδάσκονται οι ναυαγοσώστες για την διάσωση των λουομένων ΑμεΑ. Ομοίως δεν τεκμαίρεται πουθενά η κατοχή τέτοιας γνώσης από τον Διευθυντή Σπουδών και τον Πτυχιούχο ΤΕΦΑΑ που θα εκπαιδεύσει, με εξαίρεση όσους είναι ειδικευμένοι στην Ειδική Φυσική Αγωγή. Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας υποχρεώνει τις σχολές ναυαγοσωστικής να διδάσκουν τεχνικές διάσωσης σε λουομένους με αναπηρία, χωρίς να προβλέπει από που θα αποκτήσουν αυτές τις γνώσεις (εκπαίδευση, εκπαιδευτικό σύγγραμμα) αυτοί που θα πραγματοποιήσουν την εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι απλό. Οι ναυαγοσώστες δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις που τους υποχρεώνει το κράτος να έχουν, προκειμένου να σώσουν και όχι να βλάψουν αυτή την κατηγορία του πληθυσμού. Ομοίως, δεν περιλαμβάνεται καμία διάταξη διάθεσης ειδικών αμαξιδίων ή ράμπας για την είσοδο των λουομένων στο νερό (sea-track). Μια Ευρωπαϊκή χώρα χαρακτηρίζεται από την ικανότητά της, να εξυπηρετεί ισότιμα όλα τα μέλη της. Οι διατάξεις του ΠΔ 31/2018 δεν προωθούν αυτό το αγαθό. Για αυτό, ενθαρρύνω την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ναυτιλίας, να υιοθετήσει όλες τις εισηγήσεις που κατατέθηκαν με την παρούσα άτυπη διαβούλευση. Λαμπρινή Δημακοπούλου Νοσηλεύτρια-Υπεύθυνη Ιατρικού Κέντρου zoimouxti@gmail.com