• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΝΤΩΝΑΚΗΣ' | 13 Νοεμβρίου 2018, 21:52

    Το Π.Δ. 31/2018 εκθέτει σε κίνδυνο ΑμεΑ, Παιδιά, Ναυαγοσώστες Το Π.Δ. 31/2018, ήρθε για να δώσει λύσεις σε πλήθος προβλημάτων που έβλαπταν τους επαγγελματίες ναυαγοσωστικής και τους λουομένους. Έγιναν λίγες θετικές αλλαγές αλλά στην πλειοψηφία του παρέμεινε άθικτο, διαιωνίζοντας τα παλιά και δημιουργώντας νέα προβλήματα. Η Ελλάδα, που η βαριά της βιομηχανία είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία, είναι μια ναυτική χώρα με 16.000km ακτογραμμής (3.000km είναι παράλιες) κατέχει 6η σε θανατηφόρους πνιγμούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών-μελών και 39η μεταξύ 116 χωρών (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας 2014). Παρακάτω θα αναφερθώ σε ορισμένα από αυτά, που ως εθελοντής ναυαγοσώστης και αστυνομικός πιστεύω ότι θα έπρεπε να είχαν ληφθεί υπόψη από όσους νομοθέτησαν: 1.Δεν γίνεται αναφορά στην τήρηση βιβλίου συμβάντων. Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας, παρέχει στατιστικά για θανατηφόρους πνιγμούς και άλλους τραυματισμούς στη θάλασσα που καταγράφουν τα λιμεναρχεία. Η συστηματική και τυποποιημένη καταγραφή, είναι σημαντικό στοιχείο της επιδημιολογίας και της χάραξης πολιτικών πρόληψης. Η τήρηση βιβλίου συμβάντων στις λουτρικές εγκαταστάσεις, θα συνέβαλλε (α) στην ορθή καταγραφή και τροφοδότηση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής με πρωτόλειο υλικό για την χάραξη εθνικών πολιτικών, και (β) στην προσπάθεια της λιμενικής αρχής να κρίνει τις ιδιαιτερότητες και αδυναμίες των λουτρικών χώρων, ώστε να επιτηρηθούν καλύτερα την επόμενη χρονιά, μέσα από ένα σύστημα ανατροφοδότησης. Ενώ σε ατυχήματα σε πισινές αρμόδια είναι η Ελληνική Αστυνομία…… ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΗΨΕΙΣ ΤΑ ΛΑΙΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΑ??? 2.Η ναυαγοσωστική νομοθεσία πρέπει να είναι μία και αδιαίρετη. Αντιθέτως, τώρα υπάρχει η απαρχαιωμένη νομοθεσία ναυαγοσωστικής κάλυψης κολυμβητικών δεξαμενών του Υπ. Υγείας (Υ.Α. 87/ΑΡ.Γ1)443-24-01-1973) και η πρόσφατη που προβλέπει παλιά και νέα λάθη του Υπ. Ναυτιλίας (Π.Δ. 31/2018). 3.Οι διατάξεις υποεκτιμούν την νομική διάσταση της ναυαγοσωστικής. Η διδακτέα ύλη έπρεπε να καλύπτει θέματα νομικής φύσεως που αφορούν τον ναυαγοσώστη. Αυτά θα έπρεπε να περιλαμβάνουν τις νομικές του ευθύνες, εργασιακά θέματα, και όσα προκύπτουν από την εφαρμογή των άρθρων 307, 299, 302 του Ποινικού Κώδικα. 4.Συγκεκριμένες κατηγορίες λουομένων θα στερηθούν το αγαθό της ασφάλειας. Τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), μένουν απροστάτευτα αφού ο ναυαγοσώστης δεν εκπαιδεύεται με σαφήνεια στην αντιμετώπισή τους και ο λουτρικός χώρος δεν τους προσφέρει διευκολύνσεις. Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη που υποχρεώνει τις παραλίες να προσφέρουν πρόσβαση των ΑμεΑ με το seatrac ή ειδικό αναπηρικό αμαξίδιο στην λουτρική εγκατάσταση. Εδώ να τονίσουμε ότι περίπου 200 seatrac και περίπου πάνω από 300 ειδικά αναπηρικά αμαξίδια υπάρχουν σε παράλιες που υπάρχει η γαλάζια σημαία. Ομοίως, τα παιδιά είναι απροστάτευτα σε περίπτωση πνιγμού, αφού δεν προβλέπεται ότι ο ναυαγοσώστης πρέπει να είναι εκπαιδευμένος στην παροχή καρδιοπνευμονικής ανάνηψης στην ηλικιακή τους ομάδα. Ακόμα χειρότερα, οι εξετάσεις για άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δεν εξασφαλίζουν διαφάνεια και αξιοπιστία γιατί γίνονται προφορικά! 5.Ανάγκη οπτικής καταγραφής λουτρικής εγκατάστασης. Για λόγους ασφαλείας, υπηρεσίες άμεσης επέμβασης στο εξωτερικό (πχ αστυνομία, λουτρικές εγκαταστάσεις), διαθέτουν κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Η τεχνολογία, συμβάλλει στην καταγραφή, έρευνα και απόδοση ευθυνών, προστασία του ναυαγοσώστη και αξιολόγηση των αναγκών του λουτρικού χώρου, ώστε να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις όταν υπάρχουν συχνοί τραυματισμοί. Ο ναυαγοσώστης συνήθως εργάζεται μόνος και εάν τύχει περιστατικό πρέπει να έχει μάρτυρα για να είναι καλυμμένος. 6.Ανεπαρκής ρύθμιση ναυαγοσωστικής κάλυψης εκδηλώσεων. Δεν αναφέρεται η αναλογία ναυαγοσωστών: λουομένων, ο σχεδιασμός διαδικασιών πρόληψης/διάσωσης και ο ναυαγοσωστικός εξοπλισμός. Συνολικά, θα πρότεινα να βελτιωθεί το Π.Δ. 31/2018, μέσα από πραγματική δημόσια διαβούλευση που θα κυοφορήσει αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. “να βελτιωθεί το Π.Δ. 31/2018, μέσα από πραγματική δημόσια διαβούλευση που θα κυοφορήσει αναγκαίες μεταρρυθμίσεις” Κώστας Νικολαντωνάκης, B.Ed. Απόφοιτος Αστυνομικής Ακαδημίας Εθελοντής Ναυαγοσώστης