• Σχόλιο του χρήστη 'Αγγελική Δούκα' | 14 Νοεμβρίου 2018, 16:08

    Διάβασα τα σχόλια με τις προτάσεις διατάξεων του Δρ. Στάθη Αβραμίδη, στην παρούσα διαβούλευση του "άρθρου 15 Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018". 1.θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά σημαντικές και αναγκαίες προκειμένου να αναμορφωθεί πλήρως το νομικό οπλοστάσιο για την ναυαγοσωστική ακτής. Η πολυετής μου ενασχόληση με θέματα υγρού στίβου σε επίπεδο αθλητισμού αλλά και ως διδάσκουσα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μου επιτρέπει να κατανοήσω την σημαντικότητα και αναγκαιότητά τους τόσο για τον επαγγελματία ναυαγοσώστη, όσο και για τον λουόμενο που θα απολαύσει το αγαθό της ασφάλειας στο νερό. 2.Θεωρώ σημαντική και σωστή την πρόβλεψη ικανοποιητικού αριθμού τεμαχίων στον εκπαιδευτικό εξοπλισμό. Είναι αδύνατον να επιτευχθεί άρτιο παιδαγωγικό αποτέλεσμα λχ χάρη με αριθμό προπλασμάτων ανάνηψης λιγότερο ακόμα και από αυτόν που προβλέπει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης για την εκπαίδευση απλών πολιτών. Επίσης είναι σημαντικό να προστεθούν προπλάσματα παιδιών που στο ΠΔ 31/2018. Όλοι οι οργανισμοί διάσωσης και ναυαγοσωστικής στον κόσμο (πχ Royal Life Saving Society Commonwealth και τα μέλη του, Surf Life Saving Association και τα μέλη του, European Resuscitation Council κτλ), προβλέπουν την ύπαρξη περισσοτέρων τεμαχίων σε όλα τα είδη του εξοπλισμού από αυτά που ορίζει το ισχύον ΠΔ 31/2018. Με σκοπό λοιπόν την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι σημαντική αυτή η πρόβλεψη σε μια επικείμενη επικαιροποίηση του ΠΔ. 3.Η ασφάλεια μέσα και γύρω από το νερό είναι σημαντική και θέμα πρώτης προτεραιότητας για όλα τα ναυταθλητικά και τα αθλήματα υγρού στίβου. Ο προπονητής των αθλητών που είναι πιστοποιημένος ναυαγοσώστης ή πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ που έχει διδαχθεί ναυαγοσωστική, μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη προστασία στους ασκούμενους αθλητές του. 4.Είναι πολύ σημαντική η πρόβλεψη επαγγελματικού περιγράμματος για όλες τις παραπάνω ειδικότητες που απασχολούνται επαγγελματικά με την πρόληψη, διάσωση και φροντίδα των λουομένων. Είναι ο "οδικός χάρτης" βάση του οποίου κάθε επαγγελματίας θα γνωρίζει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του. Αυτό προστατεύει τόσο τον ίδιο, όσο και τον εργοδότη του από ποινικές κυρώσεις. Ομοίως, προστατεύει τον λουόμενο και ναυαγοσώστη. 5.Οι λοιπές διατάξεις που εισηγείται ο Δρ. Αβραμίδης, διαμορφώνουν ένα καλό πλαίσιο που θωρακίζει τους επαγγελματίες (ιδιοκτήτες σχολών, εκπαιδευτές, ναυαγοσώστες, πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ). Επιπλέον, δίνει την ευκαιρία στις σχολές να διδάσκουν πέραν του ενός γνωστικού αντικειμένου και σε υποψηφίους που δεν ενδιαφέρονται να γίνουν ναυαγοσώστες. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η γνώση αφού ακόμα και οι απλοί πολίτες μπορούν να εκπαιδευτούν. Σχετικά με το εδάφιο 12 που προβλέπει την συμμετοχή σε αγώνες αθλητικής ναυαγοσωστικής, συμφωνώ. Πρόκειται για ένα αναδυόμενο άθλημα με έντονη συνάφεια με την επαγγελματική ναυαγοσωστική δεδομένου ότι προσφέρει προσομοίωση σε επείγουσες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει ένας ναυαγοσώστης. Άλλωστε, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της κολύμβησης στα δημοτικά σχολεία, όπου από τα 10 προτεινόμενα μαθήματα (εκμάθησης, προσαρμογής στο υδάτινο στοιχείο και ψυχαγωγίας) τα δύο τελευταία, αφορούν στην ασφάλεια στο νερό. Θα πρόσθετα σε αυτή την διάταξη την δυνατότητα προσκόμισης αποτελεσμάτων συμμετοχής σε αγώνες κολύμβησης ανεξαρτήτου επιπέδου ως απόδειξη επάρκειας της φυσικής κατάστασης του ναυαγοσώστη που επιθυμεί να ανανεώσει την άδεια του (πχ συμμετοχή σε αγώνες βερεράνων-μάστερς σε αγώνες κολύμβησης). Το εκπαιδευτικό σύγγραμμα είναι άκρως απαραίτητο. Σταματάει την αυθαίρετη διδασκαλία κατά το δοκούν που υπάρχει μέχρι σήμερα. Συνολικά, συμμετέχοντας ενεργά στην διδασκαλία της ειδικότητας και των μαθημάτων υγρού στίβου προσυπογράφω τις εισηγήσεις για επικαιροποίηση του εν λόγω άρθρου στο Π.Δ. 31/2018 που κάνει στα σχόλια του ο Δρ. Στάθης Αβραμίδης. Αγγελική Δούκα, BEd, MA, PhD Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Τομέας Υγρού Στίβου ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ geldouka@phed.uoa.gr