• Σχόλιο του χρήστη 'Gina Polemi' | 14 Νοεμβρίου 2018, 22:17

    Στον ιδιο Νόμο 4504/17 το άρθρο 136 απαγορεύει την επιβιβαση /αποβιβαση των ξενων επαγγελματικων σκαφων στην χώρα μας. Υπο πορουποθεσεις: 1. Τα Κοινοτικής σημαίας σκάφη, υποχρεούνται σε έκδοση επαγγελματικής άδειας και υποκατάστημα/εγκατάσταση της εταιρείας στην Ελλάδα με την γνωστή γραφειοκρατία. Για αυτόν τον λόγο είναι δυσπρόσιτη στους ξένους που θέλουν να μας επισκεφθούν για ένα μικρό χρονικό διάστημα. 2. Για τα δε μη Κοινοτικής σημαίας συνεπάγεται επίσης και φορολογία εισοδήματος 29% συν την προείσπραξη φόρου του επόμενου έτους ενώ στην παραπάνω κατηγορία (Ελληνικά και Κοινοτικά) είναι μηδενική. Εάν τα σκάφη αυτά εκκινούν από Ελληνικούς Λιμένες και το ΦΠΑ πληρωθεί στην Χώρα μας (όπως γίνεται και με τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη με απλά έναν ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ) ενδεικτικά σας αναφέρουμε ένα παράδειγμα διαφυγόντων εσόδων που έχει η Ελλάδα ενώ αντίθετα θα μπορούσε να ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ: Ένα μέσο σκάφους 50 μέτρων για ένα ναύλο 7 ημερών μπορεί να αγγίξει το ποσόν των 500.000€. Το ΦΠΑ με την υπάρχουσα Νομοθεσία είναι 9,6%. Επίσης τα επαγγέλματα που θίγονται (έμμεσος ΦΠΑ) με την μείωση των αφίξεων είναι πολλά πχ. Ναυπηγεία, Μαρίνες, Τροφοδότες, ξεναγοί, Ναυτικοί Πράκτορες και σε μεγάλο ποσοστό η Περιφέρεια (νησιά Αιγαίου και Ιονίου) κ.α. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Θα μπορούσαμε να επωφεληθούμε σαν Χώρα από τον διερχόμενο θαλάσσιο Τουρισμό με τις εξής προτάσεις: 1. Με την δημιουργία μίας σύντομης διάρκειας άδεια (fast track license) 5 μηνών που να αφορά στα διερχόμενα σκάφη (χωρις υποκαταστημα). 2. Την δημιουργία μηχανισμού είσπραξης ΦΠΑ επί των ναυλοσυμφώνων ίση με τα Ελληνικά επαγγελματικά. 3. Να δύνανται να διαχειμάσουν στα Ναυπηγεία μας με δηλωτικό (χρήση ατέλειας).