• Σχόλιο του χρήστη 'Ρουμπίνα Μενεγάτου' | 15 Νοεμβρίου 2018, 13:36

    Άρθρο 12, Τροποποιήσεις του Ν. 2638/1998 Θετικό το γεγονός και μόνο της τροποποίησης, επιβάλλεται για τον εκσυγχρονισμό των ΑΕΝ. Θετική εξέλιξη θεωρώ ότι είναι και η εισαγωγή των πιστωτικών μονάδων. Σχόλια: I. Όσο αφορά στον Δ/ντή Σχολής και Αναπληρωτή αυτού (παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 2638/1998 όπως αντικαθίσταται): Εννοείται ότι το ιδανικό θα ήταν και στις δύο θέσεις να υπηρετούν Πλοίαρχοι και Μηχανικοί αντίστοιχα με την Ακαδημία. Όμως η πρόβλεψη της ειδικότητας δεν καλύπτει τους υπηρετούντες στις θέσεις αυτές που δεν έχουν ειδικότητα Πλοιάρχου ή Μηχανικού και σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει και άλλος μόνιμος να υπηρετεί στην Σχολή. Επί χρόνια, αυτοί οι μοναδικοί υπηρετούντες άλλων ειδικοτήτων στηρίζουν ολόκληρες τις σχολές και φέρουν σε πέρας όλο το φόρτο εργασίας της εν γένει εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ακαδημιών αυτών, επιπλέον της διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Τώρα, ξαφνικά δεν δύνανται ή δεν έχουν τα προσόντα να φέρουν σε πέρας τα καθήκοντα αυτά που εκτελούν επί σειρά ετών; Ή εναλλακτικά, δύνανται αλλά είναι κατώτεροι όσο αφορά την αμοιβή και το «βαθμό» τους; Προτείνεται να γίνει πρόβλεψη ως αναφέρει και ο κ. ΔΟΥΝΑΒΗΣ: Είτε: 1) η συμπλήρωση της προτεινόμενης τροποποίησης της παρ 2 του άρθρου 8 με τη φράση «…ή καθηγητές άλλων βαθμίδων που υπηρετούν στην Σχολή» Είτε: 2) εισαγωγή νέας υποπαραγράφου στην παρ 3 του άρθρου 8 ως εξής: « Αν στη Σχολή υπηρετεί μόνο ένα (1) μέλος Ε.Π που δεν ανήκει σε καμία από τις προαναφερόμενες στην παρ (2) βαθμίδες ενώ ασκεί τα καθήκοντα του Αναπληρωτή Δ/ντή Σχολής, το μέλος αυτό δύναται να ορισθεί στην θέση του Δ/ντή Σχολής μέχρι προσλήψεως άλλου τακτικού μέλους Ε.Π ανώτερης βαθμίδας, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής ύστερα από πρόταση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής» Είτε: 3) αναμόρφωση του προτεινόμενου λεκτικού: «……. Αν δεν υπάρχουν καθηγητές των ανωτέρω ειδικοτήτων ή αναπληρωτές ή επίκουροι, υποψηφιότητα μπορούν να θέτουν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ή επίκουροι, και ελλείψει αυτών καθηγητές άλλων ειδικοτήτων/βαθμίδων που υπηρετούν στη Σχολή.» Σημειώνεται δε, ότι βεβαίως θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα όσο αφορά στην χορήγηση εξόδων παράστασης και στον Αναπληρωτή Δ/ντή Σχολής, ο οποίος είτε μαζί με το Δ/ντη Σχολής είτε μόνος του ασκεί καθήκοντα απολύτως απαραίτητα για την εύρυθμη εκπαιδευτική λειτουργία κάθε Σχολής. II. Σωστή και η παρατήρηση του κ. Ρασσιά, όσο αφορά στις εκπαιδευτικές άδειες. Είναι γνωστό σε όλους μας ότι σήμερα στις περιφερειακές σχολές δεν υπηρετεί ικανός αριθμός μονίμων, ώστε να υλοποιηθεί το άρθρο 16 (παρ 7). Μέχρι να υπηρετήσουν από (5) μόνιμοι δηλαδή στην κάθε σχολή, ότι σεμινάριο επιμόρφωσης, μεταπτυχιακό κλπ. επιθυμεί να παρακολουθήσει κάποιος, ή αν επιθυμεί να ναυτολογηθεί, απλά δεν γίνεται. Επομένως, δίκαιο για όλες τις σχολές θα ήταν δίκαιο να αναφέρεται η τροποποίηση της παραγράφου. 7 του άρθρου 16 ως ακολούθως : « Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των μελών του Ε.Π. που βρίσκεται σε εκπαιδευτική άδεια δεν μπορεί να υπερβαίνει : α) το ένα πέμπτο (1/5) του συνολικού αριθμού του Ε.Π. της σχολής για τις σχολές με αριθμό φοιτούντων σπουδαστών/στριών άνω των 500 , β) το ένα τέταρτο (1/4) του συνολικού αριθμού του Ε.Π. της σχολής για τις σχολές με αριθμό φοιτούντων σπουδαστών/στριών από 300 έως και 500 και γ) το ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού του Ε.Π. της σχολής για τις σχολές με αριθμό φοιτούντων σπουδαστών/στριών λιγότερο από 300.». Η παρ. 12 του άρθρου 16 του ν. 2638/1998 προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής : «Η εκπαιδευτική η επιστημονική άδεια χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου και εισήγηση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής στην οποία υπηρετεί. Αν το ποσοστό της παραγράφου 7 δεν επιτρέπει να δοθεί άδεια σε κανένα μέλος Ε.Π, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από εισήγηση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής στην οποία υπηρετεί και συνεκτιμώντας τις ανάγκες λειτουργίας της σχολής, μπορεί να χορηγήσει άδεια σε ένα (1) μόνο μέλος Ε.Π της σχολής καθ’ υπέρβαση του ποσοστού αυτού, με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του». Η επιμόρφωση γενικώς των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων επιβάλλεται, αν θέλουμε να έχουμε σωστή αναβάθμιση των Ακαδημιών μας και στην περίπτωση που επιθυμούμε να είμαστε μέσα στα πλαίσια της σύγχρονης ναυτικής εκπαίδευσης. Η διευκόλυνση της όλης διαδικασίας για τους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν θα συμβάλλει από μόνη της και στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ρουμπίνα Μενεγάτου, Αν. Δ/ντού Σπουδών ΑΕΝ/Π/ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, Καθ. Εφαρμογών Γεν. & Τεχ. Μαθ/των